Extra Spiegels R1200RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Adrina

Extra Spiegels R1200RT

Ongelezen bericht door Adrina »

Wie kan mij vertellen welke BMW spiegel past op mijn R1200RT MJ 2007. Ik heb na diverse RT's te hebben gereden een R1200GS gehad prima spiegel zicht. Nu weer terug op de voor mij zo vertrouwde RT (beste fiets) maar ik erger mij weer aan het slechte spiegel zicht naar achter. Met een tentrol achterop bevestigd zie je dus echt (bijna) niets. Ik weet dat er meer met een extra spiegel in het handvat gemonteerd rijden maar wat is het onderdeelnummer hiervan. Mijn BMW dealer staat schaapachtig te kijken als ik het hem vraagt.
Ik zie jullie reactie graag verschijnen.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Extra Spiegels R1200RT

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi Adrina,

Ik heb persoonlijk geen ervaring met extra spiegels, maar het is voorbereid op het stuur. Spiegel kopen en ophangen maar! Ik denk dat de spiegels we iets verder uitsteken zodat je meer kan zien, maar mogelijk ook minder makkelijk tussen verkeer door komt of misschien de schuurdeur binnen kan rijden.

Sinds een paar weken heb ik dodehoekspiegeltjes op spiegels geplakt. Zeg maar in de binneste bovenhoek, waar je toch alleen maar naar je handen kijkt. Dat bevalt mij beter dan ik van tevoren had gedacht. Ik zit veel op de snelweg en ik heb nu goed zicht op verkeer naast mij. Echt een aanrader.

Afbeelding
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik herken je probleem maar dan op de R1100RT en daarom inderdaad stuurspiegels geplaatst.
Bevalt heel erg goed, maar doet wel iets afbreuk aan de looks van de BMW.

Maar ik ga voor veiligheid en accepteer de mindere looks ;)

Een vergelijkbare oplossing is hier te vinden en bij elke BMW dealeRT te bestellen;
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=76241

Anders ff zoeken op RealOEM punt com naar de juiste onderdeelnummers.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Adrina schreef:Wie kan mij vertellen welke BMW spiegel past op mijn R1200RT MJ 2007. Ik heb na diverse RT's te hebben gereden een R1200GS gehad prima spiegel zicht. Nu weer terug op de voor mij zo vertrouwde RT (beste fiets) maar ik erger mij weer aan het slechte spiegel zicht naar achter. Met een tentrol achterop bevestigd zie je dus echt (bijna) niets. Ik weet dat er meer met een extra spiegel in het handvat gemonteerd rijden maar wat is het onderdeelnummer hiervan. Mijn BMW dealer staat schaapachtig te kijken als ik het hem vraagt.
Lees ook eens dit oude item over extra spiegels op de -1200- van Han.
viewtopic.php?f=1&t=1178&p=11835#p11835

Hans
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Gewoon een hotel pakken ipv kamperen lijkt me de beste optie gezien de tentrol. Gegarandeerd lekker bed,ontbijt en warme schone douche . _004
En minder bagage natuurlijk.Prijs zal niet veel uitmaken,ben zelf ooit in 2 dagen naar Salou gereden incl tent enz. Nooit meer!! _003

Kamperen moet in je bloed zitten,en is dus niks voor mij.

Misschien een 1600 6 cyl kopen met trekhaak? _005 .

Succes met de oplossing.Ik zag trouwens met de tourtocht zuid bij iemand op een nieuwe -1200- bijgebouwde spiegels bovenop de stuurhelften.Maar op de parkeerplaats moest alles weer vastgezet worden ivm lostrillen.De eigenaar is volgens mij han62.Benader hem eens!

Mvg Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

Ralph Romein schreef:Hoi Adrina,

Ik heb persoonlijk geen ervaring met extra spiegels, maar het is voorbereid op het stuur. Spiegel kopen en ophangen maar! Ik denk dat de spiegels we iets verder uitsteken zodat je meer kan zien, maar mogelijk ook minder makkelijk tussen verkeer door komt of misschien de schuurdeur binnen kan rijden.

Sinds een paar weken heb ik dodehoekspiegeltjes op spiegels geplakt. Zeg maar in de binneste bovenhoek, waar je toch alleen maar naar je handen kijkt. Dat bevalt mij beter dan ik van tevoren had gedacht. Ik zit veel op de snelweg en ik heb nu goed zicht op verkeer naast mij. Echt een aanrader.

Afbeelding
Hallo Ralph,

Dit lijkt voor mij als mede snelweg rijder (of was het snel wegrijder _001 ) het ei van columbus. Mag ik je vragen waar je deze dodehoek spiegeltjes vandaan hebt en hoe je ze vast hebt geplakt?

Groet,

P@ _004
Inspector Gadget

Zie deze link naar een eerder draadje;
viewtopic.php?f=36&t=1106&start=0&hilit=dodehoek

Verkrijgbaar bij (o.a.) Hornig: http://www.motorcycleparts-hornig.com/B ... irror.html

De spiegeltjes zijn voorzien van dubbelzijdige tape.
P@1200RT

Dank, ik ga snel kijken of ik ze kan krijgen. Lijkt me wel handig, zeker met dit weer als niemand van de 'botervloot berijders' ;) om zich heen kijkt welke bestuurders er verder last hebben van gladheid! Ogen tekort :shock: .

Groet,

P@ _004
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Ralph,

Dit lijkt voor mij als mede snelweg rijder (of was het snel wegrijder ) het ei van columbus. Mag ik je vragen waar je deze dodehoek spiegeltjes vandaan hebt en hoe je ze vast hebt geplakt?

Groet, P@
Hoi P@,

Gekocht bij Rijsbergen (Alphen aan den Rijn). Het spiegeltje staat onder een hoek op zijn voetje, waardoor je voordat je 'm definitief vast plakt zo kan draaien dat het de juiste invalshoek heeft. Zit vast met dubbelzijdig tape.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
P@1200RT

Dat verstelbare klinkt goed. Aa/dR is niet ver, ik kan er wel even langs rijden. Heb ik weer een goed excuus voor een omweg! Big RT Smile

Dank,

P@ _004
Blue Pugilist
Woonplaats of omgeving: Julianadorp

Ongelezen bericht door Blue Pugilist »

Adrina schreef:Wie kan mij vertellen welke BMW spiegel past op mijn R1200RT MJ 2007. Ik heb na diverse RT's te hebben gereden een R1200GS gehad prima spiegel zicht. Nu weer terug op de voor mij zo vertrouwde RT (beste fiets) maar ik erger mij weer aan het slechte spiegel zicht naar achter. Met een tentrol achterop bevestigd zie je dus echt (bijna) niets. Ik weet dat er meer met een extra spiegel in het handvat gemonteerd rijden maar wat is het onderdeelnummer hiervan. Mijn BMW dealer staat schaapachtig te kijken als ik het hem vraagt.
De spiegels van een R1200GS passen perfect op de RT. Ik ben er erg tevreden over. Sommige dealers hebben ze gebruikt liggen, scheelt een stuk in de kosten...
suc6
Lets roll
Adrina

Hoe jij die spiegels van een R1200GS bevestigd is mij een raadsel. Kun jij mij dat eens nader toelichten. Volgend mij hebben de spiegels van een R1200GS geen schroefdraad. Dus hoe zet je die dan vast.
Blue Pugilist

Adrina schreef:Hoe jij die spiegels van een R1200GS bevestigd is mij een raadsel. Kun jij mij dat eens nader toelichten. Volgend mij hebben de spiegels van een R1200GS geen schroefdraad. Dus hoe zet je die dan vast.
De ronde BMW spiegels die ik in de gaten bij de rem- en koppeling oliereservoirs aan het stuur heb gemonteerd, hebben schroefdraad en een contramoer.
Als jij stelt dat ze niet van een GS zijn dan het volgende: De monteur die ze op mijn verzoek en in mijn bijzijn heeft gemonteerd vertelde dat ze van een GS afkomstig waren, dus als ik lieg, lieg ik in commissie :roll:
Naast de GS rijden ook R's rond met dit soort spiegels dus.....

Suc6
Lets roll
Adrina

Beste Blue, Ik heb enkele jaren op een R1200GS gereden en best wel heftig. Dit resulteerde ook dat ik er verschillende malen mee op mijn plaat bent gegaan. De schades waren meestal de valbeugel en de spiegels die sneuvelden het is daarom dat ik zo goed weet hoe zo'n spiegel er uit zie. Kan het zijn dat het een spiegel is van een vorig GS model? Op aandringen van mijn verderhelft ben ik weer terug gegaan naar mijn vertrouwde RT. Iedereen komt met allerlei suggesties maar niet met het antwoord op mijn vraag welke spiegel past er in het handvat van mijn BMW R1200RT modeljaar 2007. Ik zie echt veels te weinig met iemand achterop of met bepakking. En een dooie hoek spiegel is ook niet wat ik zoek.
Groetjes
Blue Pugilist

Adrina schreef:Beste Blue, Ik heb enkele jaren op een R1200GS gereden en best wel heftig. Dit resulteerde ook dat ik er verschillende malen mee op mijn plaat bent gegaan. De schades waren meestal de valbeugel en de spiegels die sneuvelden het is daarom dat ik zo goed weet hoe zo'n spiegel er uit zie. Kan het zijn dat het een spiegel is van een vorig GS model? Op aandringen van mijn verderhelft ben ik weer terug gegaan naar mijn vertrouwde RT. Iedereen komt met allerlei suggesties maar niet met het antwoord op mijn vraag welke spiegel past er in het handvat van mijn BMW R1200RT modeljaar 2007. Ik zie echt veels te weinig met iemand achterop of met bepakking. En een dooie hoek spiegel is ook niet wat ik zoek.
Groetjes
Hallo Adrina,
Ik kan je niet helpen met bestelnummers etc. Zoals je inmiddels wel hebt begrepen. Wel met een afbeelding van het type spiegel dat mijn RT bj 2007 (ont)siert, afhankelijk wie je vraagt. ( Niet dat dat me interesseert trouwens, ze werken prima en dat is wat telt voor mij....) :D
De linker spiegel trilt wat meer dan de rechter, maar het achterop komend verkeer is erg goed waarneembaar.
Ik hoop dat ik je wat verder heb geholpen.
Groet en een goed 2011.
Lets roll
Inspector Gadget

Voor wat het waard is, en _002 dat ik je niet beter van informatie kan voorzien, voor de R11xxRT zijn het deze onderdelen die je nodig hebt:

51162313529(1) – Spiegel Links
51162313530(1) – Spiegel Rechts
07119932121(1) – Veerring
07129964675(1) – Zelfborgende zeskantige moer M8
46511234785(1) – Plastic kapje tbv moer
51162308645(1) – Cylinderschroef
51162313670(1) – Plastic afdekkapje tbv Cylinderschroef

Als je de navolgende link weer naleest, wordt aangegeven dat "51162307769" (officieel BMW-onderdeelnummer) ook op de R1200RT gebruikt kan worden !
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=27347
"...Also works with R1150RT and R1200RT mounted in handle units to work as high view mirror..."

Dat je verder weinig duidende reacties krijgt ligt wellicht aan het feit dat hoogst zelden iemand er voor kiest extra spiegels te monteren.
Heb ik ook bemerkt bij mijn model motor ;)

Maar ik heb nog meer nieuws;
Als je G00gle gebruikt en zoekt op "high mirrors R1200RT" dan vindt je de nodige informatie, zoals;
http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic ... IC_ID=7625
http://www.mklsportster.com/r1200rt/r1200rtlog.htm
http://www.bmwmoa.org/forum/showthread.php?t=29312

Maar ik denk als je een officiële BMW dealeRT vraagt, hij je ook zeker verder kan helpen.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Adrina schreef:Beste Blue, Ik heb enkele jaren op een R1200GS gereden en best wel heftig. Dit resulteerde ook dat ik er verschillende malen mee op mijn plaat bent gegaan. De schades waren meestal de valbeugel en de spiegels die sneuvelden het is daarom dat ik zo goed weet hoe zo'n spiegel er uit zie. Kan het zijn dat het een spiegel is van een vorig GS model? Op aandringen van mijn verderhelft ben ik weer terug gegaan naar mijn vertrouwde RT. Iedereen komt met allerlei suggesties maar niet met het antwoord op mijn vraag welke spiegel past er in het handvat van mijn BMW R1200RT modeljaar 2007. Ik zie echt veels te weinig met iemand achterop of met bepakking. En een dooie hoek spiegel is ook niet wat ik zoek.
Groetjes
In de link die ik heb gepost staat duidelijk dat het om spiegels van de K100 gaat. Wel zijn voor montage watg kleine aanpassingen nodig...
Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”