Radio geeft aan: NO RADIO

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
lexonwheels

Radio geeft aan: NO RADIO

Ongelezen bericht door lexonwheels »

hallo daar!

Bij vervangen van de accu van mijn R1200RT heb ik de plusppool op de minpool per ongeluk kortstondig aangesloten (accu-polen bij de twee accu's bleken precies andersom te zitten), goed denkwerk dus :-), als ik nu de radio aanzet geeft ie aan: NO RADIO. Hij gaat wel aan kwa lichtjes en er staat RADIO, maar daaronder staat vervolgens NO RADIO. Ook de CD die nog in de speler zit wil er nu niet uit als ik op EJECT druk. Verder werkt alles aan electra en opties prima.

Iemand een oplossing? Zal toch wel hoop ik een of andere beveiliging zijn ingebouwd voor mensen als ik met 2 linker handen die dergelijke acties uitvoeren?:-)
Zekering-kwestie ? In Manual las ik dat er geen traditionele zekeringen in de RT zitten. Maar dat dit electronisch wordt geregeld.

Iemand ervaring hiermee?
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Radio geeft aan: NO RADIO

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik heb dan wel geen R1200RT, maar kan 't niet zo zijn dat je per ongeluk de 'intercom-funktie' hebt aangezet? :O
Kwam in 't radio instructieboekje o.a de volgende regel tegen:

"INTERCOM: Standby mode fort an intercom system, no radio mode selected"
lexonwheels

Hallo berrybeer! Heb verder geen manual van de radio, maar misschien is het wel iets dergelijks. Morgenochtend rij ik langs de dealer en ga ik er achter komen. Neem aan dat het voor hen een fluitje van een cent is. misschien kwestie van canbus-systeem uitlezen. Zal het posten als ik de oplossing heb.

grt lexonwheels
Berrybeer
2023
2023

Voila.....even 'service' en vervolgens 'downloade manualer' aanklikken en zie daar......manual radio R1200RT :D

http://www.bmw-motorrad.dk/dk/da/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
braba

Ongelezen bericht door braba »

lexonwheels schreef:Hallo berrybeer! Heb verder geen manual van de radio, maar misschien is het wel iets dergelijks. Morgenochtend rij ik langs de dealer en ga ik er achter komen. Neem aan dat het voor hen een fluitje van een cent is. misschien kwestie van canbus-systeem uitlezen. Zal het posten als ik de oplossing heb.

grt lexonwheels
Ben zeer benieuwd wat de uitkomst is heb namelijk dezelfde storing. Mijn dealer (Simako) zegt dat het vermoedelijk in de stroomverdeler zit (T.... nog wat). Deze verdeelt de stroom na onder andere de handvatverwarming, radio, zadelverwarming e.d.. Moest uitgelezen worden en bij vervanging kost dit ding ongeveer 400 euro....slik. _002 Heb het uitlezen maar even uitgesteld. Hoop dat jij een betere en goedkopere oplossing hoort.
'
Groeten 'NO RADIO' Braba
lexonwheels

Dat klinkt wel erg vervelend. Ik hou je op de hoogte als ik meer weet. Lijkt me toch niet dat een dergelijke storing kwa stroomverdeling zooooooveel geld kan kosten.

Manual Radio trouwens nog niet in het Engels gevonden. Wel in fins ofzo :lol:

Lexonwheels
lexonwheels

.....en er komt wel stroom bij de radio trouwens, want lampjes branden en dashboard geeft ook radio aan. Maar goed als leek blijft het gissen. _002
Berrybeer
2023
2023

Dan zit je volgens mij toch al aardig in de buurt voor de Engelstalige manual voor de radio.....die staat er volgens mij toch gewoon naast? ;)
braba

lexonwheels schreef:.....en er komt wel stroom bij de radio trouwens, want lampjes branden en dashboard geeft ook radio aan. Maar goed als leek blijft het gissen. _002
Inderdaad wat je zegt komt overeen met mijn storing. Alle lampjes branden alsof het werkt. Na aanzetten van de radio/cd komt op het dahboard de melding 'Radio' maar na enkele seconden veranderd dit in 'NO RADIO' .

De dealer gaf aan dat er vermoedelijk geen signaal wordt door gegeven door de T nog wat. Geen signaal = geen radio maar wel stroom _001 . Komt ook wel eens voor dat dezelfde T nog wat de handvatverwarming op hol laat slaan. Schakelaar uit en toch warme klauwen. Moeten ze doormeten en bij vervanging.....kassa.

Hoop niet dat dit voor ons geldt en dat jij met een betere en goedkopere oplossing komt. :lol:
braba

Het heeft even geduurd maar het probleem is door de dealer opgelost. De Beemer moest toch naar de 'dokter' voor zijn 50.000 km check en dit was een mooie gelegenheid om het te laten verhelpen. Niet dat ik de radio/cd gemist heb maar wat erop zit moet het wel doen.

De uitslag van de arts:

Het canbus systeem is de radio/cd kwijt en herkent hem derhalve niet. Gevolg storingsmelding op het display van 'NO RADIO'. Oplossing aan de toverkast van de dealer en de software opnieuw inlezen en aanmelden. Tevens bleek de zekering van de radio defect. Kleinigheid dus met geringe kosten.

Mocht een ander forumlid het euvel ook krijgen dan kun je nu dus je voordeel er mee doen om het op te lossen.

Oorzaak is vermoedelijk het overlijden van de accu bij de vorige eigenaar cq kortsluiting bij verwijdering/plaatsing accu. Bij mijn aanschaf heb ik gelijk een nieuwe accu geplaatst (zonder kortsluiting) maar toen was de storing al aanwezig.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”