Arai alternatief

Welke helm past bij jou en je RT

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jer0en72

Arai alternatief

Ongelezen bericht door jer0en72 »

Ik rijd al m'n hele motorleven met Arai helmen omdat daarvan de pasvorm voor mij gewoon goed is. Ben nu echter weer aan een nieuwe toe en vind eigenlijk dat de prijs voor een Arai een beetje te gek wordt voor de mogelijkheden die het merk biedt. De kwaliteit is heel goed dus daar heb ik het niet over maar puur de mogelijkheden van het merk zoals; geen zonnevizier, geen systeemhelmen, de eeuwige herrie etc.

Is er iemand anders die ooit deze overstap heeft gemaakt en een helm heeft gevonden die dezelfde goeie pasvorm biedt met meer mogelijkheden/keuzes?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Arai alternatief

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het is allemaal zo erg persoonlijk, Jeroen. _001
Wat bij de een goed zit zit bij een ander weer helemaal niet.
Persoonlijk denk ik dat jij, in jou geval, niet moet gaan experimenteren en af gaan op wat anderen vinden. Hou je gewoon bij je vertrouwde merk.
OK, het kost wat, maar dan HEB je ook wat. _004
jer0en72 schreef:Ik rijd al m'n hele motorleven met Arai helmen omdat daarvan de pasvorm voor mij gewoon goed is. Ben nu echter weer aan een nieuwe toe en vind eigenlijk dat de prijs voor een Arai een beetje te gek wordt voor de mogelijkheden die het merk biedt. De kwaliteit is heel goed dus daar heb ik het niet over maar puur de mogelijkheden van het merk zoals; geen zonnevizier, geen systeemhelmen, de eeuwige herrie etc.

Is er iemand anders die ooit deze overstap heeft gemaakt en een helm heeft gevonden die dezelfde goeie pasvorm biedt met meer mogelijkheden/keuzes?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Hoi Jeroen,

Jos heeft volkomen gelijk laat je niets aanpraten door anderen,ga passen en proefrijden met een helm die je aanspreekt.Let vooral op het lawaai wat de helm maakt er zijn enorme verschillen onderling,en niet onbelangrijk hoe is de prijs kwaliteit verhouding.

succes met passen en rijden.

Harry
jer0en72

Ongelezen bericht door jer0en72 »

Het is niet zo dat ik me iets aan ga laten praten maar ik vraag me af of anderen een merk hebben gevonden met hetzelfde comfort en pasvorm als de Arai. Ik heb 'm namelijk nog niet gevonden en alle merken helmen passen gaat wel een jaar duren....

Ter verduidelijking dus: is er iemand die de pasvorm/comfort van een Arai gevonden heeft in een ander merk?
Gwaaido

Ongelezen bericht door Gwaaido »

Heb tot nu toe steeds met Shuberth gereden, dat beviel me prima, maar de prijs is me wat al te gek tegenwoordig.
Laatst was ik bij RAD en heb daar even voor de lol een Givi-helm op de kop gezet...
Dat ding zat meteen goed (en eigenlijk comfortabeler dan de C2): probeer het eens.
Over de stilte kan ik niets zeggen, maar op een RT mag dat toch geen probleem zijn ;)
http://www.rad.eu/nl/c/p/24223-givi-x-08-wit.htm
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

In Nijmegen zit Termaat motoren en die bieden regelmatig uitloop modellen met redelijke korting aan. Hier heb ik mijn X-lite gekocht. Wellicht een reisje waard vanuit Rotterdam.

Aan de andere kant is Nijmegen 230km retour, gemiddeld 1:18 = +/-13 ltr benzine a 1,45 = +/- 19 euro. Dit moet de helm dus minimaal goedkoper zijn om niet in Roterdam te kopen.
marcmuts

Ongelezen bericht door marcmuts »

M'n vrouw zweerde bij Arai en heeft nu een Shoei Multitec naar tevredenheid. Dit is een systeemhelm en hij schijnt stiller te zijn dan de oudere Arai.
Maar het blijft allemaal persoonlijk...
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Mijn ervaring is dat Arai mij persoonlijk goed zit. Heb van alles op mijn hoofd gehad en eindigde wederom bij Arai.
Ik heb mijn helm via het internet in Duitsland gekocht en dat kan heel veeel geld schelen. Kijk eens op http://www.fc-moto.de/Arai-Helmets?gcli ... Dgod_3VrJQ

Ik betaalde € 339,00
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... -Blue-0001

Succes,
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”