niet orginele radio inbouwen op mijn R1200RT
Moderator: RT_Patrick
niet orginele radio inbouwen op mijn R1200RT
Hallo ik wil me even voorstellen.
Ik ben Hans, 46 jaar en nieuwe forumlid
Ik heb de volgende vraag
Op mijn vorige BMW had ik een orginele rodio van BMW zitten, deze via de autocom doorgeschakeld naar mijn helm, helemaal geweldig zeker op de lange afstanden.
Nu heb ik een R1200RT, een geweldige fiets maar helaas zit hier geen radio in. Een orginele radio (laten) inbouwen gaat heel veel geld kosten.
Ik heb nu een JVC KD-R811 gekocht. deze in prima in te bouwen maar ik zit met een probleem, waar moet de antenne komen.
Een gat boren in de kuip, een ringleiding door de motor of een een in mijn ogen een ontzettende lelijke 27 MC antenne naast de topkoffer.
Kenners zeggen dat het ontvangst het beste is van de 27 MC en het slechts op de kuip.
Voordat ik ga boren, wie heeft hier ervaring mee.
Ik hoor het graag van jullie
Ik ben Hans, 46 jaar en nieuwe forumlid
Ik heb de volgende vraag
Op mijn vorige BMW had ik een orginele rodio van BMW zitten, deze via de autocom doorgeschakeld naar mijn helm, helemaal geweldig zeker op de lange afstanden.
Nu heb ik een R1200RT, een geweldige fiets maar helaas zit hier geen radio in. Een orginele radio (laten) inbouwen gaat heel veel geld kosten.
Ik heb nu een JVC KD-R811 gekocht. deze in prima in te bouwen maar ik zit met een probleem, waar moet de antenne komen.
Een gat boren in de kuip, een ringleiding door de motor of een een in mijn ogen een ontzettende lelijke 27 MC antenne naast de topkoffer.
Kenners zeggen dat het ontvangst het beste is van de 27 MC en het slechts op de kuip.
Voordat ik ga boren, wie heeft hier ervaring mee.
Ik hoor het graag van jullie
Re: niet orginele radio inbouwen op mijn R1200RT
Beste ontvangst is inderdaad achterop, en niet op de kuip, wat dat betreft.
Er is wel een oplossing voor de wat mindere plek (na)bij je topkoffer, namelijk je kentekenplaat ;-)
Met een galvanisch stalen plaat (14 cm hoog bij 21.8 cm breed) achter je kentekenplaat heb je voldoende massa voor de antenne.
Kost 25 euro, en ik heb er maar een paar

Er is wel een oplossing voor de wat mindere plek (na)bij je topkoffer, namelijk je kentekenplaat ;-)
Met een galvanisch stalen plaat (14 cm hoog bij 21.8 cm breed) achter je kentekenplaat heb je voldoende massa voor de antenne.
Kost 25 euro, en ik heb er maar een paar

Re: niet orginele radio inbouwen op mijn R1200RT
PS: Je kunt het ook nog in elke gewenste kleur lakken of zo laten natuurlijk. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht R1200RT 2006 inbouwen sony radio op zoek naar schakeldraad
door Sjaakbmw » » in Elektrische Systemen - 5 Reacties
- 2509 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget