ruit reinigen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jochembruinhof

ruit reinigen

Ongelezen bericht door jochembruinhof »

Heeft er iemand een goed recept om de ruit zonder krassen te ontdoen van insecten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: ruit reinigen

Ongelezen bericht door Baird »

Yep! Ook goed voor je vizier en de tupperware, voorkant auto, etc.

Je neemt een gewoon sponsje met daar overheen een panty-kousje, eerst de ruit goed afspoelen met veel water zodat al het zand en scherp spul eraf is, dan met voldoende water de rest eraf poetsen met genoemd sponsje. Als de vliegen er al erg lang opzitten leg ik er eerst nog een theedoek over heen die ik goed nat houd, worden ze een beetje zacht van.

Dit is mijn recept om zonder chemicaliën alles wat glimt en doorschijnend is mooi en goed te houden!

succes, [groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
braba

Ongelezen bericht door braba »

Goude tip van een grote gerenomeerde motorzaak: Een pantykousje in combinatie met pledge meubelspray. Werkt subliem, geeft geen krassen en zorgt voor een mooie glans en bescherming. _004 _004
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Niet te lang laten zitten; evt een beetje in laten weken. Die spons in een penty-kousje werkt goed, maar je kunt ook zo'n microfiber spons bij bijv Halfords halen met 1 kant voor vliegen en de andere kant voor normaal wassen.

Zo'n bus Pledge is nieuw voor mij. Lijkt me ook niet iets dat je meeneemt op vakantie, maar wel bijzonder genoeg om een keer te proberen. :O
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
braba

Ongelezen bericht door braba »

beamer1200rt schreef:Niet te lang laten zitten; evt een beetje in laten weken. Die spons in een penty-kousje werkt goed, maar je kunt ook zo'n microfiber spons bij bijv Halfords halen met 1 kant voor vliegen en de andere kant voor normaal wassen.

Zo'n bus Pledge is nieuw voor mij. Lijkt me ook niet iets dat je meeneemt op vakantie, maar wel bijzonder genoeg om een keer te proberen. :O
Tja zo hoor je nog eens wat. Je kan de de hele motor onder pledge'n. Het werkt overal op en geeft een prachtige glans en bescherming door de was zonder strepen en/of vlekken. Gewoon een keer proberen en je zal versteld staan hoe mooi je brommertje gaat glimmen. En is ook makkelijk voor onderweg in combinatie met een oud shirt of handdoek.
jochembruinhof

Ongelezen bericht door jochembruinhof »

Thanks very much guys, ik zal het snel proberen!
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

miljaar hier leert ge toch veel he ?
_004 _004 _004 _004 _004
henk.k

Ongelezen bericht door henk.k »

Tip van 'n medewerker bij 'n schadeherstelbedrijf
Een (thee)doek op de plek des onheils, overgieten met flink heet water, laten inweken, daarna veeg je de vliegen/insecten er met gemak af.

Ik zou zelf niet zo 123 kiezen voor 'n product dat niet bestemd is voor lak en kunstof onderhoud.
Vooral de kunstof ruit heb je sneller beschadigd dan je denkt.
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

En als je dan toch bij Halfords bent voor dat sponsje koop dat gelijk een blikje vaste was van Turtle Wax (neem die zònder siliconen :!: ), smeer daar je ruit en je vizier van je helm mee in, op laten drogen, goed uitpoetsen en ga dan maar door de regen rijden. De druppels vlíegen er vanaf! _004
De vaste was is niet schadelijk voor het kunststof omdat er geen weekmakers in zitten. Neem wel die van het schildpadje want 't huismerk bevat bestanddelen die je ruitje na verloop van tijd een grijs waasje geven.
't Enige nadeel is dat je dit wat vaker moet herhalen dan het lakwerk van je motor... maar goed, dáár gebruik je Pledge voor... ;)

Succes!
Eric

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”