contactslot hapert
Moderator: RT_Patrick
contactslot hapert
Hallo beste beemer collega's
Na weer een periode van redelijk rustig en onbekommerd rijden met mijn getunde r1100rt...heb ik weer eens wat.
Vandaag wilde ik bij de pomp wegrijden kreeg ik mijn sleutel niet omgedraaid!!! Na heel lang en veel jutteren draaide hij weer om en kon ik in ieder geval weer terug naar huis rijden....heeft iemand hier ervaring mee??? En wat kan of moet ik doen, want daarna was het weer niet draaien...wordt er gek van.
Met heel vriendelijke groet
Bert
Na weer een periode van redelijk rustig en onbekommerd rijden met mijn getunde r1100rt...heb ik weer eens wat.
Vandaag wilde ik bij de pomp wegrijden kreeg ik mijn sleutel niet omgedraaid!!! Na heel lang en veel jutteren draaide hij weer om en kon ik in ieder geval weer terug naar huis rijden....heeft iemand hier ervaring mee??? En wat kan of moet ik doen, want daarna was het weer niet draaien...wordt er gek van.
Met heel vriendelijke groet
Bert
Re: contactslot hapert
In welke stand staat ' ie als hij niet te verdraaien is ? Op stuurslotstand of gewoon op 0 stand? Ik neem aan dat je het zaakje al gesmeerd hebt.
Re: contactslot hapert
ja gesmeerd heb ik het....en het maakt niet uit in welke stand hij staat.....bij het erin steken draaid tie niet
Re: contactslot hapert
Ik heb wel 'ns dat ' ie niet wil draaien als ' ie op stuurslot staat. Dan moet ik echt zorgen dat er geen "druk" op de vork staat. Bij jou is het wellicht zo dat de sleutel de "palletjes" van het slot niet goed meer in positie zet. Heb je nog de reservesleutel en maakt dat verschil ?
Re: contactslot hapert
Dat was het eerste wat ik gedaan heb, naar huis gelopen om de reservesleutel te zoeken.......niks......bleek dat ik hem in mijn borstzakje had!!!
Maar het maakte niet uit...
Wat fijn dat je meedenkt Paul.
Maar het maakte niet uit...
Wat fijn dat je meedenkt Paul.
Re: contactslot hapert
Da's jammer. Dan kan het zijn dat het aan de "palletjes" in het slotmechanisme ligt en daar is vlgs mij weinig aan te doen. Ik probeer inderdaad gewoon wat mee te denken want ervaring heb ik er niet mee. Hopelijk kan een ander forumlid nog wat oplossingen aandragen.
Het contactslot van de motor van m'n broer heeft ook dezelfde symtomen. Erg vervelend lijkt me, als je telkens moet hopen dat je het sleuteltje kan draaien. Maar hij doet het ermee ( hij rijdt trouwens zelden). Ik heb al wel een compleet contactslot (incl. tankdop en helmslotje) voor hem klaarliggen om te vervangen. Want dat lijkt me de enige oplossing voor zijn geval.
Het contactslot van de motor van m'n broer heeft ook dezelfde symtomen. Erg vervelend lijkt me, als je telkens moet hopen dat je het sleuteltje kan draaien. Maar hij doet het ermee ( hij rijdt trouwens zelden). Ik heb al wel een compleet contactslot (incl. tankdop en helmslotje) voor hem klaarliggen om te vervangen. Want dat lijkt me de enige oplossing voor zijn geval.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4366
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: contactslot hapert
Komt mij zeer bekend voor. Zodra ik het heb ga ik over op een nieuwe sleutel( worden bij 'nieuw' 4 stuks mee geleverd). Bij mijn vorige R1100RT heb ik uiteindelijk het complete contactslot vervangen. Zit aan de onderzijde met een 'éénrichting' bout vast, heb ik uitgeboord en een nieuwe gewone bout gebruikt om weer vast te zetten. In een paar uurtjes gebeurd, meer geprul dan moeilijk. Slot bestellen met je eigen sleutel nummer want dan kan je de koffers gewoon blijven gebruiken.
succes,

succes,
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: contactslot hapert
Hoi, dit lijkt met op een gevalletje mechanische schade aan de lamellen en behuizing v/d slotcylinder van het contactslot.Als de reservesleutel geen verbetering brengt en je met de "oude" wel koffers e.d. kunt openen zul je toch de cylinder van het contact moeten vervangen lijkt me.Deze wordt immers het meeste gebruikt,en alstie afbreekt tijdens een rit sta je daar...
.
Als er een andere cylinder opkomt,gewoon om de zoveel tijd smeren met een goed middel.Te koop bij de goede ijzerwaren winkel.Ik zelf smeer het met Balistol,een van oorsprong duits merk universele olie die veel in de schietsport gebruikt wordt. SUPERSPUL,wat niet verharst of bevriest en altijd vet blijft zonder te kleven.
Jeroen.

Als er een andere cylinder opkomt,gewoon om de zoveel tijd smeren met een goed middel.Te koop bij de goede ijzerwaren winkel.Ik zelf smeer het met Balistol,een van oorsprong duits merk universele olie die veel in de schietsport gebruikt wordt. SUPERSPUL,wat niet verharst of bevriest en altijd vet blijft zonder te kleven.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Re: contactslot hapert
Nou dan zal ik dat maar gelijk bestellen.....zag het te koop bij een schietsport vereniging..zal het ook nog werken bij mijn oude slot?
14 euro voor een 0,5 liter.
bedankt voor de tip
14 euro voor een 0,5 liter.
bedankt voor de tip
Re: contactslot hapert
Die is voor een ZZR1100 (die heb ik ook, en m'n broer rijdt ook zo een).bemweebert schreef:verkoop je dat slotje?
Maar complete "sets" worden nogal 'ns tweedehands aangeboden, als je er een motor " geslacht" wordt. Of, zoals Baird hierboven al noemt, koop een nieuwe, dan kan je dus je originele sleutel behouden.
Re: contactslot hapert
Zelfde heb ik gehad eind november na een grote beurt met mijn 1150 van 5 jaar oud, bij een Motoport bmw dealer hier in de buurt.
Nooit geen problemen er mee gehad, maar na het niet meer functioneren van het Red Alert alarm en een telefoontje voor mijn code er naar toe gereden met de pendaalemmer. Stond een jonge monteur een beetje wilt te doen met sleutel er in en eruit en draaien en te rotzooien, dat ik zei een beetje rustig, het kan we stuk.
De andere dag motor opgehaald, sleutel ging er moeilijk in.
De volgende dag in de garage kreeg de sleutel niet meer omgedraaid, (stond op stuurslot) nieuw reservesleutels geprobeerd en na zeker enkele minuten ging het spul los. Durfde er niet mee te gaan rijden, dealer gebeld, motor is opgehaald en ja er moet een nieuw slot in.
Wat kost dat? € 19,00 Meneer, . nou doe maar want dit kan niet. Moest besteld worden.
2 dagen later zou het klaar zijn, ik er naar toe, staat dat ventje met een gigantische boormachine het slot uit te boren,
ZONDER ENIGE BESCHERMING OVER DE TANK, VOORVORK EN ANDERE DELEN.
Gezegd dat hij moest stoppen, heb zelf een luchtslang gepakt en boorsel weggeblazen en de boel afgedekt zodat hij weer verder kon werken.
Alles klaar en slot betalen. Sta met een briefje van € 50 in de hand, want dat zou toch meer dan genoeg zijn, krijg ik een rekening van
€ 85,00. Na discussie van goed gebracht en verziekt terug gekregen en aangegeven hoe er met dat slot is omgegaan, wat ik zelf gezien heb, onder protest betaald en met de ziekte erin weg gereden.
Denk je bij een daeler te zijn! dus andere dealer of een pas voor zichzelf begonnen BMW monteur begonnen welke ook nog lid van dit Forum is. MAAR IK HEB NA 5 JAAR TOCH AL EEN NIEUW SLOT.
Mijn K 75 rt heb ik na 12 jaar en 230.000 km. ingeruild met een prima werkend contact-stuurslot.
Dus dit is mijn reactie op een stuurslot.
Groeten Bertus.
Nooit geen problemen er mee gehad, maar na het niet meer functioneren van het Red Alert alarm en een telefoontje voor mijn code er naar toe gereden met de pendaalemmer. Stond een jonge monteur een beetje wilt te doen met sleutel er in en eruit en draaien en te rotzooien, dat ik zei een beetje rustig, het kan we stuk.
De andere dag motor opgehaald, sleutel ging er moeilijk in.
De volgende dag in de garage kreeg de sleutel niet meer omgedraaid, (stond op stuurslot) nieuw reservesleutels geprobeerd en na zeker enkele minuten ging het spul los. Durfde er niet mee te gaan rijden, dealer gebeld, motor is opgehaald en ja er moet een nieuw slot in.
Wat kost dat? € 19,00 Meneer, . nou doe maar want dit kan niet. Moest besteld worden.
2 dagen later zou het klaar zijn, ik er naar toe, staat dat ventje met een gigantische boormachine het slot uit te boren,
ZONDER ENIGE BESCHERMING OVER DE TANK, VOORVORK EN ANDERE DELEN.
Gezegd dat hij moest stoppen, heb zelf een luchtslang gepakt en boorsel weggeblazen en de boel afgedekt zodat hij weer verder kon werken.
Alles klaar en slot betalen. Sta met een briefje van € 50 in de hand, want dat zou toch meer dan genoeg zijn, krijg ik een rekening van
€ 85,00. Na discussie van goed gebracht en verziekt terug gekregen en aangegeven hoe er met dat slot is omgegaan, wat ik zelf gezien heb, onder protest betaald en met de ziekte erin weg gereden.
Denk je bij een daeler te zijn! dus andere dealer of een pas voor zichzelf begonnen BMW monteur begonnen welke ook nog lid van dit Forum is. MAAR IK HEB NA 5 JAAR TOCH AL EEN NIEUW SLOT.
Mijn K 75 rt heb ik na 12 jaar en 230.000 km. ingeruild met een prima werkend contact-stuurslot.
Dus dit is mijn reactie op een stuurslot.
Groeten Bertus.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: contactslot hapert
Hoi.
Meestal is het aangekoekt vet of vuil wat 1 van de pennetjes doet haperen.
Flink spoelen met remmenreiniger, alcohol of spiritus, dan wat perslucht en een drup dunne (naaimasjien) olie erin en dan werkt het weer.
En anders het slotje eruit halen, schoonmaken en weer terug, met een drup olie.
Groeten, Paul.
Meestal is het aangekoekt vet of vuil wat 1 van de pennetjes doet haperen.
Flink spoelen met remmenreiniger, alcohol of spiritus, dan wat perslucht en een drup dunne (naaimasjien) olie erin en dan werkt het weer.
En anders het slotje eruit halen, schoonmaken en weer terug, met een drup olie.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: contactslot hapert
Inderdaad heb bij m'n R11RT zelfde voorgehad en volgende gedaan:PaulRS schreef:Hoi.
Meestal is het aangekoekt vet of vuil wat 1 van de pennetjes doet haperen.
Flink spoelen met remmenreiniger, alcohol of spiritus, dan wat perslucht en een drup dunne (naaimasjien) olie erin en dan werkt het weer.
En anders het slotje eruit halen, schoonmaken en weer terug, met een drup olie.
Groeten, Paul.
In sleutelgat met WD40 spoelen en proper blazen met perslucht (er is ook een kleine opening aan de kant van het koplicht)
wat een bagger die eruit kwam???
gtz
Ph!l
- boetsch1
- 2024
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
- Locatie: Leiden
Re: contactslot hapert
Bovenstaande actie heeft de dealer bij mij ook gedaan, daarna geen problemen meer gehad.
Groet Peter uit Leiden
Groet Peter uit Leiden
Geniet nu, het is later dan je denkt.
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Re: contactslot hapert
ik wil jullie allen bedanken.......
ik ga die laatste tip zekers proberen alleen weet ik niet waar ik perslucht kan vinden?
Heel erg bedankt, dit is toch wel een geweldig actief en informatief forum he?
Gr
bert
ik ga die laatste tip zekers proberen alleen weet ik niet waar ik perslucht kan vinden?
Heel erg bedankt, dit is toch wel een geweldig actief en informatief forum he?
Gr
bert
- beamer1200rt
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: contactslot hapert
Sinds ik deflatine gebruik kan ik je helaas niet meer helpen, maar iedere zichzelf respecterende garage heeft het.bemweebert schreef:ik wil jullie allen bedanken.......
ik ga die laatste tip zekers proberen alleen weet ik niet waar ik perslucht kan vinden?
Gr
bert

Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1399 Weergaves
-
Laatste bericht door QuickFix
-
- 0 Reacties
- 6623 Weergaves
-
Laatste bericht door Ancorgo
-
-
Nieuw bericht OPGELOST!! Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
door BenjaminB » » in Overige Techniek & Mechanica - 26 Reacties
- 8492 Weergaves
-
Laatste bericht door BenjaminB
-
-
- 9 Reacties
- 1774 Weergaves
-
Laatste bericht door PorcupineTree