Arai alternatief
Moderator: RT_Patrick
Arai alternatief
Ik rijd al m'n hele motorleven met Arai helmen omdat daarvan de pasvorm voor mij gewoon goed is. Ben nu echter weer aan een nieuwe toe en vind eigenlijk dat de prijs voor een Arai een beetje te gek wordt voor de mogelijkheden die het merk biedt. De kwaliteit is heel goed dus daar heb ik het niet over maar puur de mogelijkheden van het merk zoals; geen zonnevizier, geen systeemhelmen, de eeuwige herrie etc.
Is er iemand anders die ooit deze overstap heeft gemaakt en een helm heeft gevonden die dezelfde goeie pasvorm biedt met meer mogelijkheden/keuzes?
Is er iemand anders die ooit deze overstap heeft gemaakt en een helm heeft gevonden die dezelfde goeie pasvorm biedt met meer mogelijkheden/keuzes?
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Arai alternatief
Het is allemaal zo erg persoonlijk, Jeroen.
Wat bij de een goed zit zit bij een ander weer helemaal niet.
Persoonlijk denk ik dat jij, in jou geval, niet moet gaan experimenteren en af gaan op wat anderen vinden. Hou je gewoon bij je vertrouwde merk.
OK, het kost wat, maar dan HEB je ook wat.

Wat bij de een goed zit zit bij een ander weer helemaal niet.
Persoonlijk denk ik dat jij, in jou geval, niet moet gaan experimenteren en af gaan op wat anderen vinden. Hou je gewoon bij je vertrouwde merk.
OK, het kost wat, maar dan HEB je ook wat.

jer0en72 schreef:Ik rijd al m'n hele motorleven met Arai helmen omdat daarvan de pasvorm voor mij gewoon goed is. Ben nu echter weer aan een nieuwe toe en vind eigenlijk dat de prijs voor een Arai een beetje te gek wordt voor de mogelijkheden die het merk biedt. De kwaliteit is heel goed dus daar heb ik het niet over maar puur de mogelijkheden van het merk zoals; geen zonnevizier, geen systeemhelmen, de eeuwige herrie etc.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Hoi Jeroen,
Jos heeft volkomen gelijk laat je niets aanpraten door anderen,ga passen en proefrijden met een helm die je aanspreekt.Let vooral op het lawaai wat de helm maakt er zijn enorme verschillen onderling,en niet onbelangrijk hoe is de prijs kwaliteit verhouding.
succes met passen en rijden.
Harry
Jos heeft volkomen gelijk laat je niets aanpraten door anderen,ga passen en proefrijden met een helm die je aanspreekt.Let vooral op het lawaai wat de helm maakt er zijn enorme verschillen onderling,en niet onbelangrijk hoe is de prijs kwaliteit verhouding.
succes met passen en rijden.
Harry
Het is niet zo dat ik me iets aan ga laten praten maar ik vraag me af of anderen een merk hebben gevonden met hetzelfde comfort en pasvorm als de Arai. Ik heb 'm namelijk nog niet gevonden en alle merken helmen passen gaat wel een jaar duren....
Ter verduidelijking dus: is er iemand die de pasvorm/comfort van een Arai gevonden heeft in een ander merk?
Ter verduidelijking dus: is er iemand die de pasvorm/comfort van een Arai gevonden heeft in een ander merk?
Heb tot nu toe steeds met Shuberth gereden, dat beviel me prima, maar de prijs is me wat al te gek tegenwoordig.
Laatst was ik bij RAD en heb daar even voor de lol een Givi-helm op de kop gezet...
Dat ding zat meteen goed (en eigenlijk comfortabeler dan de C2): probeer het eens.
Over de stilte kan ik niets zeggen, maar op een RT mag dat toch geen probleem zijn
http://www.rad.eu/nl/c/p/24223-givi-x-08-wit.htm
Laatst was ik bij RAD en heb daar even voor de lol een Givi-helm op de kop gezet...
Dat ding zat meteen goed (en eigenlijk comfortabeler dan de C2): probeer het eens.
Over de stilte kan ik niets zeggen, maar op een RT mag dat toch geen probleem zijn

http://www.rad.eu/nl/c/p/24223-givi-x-08-wit.htm
In Nijmegen zit Termaat motoren en die bieden regelmatig uitloop modellen met redelijke korting aan. Hier heb ik mijn X-lite gekocht. Wellicht een reisje waard vanuit Rotterdam.
Aan de andere kant is Nijmegen 230km retour, gemiddeld 1:18 = +/-13 ltr benzine a 1,45 = +/- 19 euro. Dit moet de helm dus minimaal goedkoper zijn om niet in Roterdam te kopen.
Aan de andere kant is Nijmegen 230km retour, gemiddeld 1:18 = +/-13 ltr benzine a 1,45 = +/- 19 euro. Dit moet de helm dus minimaal goedkoper zijn om niet in Roterdam te kopen.
M'n vrouw zweerde bij Arai en heeft nu een Shoei Multitec naar tevredenheid. Dit is een systeemhelm en hij schijnt stiller te zijn dan de oudere Arai.
Maar het blijft allemaal persoonlijk...
Maar het blijft allemaal persoonlijk...
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Mijn ervaring is dat Arai mij persoonlijk goed zit. Heb van alles op mijn hoofd gehad en eindigde wederom bij Arai.
Ik heb mijn helm via het internet in Duitsland gekocht en dat kan heel veeel geld schelen. Kijk eens op http://www.fc-moto.de/Arai-Helmets?gcli ... Dgod_3VrJQ
Ik betaalde € 339,00
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Blue-0001
Succes,
Ik heb mijn helm via het internet in Duitsland gekocht en dat kan heel veeel geld schelen. Kijk eens op http://www.fc-moto.de/Arai-Helmets?gcli ... Dgod_3VrJQ
Ik betaalde € 339,00
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Blue-0001
Succes,
Mvg, Ralph Romein

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2855 Weergaves
-
Laatste bericht door Paniekje
-
- 3 Reacties