contactslot hapert

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bemweebert

contactslot hapert

Ongelezen bericht door bemweebert »

Hallo beste beemer collega's

Na weer een periode van redelijk rustig en onbekommerd rijden met mijn getunde r1100rt...heb ik weer eens wat.

Vandaag wilde ik bij de pomp wegrijden kreeg ik mijn sleutel niet omgedraaid!!! Na heel lang en veel jutteren draaide hij weer om en kon ik in ieder geval weer terug naar huis rijden....heeft iemand hier ervaring mee??? En wat kan of moet ik doen, want daarna was het weer niet draaien...wordt er gek van.

Met heel vriendelijke groet

Bert
Paul cr

Re: contactslot hapert

Ongelezen bericht door Paul cr »

In welke stand staat ' ie als hij niet te verdraaien is ? Op stuurslotstand of gewoon op 0 stand? Ik neem aan dat je het zaakje al gesmeerd hebt.
bemweebert

ja gesmeerd heb ik het....en het maakt niet uit in welke stand hij staat.....bij het erin steken draaid tie niet
Paul cr

Ik heb wel 'ns dat ' ie niet wil draaien als ' ie op stuurslot staat. Dan moet ik echt zorgen dat er geen "druk" op de vork staat. Bij jou is het wellicht zo dat de sleutel de "palletjes" van het slot niet goed meer in positie zet. Heb je nog de reservesleutel en maakt dat verschil ?
bemweebert

Dat was het eerste wat ik gedaan heb, naar huis gelopen om de reservesleutel te zoeken.......niks......bleek dat ik hem in mijn borstzakje had!!!

Maar het maakte niet uit...

Wat fijn dat je meedenkt Paul.
Paul cr

Da's jammer. Dan kan het zijn dat het aan de "palletjes" in het slotmechanisme ligt en daar is vlgs mij weinig aan te doen. Ik probeer inderdaad gewoon wat mee te denken want ervaring heb ik er niet mee. Hopelijk kan een ander forumlid nog wat oplossingen aandragen.
Het contactslot van de motor van m'n broer heeft ook dezelfde symtomen. Erg vervelend lijkt me, als je telkens moet hopen dat je het sleuteltje kan draaien. Maar hij doet het ermee ( hij rijdt trouwens zelden). Ik heb al wel een compleet contactslot (incl. tankdop en helmslotje) voor hem klaarliggen om te vervangen. Want dat lijkt me de enige oplossing voor zijn geval.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Komt mij zeer bekend voor. Zodra ik het heb ga ik over op een nieuwe sleutel( worden bij 'nieuw' 4 stuks mee geleverd). Bij mijn vorige R1100RT heb ik uiteindelijk het complete contactslot vervangen. Zit aan de onderzijde met een 'éénrichting' bout vast, heb ik uitgeboord en een nieuwe gewone bout gebruikt om weer vast te zetten. In een paar uurtjes gebeurd, meer geprul dan moeilijk. Slot bestellen met je eigen sleutel nummer want dan kan je de koffers gewoon blijven gebruiken.

succes, [groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
bemweebert

was dat duur????
bemweebert

En Paul,

verkoop je dat slotje?

Gr
Bert
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hoi, dit lijkt met op een gevalletje mechanische schade aan de lamellen en behuizing v/d slotcylinder van het contactslot.Als de reservesleutel geen verbetering brengt en je met de "oude" wel koffers e.d. kunt openen zul je toch de cylinder van het contact moeten vervangen lijkt me.Deze wordt immers het meeste gebruikt,en alstie afbreekt tijdens een rit sta je daar... :$ .

Als er een andere cylinder opkomt,gewoon om de zoveel tijd smeren met een goed middel.Te koop bij de goede ijzerwaren winkel.Ik zelf smeer het met Balistol,een van oorsprong duits merk universele olie die veel in de schietsport gebruikt wordt. SUPERSPUL,wat niet verharst of bevriest en altijd vet blijft zonder te kleven. _004

[groet] Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
bemweebert

Nou dan zal ik dat maar gelijk bestellen.....zag het te koop bij een schietsport vereniging..zal het ook nog werken bij mijn oude slot?

14 euro voor een 0,5 liter.

bedankt voor de tip
Paul cr

bemweebert schreef:verkoop je dat slotje?
Die is voor een ZZR1100 (die heb ik ook, en m'n broer rijdt ook zo een).
Maar complete "sets" worden nogal 'ns tweedehands aangeboden, als je er een motor " geslacht" wordt. Of, zoals Baird hierboven al noemt, koop een nieuwe, dan kan je dus je originele sleutel behouden.
bertus

Ongelezen bericht door bertus »

Zelfde heb ik gehad eind november na een grote beurt met mijn 1150 van 5 jaar oud, bij een Motoport bmw dealer hier in de buurt.
Nooit geen problemen er mee gehad, maar na het niet meer functioneren van het Red Alert alarm en een telefoontje voor mijn code er naar toe gereden met de pendaalemmer. Stond een jonge monteur een beetje wilt te doen met sleutel er in en eruit en draaien en te rotzooien, dat ik zei een beetje rustig, het kan we stuk.
De andere dag motor opgehaald, sleutel ging er moeilijk in.
De volgende dag in de garage kreeg de sleutel niet meer omgedraaid, (stond op stuurslot) nieuw reservesleutels geprobeerd en na zeker enkele minuten ging het spul los. Durfde er niet mee te gaan rijden, dealer gebeld, motor is opgehaald en ja er moet een nieuw slot in.
Wat kost dat? € 19,00 Meneer, . nou doe maar want dit kan niet. Moest besteld worden.
2 dagen later zou het klaar zijn, ik er naar toe, staat dat ventje met een gigantische boormachine het slot uit te boren,
ZONDER ENIGE BESCHERMING OVER DE TANK, VOORVORK EN ANDERE DELEN.
Gezegd dat hij moest stoppen, heb zelf een luchtslang gepakt en boorsel weggeblazen en de boel afgedekt zodat hij weer verder kon werken.
Alles klaar en slot betalen. Sta met een briefje van € 50 in de hand, want dat zou toch meer dan genoeg zijn, krijg ik een rekening van
€ 85,00. Na discussie van goed gebracht en verziekt terug gekregen en aangegeven hoe er met dat slot is omgegaan, wat ik zelf gezien heb, onder protest betaald en met de ziekte erin weg gereden.
Denk je bij een daeler te zijn! dus andere dealer of een pas voor zichzelf begonnen BMW monteur begonnen welke ook nog lid van dit Forum is. MAAR IK HEB NA 5 JAAR TOCH AL EEN NIEUW SLOT.
Mijn K 75 rt heb ik na 12 jaar en 230.000 km. ingeruild met een prima werkend contact-stuurslot.
Dus dit is mijn reactie op een stuurslot.

Groeten Bertus.
bemweebert

zo heftig verhaal joh...

85euro.....inc monteren?
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Meestal is het aangekoekt vet of vuil wat 1 van de pennetjes doet haperen.

Flink spoelen met remmenreiniger, alcohol of spiritus, dan wat perslucht en een drup dunne (naaimasjien) olie erin en dan werkt het weer.
En anders het slotje eruit halen, schoonmaken en weer terug, met een drup olie.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
R1200RTE

Ongelezen bericht door R1200RTE »

PaulRS schreef:Hoi.

Meestal is het aangekoekt vet of vuil wat 1 van de pennetjes doet haperen.

Flink spoelen met remmenreiniger, alcohol of spiritus, dan wat perslucht en een drup dunne (naaimasjien) olie erin en dan werkt het weer.
En anders het slotje eruit halen, schoonmaken en weer terug, met een drup olie.

Groeten, Paul.
Inderdaad heb bij m'n R11RT zelfde voorgehad en volgende gedaan:

In sleutelgat met WD40 spoelen en proper blazen met perslucht (er is ook een kleine opening aan de kant van het koplicht)
wat een bagger die eruit kwam???

gtz

Ph!l
boetsch1
2024
2024
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Bovenstaande actie heeft de dealer bij mij ook gedaan, daarna geen problemen meer gehad.
Groet Peter uit Leiden
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
bemweebert

ik wil jullie allen bedanken.......

ik ga die laatste tip zekers proberen alleen weet ik niet waar ik perslucht kan vinden?

Heel erg bedankt, dit is toch wel een geweldig actief en informatief forum he?

Gr
bert
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

bemweebert schreef:ik wil jullie allen bedanken.......

ik ga die laatste tip zekers proberen alleen weet ik niet waar ik perslucht kan vinden?

Gr
bert
Sinds ik deflatine gebruik kan ik je helaas niet meer helpen, maar iedere zichzelf respecterende garage heeft het. ;)
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”