Opgelost: Wat zit hier?

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Brommertje114

Opgelost: Wat zit hier?

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Nee, ik wil geen quiz beginnen maar ik heb een vraag.
Ik heb 't rubber kapje al vaker gezien en me ook al vaker afgevraagd wat er nou precies achter zit. _001
Kan iemand me dat vertellen?
't Zit links in de kuip van m'n , ongeveer ter hoogte van de ruimte voor de speaker.
En aangezien een plaatje meer zegt dan een berg woorden:

Afbeelding

De foto is niet zo denderend want gemaakt met de telefoon... :oops:

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Eric
vioma

Re: Wat zit hier?

Ongelezen bericht door vioma »

Het is zo te zien een zekering houder , als je het kapje er af haalt zie je een plastic gekleurde (rood of blauw of bruin enz) zekering zitten . Waar is hij van _001 dat weet ik niet misschien van een radio of een alarm . :?: :?: _001 .
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Lijkt inderdaad op een "zwevende" zekeringhouder (= zekeringhouden die in de kabel is opgenomen)
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Hoort ieder geval niet tot de standaard uitrusting

Martin
Brommertje114

:oops: :oops: ... had ik natuurlijk ook éérst kunnen doen ... :oops: :oops:

D'r zit inderdaad een zekering onder, ziehier...

Afbeelding

Nou maar zoeken wat er mee gezekerd wordt...

Wat maakt die camera in m'n telefoon trouwens een Oia -foto's _003 :!:

Eric
Inspector Gadget

5 jaar (..of zo) geleden maakte telefoons helemaal geen foto's ;)
Maar, in alle eerlijkheid, op korte afstand heeft een camera van een telefoon wat meer licht nodig, soms helpt een zaklamp :idea:

Anyhoe, Ik denk drie mogelijkheden:

1.
Heb je aftermarket-Xenon verlichting?
Dan kan het daar de zekering van zijn.

2.
Of van je aftermarket handvaten-verwarming.
Zit er op het stuur een grote draaiknop daar voor, dat je kunt zien?

3.
Zwaardere toetert, zoals bijvoorbeeld een Stebel luchthoorn.
Als je de claxon gebruikt, springen omstanders dan uit hun verschoning? :lol:

Ansich is het m.i. netje ingebouwd, als de zekering defect is, kan je deze zelf eenvoudig vervangen.

Hoeveel ampére is de zekering? (staat vaak als een wit gedrukt getal op de kopse kant)
Brommertje114

Dank voor dit meedenken...
dutchmidiman schreef:5 jaar (..of zo) geleden maakte telefoons helemaal geen foto's ;)
Maar, in alle eerlijkheid, op korte afstand heeft een camera van een telefoon wat meer licht nodig, soms helpt een zaklamp :idea:
Da's natuurlijk helemaal waar... we zijn gewoon verwend. En ik heb beter spul binnen liggen maar ik was (2x) te lui om dat te pakken ;)

Anyhoe, Ik denk drie mogelijkheden:

1. Heb je aftermarket-Xenon verlichting?
Dan kan het daar de zekering van zijn.
Nee, ik doe 't (nog?) met de originele H7, in mijn geval MotoVision.

2. Of van je aftermarket handvaten-verwarming.
Zit er op het stuur een grote draaiknop daar voor, dat je kunt zien?
En weer nee, mijn handen worden warm met de originele verwarming.

3. Zwaardere toetert, zoals bijvoorbeeld een Stebel luchthoorn.
Als je de claxon gebruikt, springen omstanders dan uit hun verschoning? :lol:
Alweer nee... originele toetert. Ik schrik er zelf 't meest van, als ik die knop per ongeluk aanraak... :D

Ansich is het m.i. netje ingebouwd, als de zekering defect is, kan je deze zelf eenvoudig vervangen.

Hoeveel ampére is de zekering? (staat vaak als een wit gedrukt getal op de kopse kant)
Ja, dat vind ik ook wel. Vandaar dat ik dacht dat 't iets "origineels" was. De zekering zegt 2 (hoewel dat wel erg weinig is) of 5 (als-t-ie ondersteboven zit), dat is door de hoek niet goed te zien. Ik zal 'm er wel eens uittrekken. Wordt vervolgd...
Inspector Gadget

Leuk, ik hou wel van zoek-plaatjes! ;) _004

4.
Zit er op je dashboard nog iets van een houder tbv navigatie?
Want 2 (of 5) ampére is een lichte verbruiker, dus inderdaad geen toetert of xenon of handvatenverwarming.

5.
Communicatie, zoals intercom o.i.d.
Dat kan je herkennen door kabels (DIN e.d.) en kastje in de bips van de fiets, onder je zadel e.d.

6.
Extra 12-volt aansluiting op het dashboard?
(1150RT heeft daar standaard al 1 zitten had ik begrepen? _001 )

Bij de R1100RT zitten alle zekeringen in het zekeringskastje onder het zadel, en zover mij bekend, is dat bij de R1150RT ook het geval.
Dus die zekering is niet des BMW's, is mijn mening. (ook omdat er nog vrije posities beschikbaar zijn in de zekeringkast, het is wel zo veilig daar)
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Alles aanzetten wat erop zit en dan de zekering eruittrekken , als er dan iets uitgaat weet je waar hij van is _004
Brommertje114

Gevonden!
't Is in ieder geval een 2 Amp zekeringetje, dus er hangt inderdaad niets zwaars aan...
Dutchmidi, je opmerking over iets van navigatie of intercom bracht me op een idee: de dealer heeft voor mij vóór aflevering het snoertje voor de Garmin StreetPilot netjes aangesloten en weggewerkt.. Dus net even die "tv" eraan gehangen en aangezet, indicatie dat-ie op batterijen werkt, contact aan, indicatie dat-ie op netvoeding werkt, zekering eruit, indicatie dat-ie weer aan de batterijen hangt.
Ik moet alleen wel een klein, gebogen punttangetje in de gereedschapset meenemen... de zekering is er met de blote handen niet uit te krijgen! :oops:

Dus
Dutchmidiman schreef:... die zekering is niet des BMW's ...
is niet en wel waar... niet van de fabriek, wel van de dealer... ;)

Bedankt voor het meedenken!
Ennuhh... :oops: uiteindelijk had ik dit zelf ook allemaal "spontaan" kunnen bedenken...

Eric
Inspector Gadget

Mooi, oplossing gevonden, op naar de volgende uitdaging ;)

Als het goed is, zit er in je zekeringskastje ook een wit-plastic zekeringstrekkert.
Of anders bij de AutoMat, Halfords, etc ff 1 aanschaffen.

Niet met iets metaals tussen de pootjes van de zekering gaan zitten wrikken, voor het geval dat de zekering inderdaad defect is (door bijv. kortsluiting) en je dus een probleem zo kunt (her)veroorzaken.

Toch is het niet BMW's, bij de overheidsfietsen zitten ook alle zekeringen onder het zadel (geen meervoud), zelfs die van de radio-box (heb er pas 1 moeten uitbouwen en verbouwen)
Maar wel heel netjes om het zo op te lossen, niets mis mee met zo'n kapje erover, zit veilig, stof- en waterdicht en toch nog goed bereikbaar.
En het is ook onzin om de navigatie-voeding alleen maar voor de zekering eerst helemaal onder de tank door naar de zekeringskast te voeren, terwijl er genoed geschakelde plus onder het dashboard zit, wat dat betreft.
Nee hoor, prima opgelost wat mij betreft door jou dealeRT _004
Brommertje114

dutchmidiman schreef:6. Extra 12-volt aansluiting op het dashboard?
(1150RT heeft daar standaard al 1 zitten had ik begrepen? _001 )
Die aansluiting zit er niet, vandaar dat de dealeRT het snoertje van de gps keurig weggewerkt heeft...
Er zitten er wel twee links in de kap onder het bankstel (waar de uiklapbare handgreep zit). En dat vond ik een beetje lastig voor een ding dat ik voor m'n neus wil hebben.

Als het goed is, zit er in je zekeringskastje ook een wit-plastic zekeringstrekkert.
Die heb ik inderdaad ook geprobeerd (de "mijne" is rood...) maar daarmee kreeg ik niet voldoende grip op de zekering.
Misschien doet een ouderwetse houten wasknijper 't ook goed...

Eric

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”