Neutraaldetectie hapert

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2008, 21:40
Type: R1100RT
Locatie: Hoorn

Neutraaldetectie hapert

Ongelezen bericht door hans51 »

Mijn RT met 92000km heeft zo nu en dan moeite met het vinden an de neutraalstand (groene indicatie). Meestal gaat deze na een poosje wel branden. Hierdoor is het soms lastig om te starten, omdat de koppelingschakelaar het ook al heeft begeven. Deze blijft namelijk hangen.
Wat ik op diverse forums lees is het gangbaar maken van de schakelaar op de bak geen eenvoudige klus.
Ik ben al bezig geweest met de koppelingschakelaar (WD40) maar nog geen resultaat. Is deze makkelijk te demonteren/vervangen?
Heeft iemand een slimme tip?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

De koppelingschakelaar is simpel te vervangen.

Meestal zal je de ouwe moeten slopen om hem eruit te krijgen, de nieuwe draai je er handvast in, is vast genoeg.

Voor nood knip je de kabel en verbindt deze door, start dan altijd, dus moet je wel zeker wezen dat de bak vrij staat, of de koppeling altijd knijpen.

Neutraal schakelaar op de bak is een heel ander verhaal, dan moet de achterbrug eruit.

Vervangen, of schoonspoelen met WD40, oid.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Ik heb toch al menig schakelaartje uit elkaar geprutst, gesmeerd/gecorrodeerde contactpunten schoongemaakt en weer werkend kunnen monteren. Het is ff een gepiel met heel kleine onderdeeltjes, maar het kan wel.
Als de versnellingsindicator-schakelaar kapot of niet lekker meer zou zijn, moet je ook last hebben met de indicator op je display. Je weet wel, bij je klokje en de temperatuur en tankinhoud indicatie. Want daar wordt aangegeven in welke versnelling de bak staat. Als het daar wel goed gaat ligt het dus niet aan die schakelaar.
Mijn tip voor het neutraal-lampje is dan ook (en ook voor de aansluitingen op je koppelingschakelaartje) om eerst na te kijken of het lampje niet toevallig stuk is, en of er corrosie zit op de stekkertjes van de kabels van en naar het lampje. Ook massa aansluitingen nakijken en van corrosie ontdoen.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Micha
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Neutraal schakelaar en versnellings indicatie schakelaar zijn 2 aparte.
Ze zitten wel gestapeld achterop de bak.

Die 0 schakelaar kan je open maken en dan zie je de microswitch, daar kan je verder niks mee behalve het balletje indrukken en inspuiten, opereren is er niet bij.

Zelfde voor de koppelings schakelaar, die krijg je meest niet heel los en indien wel, is het ook een ingegoten ding waar je niet veel mee kan.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Die Hard Helmond

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

ook ik heb last van dit euvel, niet altijd, maar wel regelmatig. Met de laatste beurt heeft men er naar gekeken, maar zoals zo vaak.... toen deed hij het gewoon.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”