Extra spiegels RT.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
MofkaP
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Extra spiegels RT.

Ongelezen bericht door MofkaP »

Nadat tijdens de laatste motorvakantie (Noorwegen in augustus) bleek dat met de rol van de tent achterop het wisselen van rijstrook erg sterk op een spelletje Russisch roulette begon te lijken, heb ik een kleine modificatie toegepast door extra spiegels te plaatsen.
Door de rol waren de normale laag geplaatste spiegels feitelijke buiten functie gesteld, je zag echt niet meer of er links of rechts iets achter je zat. Alleen de rol zelf was zichtbaar in de standaard spiegels.

Afbeelding
doov650

Re: Extra spiegels RT.

Ongelezen bericht door doov650 »

Nog een reden om alleen in hotels te overnachten dus.
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Ook ik heb in augustus in Noorwegen/Zweden gereden en is de mooiste reis ooit geweest Big RT Smile Maar sommige hotels zijn onbetaalbaar zeker als je in het oudste hotel (1722) van Noorwegen zit :cry:

Groetjes Hans Beijersbergen.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

MofkaP schreef:Nadat tijdens de laatste motorvakantie (Noorwegen in augustus) bleek dat met de rol van de tent achterop het wisselen van rijstrook erg sterk op een spelletje Russisch roulette begon te lijken, ..
Met alle respect naar degene die er wel wat in kunnen zien, ik heb de OEM zijspiegels op de RT's altijd als erg onwennig en inderdaad soms ook zelfs levensgevaarlijk ervaren.
Daarom rij ik als sinds de 1100RT altijd met een vergelijkbare oplossing spiegels op het stuur.
Het mag dan, althans volgens sommige, geen gezicht zijn & de lijn van de RT's niet verfraaien en tot op zekere hoogte argumenten zijnde die ik begrijp, ik zou echt niet meer zonder dergelijke spiegels willen rijden.

En het grote voordeel versus OEM, in deze stuurspiegels hoef je alleen maar (eventueel) je hoofd te draaien om erin te kunnen kijken. _004
In plaats van, ik chargeer ietwat, naar beneden te hoeven kijken. :shock:
Maar, ieder zijn ding hoor!
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 15 sep 2015, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Slim gedaan MofkaP . . . safety first: met de nodige bagage achterop kan het je ontbreken aan voldoende zicht. Zelf rijd ik alleen met bagage in de kofferset en heb ik met de standaard spiegels een zeer goed zicht.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
MofkaP
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Ongelezen bericht door MofkaP »

Wij waren 4 weken en 7.500 km onderweg. Van 25 graden tot 's morgens een ijslaag op de motoren. Soms heel fraai zonnig weer en ook dagen met regen, soms zo erg dat wij moesten stoppen en schuilen. Met 10 cm water op de weg stopten ook de meeste auto's.
Dat het weer heel variabel en afwisselend is, dat wisten we van te voren. Daarom heb je kleding nodig voor mooi weer, voor slecht weer, voor warm weer en voor koud weer. Dat is teveel om in de zijkoffers te stoppen. Eén koffer zat al helemaal vol met gereedschap, reserve lampjes, motorolie, bandenplak spullen, pompje. enz.
Plus dat je ruimte moet houden voor voedsel dat je onderweg koopt en voor eten dat je van huis mee neemt.
De tentrol zaten de slaapzakken, de lakenzakken en kussenslopen in, in de bagagerol op de andere motor alleen maar kleding (en 12 liter wijn :) ) .

Wij waren met zijn tweeën, mevrouw MofkaP en ik. Wij hebben onderweg overnacht in hutten en jeugdherbergen. Gekookt hebben we meestal zelf, 's middags een snack of een boterham, met koffie bij Statoil. Met zijn tweeën is wel duurder, zowel voor de boot (Kiel - Oslo - Kiel) als voor de hutten die meestal voor vier personen zijn ingericht; de prijs is voor de hut niet per persoon.
Volgend jaar eens kijken of er nog anderen zijn die ook naar Norge willen, met zijn vieren maakt het wel wat goedkoper.
Wij zijn via Noorwegen / Zweden omhoog gereden, tot Kiruna, toen de Lofoten en daarna via de Noorse kust terug. Waar je redelijk op leeg loopt dat zijn de fjordenpontjes, daar waren we p.p. ruim €300 aan kwijt. Benzine is inmiddels in Noorwegen goedkoper dan in Nederland.

Op de foto kun je zien dat de rol achterop het uitzicht van de standaard spiegels vrijwel helemaal blokkeert.

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”