Werking schakelaar op de zijstandaard 1100RT
Moderator: RT_Patrick
Werking schakelaar op de zijstandaard 1100RT
Ik heb een R1100RT van 1997, en vraag me af of de motor moet blijven lopen als ik hem in de vrij op de zijstandaard zet.
Ik moet hem dus steeds op de middenbok zetten om te voorkomen dat de motor afslaat als ik hem op de zijstandaard zet.
Kan de schakelaar die dat bedient misschien uitgeschakeld of overbrugd worden? _002
Ik moet hem dus steeds op de middenbok zetten om te voorkomen dat de motor afslaat als ik hem op de zijstandaard zet.
Kan de schakelaar die dat bedient misschien uitgeschakeld of overbrugd worden? _002
- han62
- Type: R1200RT
Re: Werking schakelaar op de zijstandaard 1100RT
Je kan de kabel losnemen van de schakelaar en doorverbinden. Maar dat is natuurlijk wel minder veilig. je zal niet de eerste zijn die weg rijdt met de zijstandaard uit en daardoor onderuit gaat. gelukkig komt dat weinig voor.
Met vr gr
han
Met vr gr
han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
er bestaat ook ergens een modificatie net als voor de abs, ik dacht dat ik hem had, maar kan hem effe niet vinden. misschien effe googele.
ziehier:
http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/ru ... tart.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorpapa op dit forum heeft de modificatie uitgevoerd
http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/ru ... tart.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorpapa op dit forum heeft de modificatie uitgevoerd
- wimmers
- Type: R1100RT
Nadat een keer mijn zijstandaard afbrak is ook deze schakelaar onklaar geraakt.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hem nog geen dag gemist heb.
Natuurlijk ben ik wel eens weggereden terwijl de zijstandaard nog uit stond maar dat heeft (even afkloppen) nog niet tot een val partij geresulteerd.
Ik werd er eerlijk gezegd gek van om steeds mijn motor te moeten starten terwijl ik alleen maar even een deur of hek moest openen zodat ik mijn motor kon stallen. En steeds weer opbokken is niet zwaar maar wel onhandig. Ik weet niet of de schakelaar er nog onder zit maar de draden zijn gewoon netjes weggewerkt met een tie-rip door de BMW-dealer.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hem nog geen dag gemist heb.
Natuurlijk ben ik wel eens weggereden terwijl de zijstandaard nog uit stond maar dat heeft (even afkloppen) nog niet tot een val partij geresulteerd.
Ik werd er eerlijk gezegd gek van om steeds mijn motor te moeten starten terwijl ik alleen maar even een deur of hek moest openen zodat ik mijn motor kon stallen. En steeds weer opbokken is niet zwaar maar wel onhandig. Ik weet niet of de schakelaar er nog onder zit maar de draden zijn gewoon netjes weggewerkt met een tie-rip door de BMW-dealer.
Wim Immers
De modificatie heeft ooit op dit forum gestaan maar ik kan hem ook niet meer vinden. De link die sanderh heeft neergezet is inderdaad de goede modificatie.
Ik heb die modificatie zelf gedaan. Er moet een extra relais ingebouwd worden, en er is een officiele kabelboom voor. Je kunt dan de motor wel starten op de zijstandaard, maar als je wilt wegrijden (de versnelling inschakelt) terwijl de zijstandard nog uitgeklapt is, slaat de motor af. Extra veiligheid dus.
Ik heb die modificatie zelf gedaan. Er moet een extra relais ingebouwd worden, en er is een officiele kabelboom voor. Je kunt dan de motor wel starten op de zijstandaard, maar als je wilt wegrijden (de versnelling inschakelt) terwijl de zijstandard nog uitgeklapt is, slaat de motor af. Extra veiligheid dus.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 8450 Weergaves
-
Laatste bericht door koif41
-
- 15 Reacties