ABS uitschakelen R1100RT?

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

ABS uitschakelen R1100RT?

Ongelezen bericht door Walter »

Na een kleine discussie afgelopen weekeinde zit ik toch met een vraag waar u wellicht het antwoord op heeft.
Kan het hele ABS systeem van de R1100RT helemaal worden uitgezet dmv de knop op het dashboard?

Mijn idee is 'NEE'.... dat kan alleen bij de GS.
De ABS schakelaar op het dashboard van de RT is er alleen om het ABS systeem te resetten.

Maar wat zijn uw ideen???

Ik ben benieuwd.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

Re: ABS uitschakelen R1100RT?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De gebruikershandleiding van R1100RT (pagina 60) omschrijft de procedure van het gebruik van de ABS-knop in de cockpit (ik noem het vaak dashboard ;) ) als een bevestigings-knop wanneer er een ABS-storing door het systeem geconstateerd is.

Een procedure die zich elke 4,5 minuten herhaald, volgens die handleiding.
En wordt er aangegeven dat in die situatie het ABS systeem uit staat.
Wat weer wordt aangegeven door 1 ABS-lampje die permanent aan gaat/staat.

Dus op basis van die informatie zou je zeggen dat het alleen bij een storing het ABS-systeem uit staat.

Echter, als je het contact inschakelt, en dezelfde knop indrukt, gaat ook dezelfde ABS-lampje aan.
Ik weet alleen even niet of je na 4,5 minuten wederom die schakelaar moet bedienen, dan.

Dus op die basis zou je dan weer zeggen dat je weldegelijk het ABS-systeem kan uitschakelen.
Die je daarna pas weer kan inschakelen door eerst het contact uit te zetten, contact inschakelen, rijden en dan zelftest van het systeem, oftewel een "reset"/initialisatie van nul-positie.

Interessante vraag! _004
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: ABS uitschakelen R1100RT?

Ongelezen bericht door HansD »

Mijn ervaring met de bekende ABS storing van de R1100RT is in ieder geval dat eenmaal uitgevallen, altijd uitgevallen betekent. Alleen met contact uit/aan wil het systeem nog eens een poging doen om bij te schakelen. Zonder dit gebeurt er echt niks na 4,5 minuten of na 4,5 uur!
Hans

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”