UItlaat reinigen
Moderator: RT_Patrick
UItlaat reinigen
Hallo,
Ik ben onlangs overgestapt op een BMW R1200RT van 2005 en dus ook nieuw op dit forum.
De motor heb ik nu zo'n 4 weken en al aardig wat mee gereden. Dat gaat dan ook een stuk beter dan mijn vorige motor....een suzuki intruder M800. Ook een leuke motor maar niet zo goed voor de rug.
Hij ziet er perfect uit m.u.v. de uitlaatbochten. Die zijn namelijk nogal bruin uitgeslagen. Ik heb al allerlei middeltjes geprobeerd om dat weer wat schoon te krijgen maar helaas zonder success. Helaas is bij mijn uitvoering alleen de laatste demper verchroomd. (origineel bmw)
Jullie ideetjes en input om dit aan te pakken zijn welkom.
gr
Andre
Ik ben onlangs overgestapt op een BMW R1200RT van 2005 en dus ook nieuw op dit forum.
De motor heb ik nu zo'n 4 weken en al aardig wat mee gereden. Dat gaat dan ook een stuk beter dan mijn vorige motor....een suzuki intruder M800. Ook een leuke motor maar niet zo goed voor de rug.
Hij ziet er perfect uit m.u.v. de uitlaatbochten. Die zijn namelijk nogal bruin uitgeslagen. Ik heb al allerlei middeltjes geprobeerd om dat weer wat schoon te krijgen maar helaas zonder success. Helaas is bij mijn uitvoering alleen de laatste demper verchroomd. (origineel bmw)
Jullie ideetjes en input om dit aan te pakken zijn welkom.
gr
Andre
Re: UItlaat reinigen
Omdat de bochten enkelwandig rvs zijn zal altijd dat bruin, bruin/ blau altijd terugkomen. Vele japaanse motoren zijn dubbelwandig pijpen waarbij de buitenhuls verchroomd is en die blijven ook glimmend. Het bruin kleur tot aan de uitlaat is absoluut niet vreemd op een BMW. Integendeel is het normaal. Er zijn vele poetsmiddelen om de bochten mooi te krijgen maar je kunt ook proberen eraan te wennen om de tijd voor andere dingen te gebruiken
In iedere geval heel veel plezier met de nieuwe 1200
Gr,
Kenny

In iedere geval heel veel plezier met de nieuwe 1200

Gr,
Kenny
Andre,
Wat ook een erg goed middel is is Starglanz. Dit is een tube pasta welke je voor een paar euro (iets van 3 a 4 euro) bij de blokker koopt.
...dus gewoon 'droog' poetsen met poetsdoek (goed wrijven, doekje wordt dan zwart) en daarna uitpoetsen...
...desnoods behandeling herhalen voor een nog beter resultaat...
...alle al glimmende boutjes en moertjes krijg je er ook nog glimmender mee...
...verslavend spul... :-)
...op de verpakking staat dat je dat spul 'nat' moet poetsen ; droog gaat (op de bochten en katalysator) beter...
…kun je trouwens ook heel goed van die rare krasachtige strepen uit de zachte zwarte kunststof delen mee weghalen…
Succes ermee en veel poetsplezier!
Gr. Milan
Wat ook een erg goed middel is is Starglanz. Dit is een tube pasta welke je voor een paar euro (iets van 3 a 4 euro) bij de blokker koopt.
...dus gewoon 'droog' poetsen met poetsdoek (goed wrijven, doekje wordt dan zwart) en daarna uitpoetsen...
...desnoods behandeling herhalen voor een nog beter resultaat...
...alle al glimmende boutjes en moertjes krijg je er ook nog glimmender mee...
...verslavend spul... :-)
...op de verpakking staat dat je dat spul 'nat' moet poetsen ; droog gaat (op de bochten en katalysator) beter...
…kun je trouwens ook heel goed van die rare krasachtige strepen uit de zachte zwarte kunststof delen mee weghalen…
Succes ermee en veel poetsplezier!
Gr. Milan
Dank voor de reacties. De wondersteen is inderdaad een klein wonder...
. De uitlaten zijn perfect schoon geworden. Ik heb de procedure een aantal keren moeten herhalen om het gewenste resultaat te krijgen, maar uiteindelijk is het resultaat geworden zoals ik had gehoopt.
gr. Andre

gr. Andre
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 5284 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 7 Reacties