Eerst dacht ik dat ik misschien een slag in de remschijf had, maar dit is niet het geval. Gelukkig 1) is het garantie en 2) komen er remschijven op die het euvel niet kennen

Gr, Ralph
Moderator: RT_Patrick
Zit wat invoordeel is wel dat je eerste 26k dus gratis schijven hebt kunnen slijten
Dat geeft hoopfrederik schreef:Mijn eerste r1200rt van begin 2007, had nog geen 10.000 km en de achterste schijf moest eraf. Ik was de enige niet, want een bevriende motorrijder (drie weken later besteld) had dezelfde problemen. Bovendien had hij dezelfde miserie met de voorschijven. Na een wissel of twee kreeg hij een geheel ander type, van schijven. Er zaten een soort busjes tussen.
Hetzelfde busjessysteem zit nu ook op de nieuwe r1200rt dus ook op mijn r1200rt silverline van 2009.
Frederik
Hallo Fred, bedankt voor je reactie. Wat zijn WAVE schijven. Ik ken ze wel van vorm, maar waarom zijn ze beter?FredBurgmans schreef:Ik heb soortgelijke ervaringen. Bij mijn 2005 model zijn de schijven (en blokjes) aan de voorzijde zeker 4-5 keer vervangen binnen 50.000km. Er is geëxperimenteerd met diverse soorten ophangingen, zonder noemenswaardig resultaat. Ik was het zat en heb bedongen dat ik WAVE schijven zou krijgen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!