Neutraaldetectie hapert
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- hans51
- Type: R1100RT
Neutraaldetectie hapert
Mijn RT met 92000km heeft zo nu en dan moeite met het vinden an de neutraalstand (groene indicatie). Meestal gaat deze na een poosje wel branden. Hierdoor is het soms lastig om te starten, omdat de koppelingschakelaar het ook al heeft begeven. Deze blijft namelijk hangen.
Wat ik op diverse forums lees is het gangbaar maken van de schakelaar op de bak geen eenvoudige klus.
Ik ben al bezig geweest met de koppelingschakelaar (WD40) maar nog geen resultaat. Is deze makkelijk te demonteren/vervangen?
Heeft iemand een slimme tip?
Wat ik op diverse forums lees is het gangbaar maken van de schakelaar op de bak geen eenvoudige klus.
Ik ben al bezig geweest met de koppelingschakelaar (WD40) maar nog geen resultaat. Is deze makkelijk te demonteren/vervangen?
Heeft iemand een slimme tip?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- PaulRS
Hoi.
De koppelingschakelaar is simpel te vervangen.
Meestal zal je de ouwe moeten slopen om hem eruit te krijgen, de nieuwe draai je er handvast in, is vast genoeg.
Voor nood knip je de kabel en verbindt deze door, start dan altijd, dus moet je wel zeker wezen dat de bak vrij staat, of de koppeling altijd knijpen.
Neutraal schakelaar op de bak is een heel ander verhaal, dan moet de achterbrug eruit.
Vervangen, of schoonspoelen met WD40, oid.
Groeten, Paul.
De koppelingschakelaar is simpel te vervangen.
Meestal zal je de ouwe moeten slopen om hem eruit te krijgen, de nieuwe draai je er handvast in, is vast genoeg.
Voor nood knip je de kabel en verbindt deze door, start dan altijd, dus moet je wel zeker wezen dat de bak vrij staat, of de koppeling altijd knijpen.
Neutraal schakelaar op de bak is een heel ander verhaal, dan moet de achterbrug eruit.
Vervangen, of schoonspoelen met WD40, oid.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Ik heb toch al menig schakelaartje uit elkaar geprutst, gesmeerd/gecorrodeerde contactpunten schoongemaakt en weer werkend kunnen monteren. Het is ff een gepiel met heel kleine onderdeeltjes, maar het kan wel.
Als de versnellingsindicator-schakelaar kapot of niet lekker meer zou zijn, moet je ook last hebben met de indicator op je display. Je weet wel, bij je klokje en de temperatuur en tankinhoud indicatie. Want daar wordt aangegeven in welke versnelling de bak staat. Als het daar wel goed gaat ligt het dus niet aan die schakelaar.
Mijn tip voor het neutraal-lampje is dan ook (en ook voor de aansluitingen op je koppelingschakelaartje) om eerst na te kijken of het lampje niet toevallig stuk is, en of er corrosie zit op de stekkertjes van de kabels van en naar het lampje. Ook massa aansluitingen nakijken en van corrosie ontdoen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Micha
Als de versnellingsindicator-schakelaar kapot of niet lekker meer zou zijn, moet je ook last hebben met de indicator op je display. Je weet wel, bij je klokje en de temperatuur en tankinhoud indicatie. Want daar wordt aangegeven in welke versnelling de bak staat. Als het daar wel goed gaat ligt het dus niet aan die schakelaar.
Mijn tip voor het neutraal-lampje is dan ook (en ook voor de aansluitingen op je koppelingschakelaartje) om eerst na te kijken of het lampje niet toevallig stuk is, en of er corrosie zit op de stekkertjes van de kabels van en naar het lampje. Ook massa aansluitingen nakijken en van corrosie ontdoen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Micha
- PaulRS
Hoi.
Neutraal schakelaar en versnellings indicatie schakelaar zijn 2 aparte.
Ze zitten wel gestapeld achterop de bak.
Die 0 schakelaar kan je open maken en dan zie je de microswitch, daar kan je verder niks mee behalve het balletje indrukken en inspuiten, opereren is er niet bij.
Zelfde voor de koppelings schakelaar, die krijg je meest niet heel los en indien wel, is het ook een ingegoten ding waar je niet veel mee kan.
Groeten, Paul.
Neutraal schakelaar en versnellings indicatie schakelaar zijn 2 aparte.
Ze zitten wel gestapeld achterop de bak.
Die 0 schakelaar kan je open maken en dan zie je de microswitch, daar kan je verder niks mee behalve het balletje indrukken en inspuiten, opereren is er niet bij.
Zelfde voor de koppelings schakelaar, die krijg je meest niet heel los en indien wel, is het ook een ingegoten ding waar je niet veel mee kan.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4728 Weergaves
-
Laatste bericht door beamer1200rt
-
- 1 Reacties
- 1317 Weergaves
-
Laatste bericht door QuickFix
-
- 0 Reacties
- 6277 Weergaves
-
Laatste bericht door Ancorgo
-
-
Nieuw bericht OPGELOST!! Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
door BenjaminB » » in Overige Techniek & Mechanica - 26 Reacties
- 8100 Weergaves
-
Laatste bericht door BenjaminB
-
-
- 5 Reacties
- 2561 Weergaves
-
Laatste bericht door HansD