Radio vervangen

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

hans51
Type: R1100RT

Radio vervangen

Ongelezen bericht door hans51 »

De radio van mijn 1100RT heeft het begeven.
Deze is niet meer te bedienen, ik wil er een andere radio in gaan plaatsen.
Heeft iemand een tip hoe dit eenvoudig te doen is, zonder alle tupperware te slopen?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Radio vervangen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hi Han

Heel simpel; ga naar Halfords koop een nette autoradio evt met extra uitgang of BT en laat hem er voor €25,= inzetten. Dat heb ik ook laten doen. Achteraf gezien had ik het ook kunnen doen. Er komt helemaal geen tuppeware gesloop aan te pas.
grt
Jos
hans51 schreef:De radio van mijn 1100RT heeft het begeven.
Deze is niet meer te bedienen, ik wil er een andere radio in gaan plaatsen.
Heeft iemand een tip hoe dit eenvoudig te doen is, zonder alle tupperware te slopen?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Klopt, je haalt alleen de bovenste zwarte toeter er af en dan kun je de radio met de haakjes, die je erbij hebt zo uit de vergrendeling omhoog trekken.

Succes, Bert
JoopieRT1200

Ongelezen bericht door JoopieRT1200 »

Hallo Jos, zou dat ook kunnen bij een RT 1200? Ik zou ook graag een radio-CD speler willen laten inbouwen maar de officiele BMW radio kost € 1.400,- plus radiovoorbereiding van € 400,- en dan heb je ook nog kans dat je aan een ontstoorde bobine moet, volgens m'n dealer?? Kostbare zaak allemaal en een tweede vraag is of ze hem dan ook uit het zicht kunnen weg werken want nu zit er een klepje met 'gaatjes' als voorbereiding voor de BMW radio en als dat klepje er af moet dan hou je wel een behoorlijk gat! Wat denk je ervan, gr.Joop
ad-bmwtje
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Someren eind

Ongelezen bericht door ad-bmwtje »

hallo joopie

Ik heb in mijn r 1200 rt ook een radio-cd speler in gebouwd.
Heb er een sony met draadafstandbediening in gebouwd,werkt prima. :D
Die kost rond de twee honderd euro. :lol:

groeten ad
JoopieRT1200

Ongelezen bericht door JoopieRT1200 »

Hallo Ad,

Zat er bij jou ook al radio voorbereiding? Weet jij misschien wat zoiets kost en zit hij bij jou dan ook uit het zicht of in ieder geval regenvrij??

gr.Joop

ad-bmwtje
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Someren eind

Ongelezen bericht door ad-bmwtje »

hallo joopie

Ik heb de stroom rechtstreekts van de accu afgehaald,zekering er tussen werkt prima. ;)
Radio voorbereiding orgineel is belachelijk duur.
Wel moet je met de speakers een kleine aanpasing maken,met een paar stripjes gaat het prima.
Veel succes.

groeten Ad
Die Hard Helmond

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

@ad:
sony radio met draadafstandsbediening....waar heb je die op de kop getikt?
Die Hard Helmond

Eindelijk.... een originele BMW (Clarion) radio met afstandbediening op de kop kunnen tikken. Ingebouwd, en morgen naar het werk eens kijken of alles ook tijdens het rijden werkt.
Blackhawk

radio

Ongelezen bericht door Blackhawk »

In mijn RT zitten al wel speakers maar nog geen radio. Ik kan een bedieningsunit voor op het stuur kopen voor 40 euro maar kan ik die dan dus gewoon op een autoradio aansluiten. :?: -1100-
Die Hard Helmond

nope, die kan dus alleen aan een BMW (lees Clarion) radio speciaal voor de motor.

Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ben ik nou raar als ik het doodzonde vind om een autoradio op de motor in te bouwen? Kost a)veel geld en b)een hoop ruimte. Je koopt voor een habbekrats een MP3 spelertje die je op intercom of headset kunt aansluiten. Of je prikt de oordopjes die je erbij krijgt in je oor. Bovendien: ik vind niet dat anderen moeten meegenieten van mijn muziek, en als je de muziek op je speakers hebt, hoort iedereen naar welk kerkkoor je nu weer aan het luisteren bent... ;)

Mis ik iets?
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Mike,
Volgens mij mis je niets. Bij mij zat een radio/cassette recorder al ingebouwd (geen BMW overigens). Ik was er best blij mee,maar....ik gebruik hem echt nooit. Misschien omdat ik geen bediening aan het stuur heb maar zeker ook omdat ik niet wil dat ik anderen lastig val met mijn muziek. Soms komt er één voorbij met de radio hard aan. Moet ook wel anders hoor je natuurlijk niets. Ik heb er een grote hekel aan. Nu heb ik een Zumo en hier wat muziek op gezet. Heeft niemand last van. Ik ga de radio dan ook uit de motor halen en heb er dan een opbergruimte bij.
Groet
Jan
Die Hard Helmond

Ik heb mn autoradio aangesloten via m'n intercom, dus alleen geluid in de helm. Te bedienen vanaf het stuur, dus veilig in het verkeer. Voordeel tenopzichte van een mp3 speler is de verkeersinfo. Ja, ik weet als je een dure navigator hebt en bluetooth dan heb je alles in een, maar ja, dat ging nog even niet he......
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

@ BlackJack;

Ik heb zo'n orginele Clarion PU9203A in de fiets, en de service-manual;
De radio-bedieningstoetsen op het stuur zijn druk-knoppen die contact maken (naar massa) zodra/zolang je op die knop(pen) drukt.

Afbeelding

en

Afbeelding

Als je een alternatieve radio wenst te monteren en de "originele" radiobedieningsknoppen wenst te gebruiken, moet je dus (bijvoorbeeld!) 1 vinden die draad-stuurbediening ondersteund.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Die Hard Helmond schreef:Ik heb mn autoradio aangesloten via m'n intercom, dus alleen geluid in de helm. Te bedienen vanaf het stuur, dus veilig in het verkeer. Voordeel tenopzichte van een mp3 speler is de verkeersinfo. Ja, ik weet als je een dure navigator hebt en bluetooth dan heb je alles in een, maar ja, dat ging nog even niet he......
Er zijn ook genoeg MP3 spelers met radio te koop. Mijn 'probleem' met een autoradio op de motor is meer het formaat. Ik vind het een behoorlijke waste of space, ook al heb je zo'n groot ding als een RT. En aangezien de MP3 spelertjes al jaren volop te koop zijn vind ik zo'n klomp een beetje zonde. Ik zie de meerwaarde van de radio/cd speler niet zo. Maarja, dat is natuurlijk ook weer mijn mening en hoe ik tegen die dingen aan kijk. Ieder het zijne natuurlijk.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”