Nieuwe motor
Moderator: RT_Patrick
-
Arnovanduijn
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Katwijk
Nieuwe motor
Beste leden,
4 weken geleden is mn schuur afgebrand en m'n motor R850RT stond er ook in.
Ik had hem sinds April dit jaar, op Marktplaats en op internet kan ik deze niet meer vinden in de staat die ik had. Alleen van het bouwjaar 1998 maar dat vindt ik te oud.
Is er iemand die een R1150RT heeft liefst vanaf 2002 en waar niks aan gedaan hoeft te worden.
Alle info met foto's mag je sturen naar [email protected].
4 weken geleden is mn schuur afgebrand en m'n motor R850RT stond er ook in.
Ik had hem sinds April dit jaar, op Marktplaats en op internet kan ik deze niet meer vinden in de staat die ik had. Alleen van het bouwjaar 1998 maar dat vindt ik te oud.
Is er iemand die een R1150RT heeft liefst vanaf 2002 en waar niks aan gedaan hoeft te worden.
Alle info met foto's mag je sturen naar [email protected].
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Nieuwe motor
Ah, ik vind dit oprecht heel verdrietig om te horen.
En er wordt zeker helemaal niets vergoedt door je inboedelverzekering of zo?
Helaas kan ik je niet direct helpen, maar op Marktplaats zie ik regelmatig nette R1150RT's te koop staan voor een nette prijs (vandaag nog eentje met iets van 52k op de teller voor nog geen €3000).
Maar je kunt ook nog eventjes wachten: het is momenteel komkommertijd in motorland, dus redelijk veel aanbod; als je maar een beetje geduld hebt, dan zie je er vanzelf eentje langskomen die precies is wat je zoekt.
Heel veel sterkte in ieder geval!
En er wordt zeker helemaal niets vergoedt door je inboedelverzekering of zo?
Helaas kan ik je niet direct helpen, maar op Marktplaats zie ik regelmatig nette R1150RT's te koop staan voor een nette prijs (vandaag nog eentje met iets van 52k op de teller voor nog geen €3000).
Maar je kunt ook nog eventjes wachten: het is momenteel komkommertijd in motorland, dus redelijk veel aanbod; als je maar een beetje geduld hebt, dan zie je er vanzelf eentje langskomen die precies is wat je zoekt.
Heel veel sterkte in ieder geval!
Groeten,
Peter
Peter
- Berrybeer
- 2023

- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Ik vrees dat ik de mijne (R1150RT/2004) binnenkort te koop aan moet bieden. Reden: door een hardnekkig rugprobleem staat hij al meer dan een jaar in de showroom bij mijn dealer, en omdat ik pas in 2026 geopereerd wordt zal ik er voorlopig ook niet op kunnen rijden 
Omdat ik er altijd super zuinig op ben geweest, is hij werkelijk bijna in nieuwstaat en altijd dealer onderhouden. Hij staat bij de Motoralo in Uden, dus als je wilt kun je hem zo een keer komen bekijken...Prijs is bespreekbaar, ligt er aan welke accessoires je wél of niet wilt overnemen. Abs systeem werkt feilloos en heb ik om de 2 jaar steeds volledig laten verversen/ reinigen.
O ja, ik meen dat er nu zo rond de 50k op de teller staat en stalen remleidingen zitten er uiteraard ook op
Omdat ik er altijd super zuinig op ben geweest, is hij werkelijk bijna in nieuwstaat en altijd dealer onderhouden. Hij staat bij de Motoralo in Uden, dus als je wilt kun je hem zo een keer komen bekijken...Prijs is bespreekbaar, ligt er aan welke accessoires je wél of niet wilt overnemen. Abs systeem werkt feilloos en heb ik om de 2 jaar steeds volledig laten verversen/ reinigen.
O ja, ik meen dat er nu zo rond de 50k op de teller staat en stalen remleidingen zitten er uiteraard ook op
-
Arnovanduijn
Bedankt voor de reacties allemaal.
Verzekering keert niks uit hij was WA verzekerd en daar zit brandschade niet in helaas.
Qua prijs zoek ik max rond de €2000,-
Die vorige heb ik ook geluk mee gehad qua prijs en staat.
Ik wacht het ook nog ff af hoe het verder loopt, maar hou me verder aanbevolen.
Verzekering keert niks uit hij was WA verzekerd en daar zit brandschade niet in helaas.
Qua prijs zoek ik max rond de €2000,-
Die vorige heb ik ook geluk mee gehad qua prijs en staat.
Ik wacht het ook nog ff af hoe het verder loopt, maar hou me verder aanbevolen.
-
Arnovanduijn
Beste berrybeerBerrybeer schreef: 29 dec 2025, 18:05 Ik vrees dat ik de mijne (R1150RT/2004) binnenkort te koop aan moet bieden. Reden: door een hardnekkig rugprobleem staat hij al meer dan een jaar in de showroom bij mijn dealer, en omdat ik pas in 2026 geopereerd wordt zal ik er voorlopig ook niet op kunnen rijden
O ja, ik meen dat er nu zo rond de 50k op de teller staat en stalen remleidingen zitten er uiteraard ook op![]()
Rot om te horen dat je hem weg moet doen wegens je gezondheid.
Welke accessoires zitten erbij? Het Inge wat ik nog over heb zijn mn zijkoffers weet niet of die ook op een 1150 passen.
Mocht je nog foto's hebben dan kan je ze altijd naar me op sturen.
Beterschap in ieder geval
- QuickFix
- Contacteer:
Koffers van de R850RT, R1100RT en R1150RT zijn identiek, maar doorgaans worden deze fietsen compleet met koffers verkocht omdat een overstapper/afstapper er niet veel mee kan en afhankelijk van de staat leveren ze niet zo heel veel meer op.
Een budget van €2000 is wel wat aan de lage kant, zeker als je er eentje zoekt die in goede (optische en technische) staat is; wellicht dat je nog wel een R1100RT kan vinden, die zie ik de laatste tijd wel eens voorbij komen voor zelfs onder de €1000, maar daar moet dan nog wel wat aan gedaan worden of het is een "Inruilertje" of pekelfiets.
Veel succes bij het zoeken in ieder geval.
Een budget van €2000 is wel wat aan de lage kant, zeker als je er eentje zoekt die in goede (optische en technische) staat is; wellicht dat je nog wel een R1100RT kan vinden, die zie ik de laatste tijd wel eens voorbij komen voor zelfs onder de €1000, maar daar moet dan nog wel wat aan gedaan worden of het is een "Inruilertje" of pekelfiets.
Veel succes bij het zoeken in ieder geval.
Groeten,
Peter
Peter
-
Arnovanduijn
Beste Quick fix,
Ik heb de 1100 overwogen maar heb ook gelezen dat de versnellingsbak wat problemen kan geven.
Maar wat is het grote verschil qua rijgedrag met de 1100 en de 1150?
De 1150 is wel duurder over het algemeen.
Optisch hoeft die niet perfect te zijn maar motorisch moet die wel goed zijn.
Ik heb de 1100 overwogen maar heb ook gelezen dat de versnellingsbak wat problemen kan geven.
Maar wat is het grote verschil qua rijgedrag met de 1100 en de 1150?
De 1150 is wel duurder over het algemeen.
- Berrybeer
- 2023

- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
Je hebt een privé berichtje 
- QuickFix
- Contacteer:
Ik hoop van harte dat @Berrybeer je nog een mooi uiteinde kan bieden, dus dan mag je mijn bericht hieronder vergeten.
Ook hebben 1150's van na 2003 dubbele bougies, zodat deze geen last meer hebben van Kfz.
Het zijn dus geen goedkope fietsen en meestal weet je van tevoren niet wat voor fiets je aantreft als je deze koopt van een ander: je kunt de verkoper niet altijd zomaar op z'n blauwe ogen geloven.
Dit is, voor zover ik weet, niet echt een veel voorkomend ding: ik heb twee 1100's gehad en de versnellingsbak gaf eigenlijk nooit problemen (wel een versleten koppeling en ABS die niet altijd zin had).
Eigenlijk geen: afgezien dat de 1150 een extra versnelling heeft en de 1100 een iets betrouwbaardere ABS (en als hij uitvalt, dan kun je nog gewoon remmen; dat is bij een 1150 wel anders).
Ook hebben 1150's van na 2003 dubbele bougies, zodat deze geen last meer hebben van Kfz.
Even wat cijfers: mijn R1150RT uit 2005, met zo'n 95.000km op de teller en technisch in goede, maar optisch is gebruikte staat, heeft mij afgelopen jaar €1600 gekost voor een grote beurt alleen al en dat is nadat ik in 2023 mijn koppeling heb laten vervangen (~€2000) en in 2024 mijn ABS heb laten verwijderen en stalen leidingen heb laten plaatsen (€1200).Arnovanduijn schreef: 30 dec 2025, 19:34 De 1150 is wel duurder over het algemeen.
Het zijn dus geen goedkope fietsen en meestal weet je van tevoren niet wat voor fiets je aantreft als je deze koopt van een ander: je kunt de verkoper niet altijd zomaar op z'n blauwe ogen geloven.
Groeten,
Peter
Peter
-
Arnovanduijn
Beste Quick fix
Bedankt voor je uitleg en reactie en de cijfers
Ik weet dat BMW duur is/kan zijn in onderhoud.
Ik had het 1 en ander al gelezen over de ABS dat dat inderdaad op de 1100 beter geregeld is. En het is een dure reparatie om dat op te lossen mocht er wat mis mee zijn.
En onderhoud is het belangrijkste aan een motor daar ben ik me zeker van bewust.
En je kan inderdaad niet iedereen geloven op zn woord, en daar ben ik me ook wel van bewust.
Ik waardeer deze info en eerlijk. Mochten er nog mensen een 1100 of 1150 te koop hebben staan dan kan je een bericht sturen.
Fijne jaarwisseling allemaal

Bedankt voor je uitleg en reactie en de cijfers
Ik weet dat BMW duur is/kan zijn in onderhoud.
Ik had het 1 en ander al gelezen over de ABS dat dat inderdaad op de 1100 beter geregeld is. En het is een dure reparatie om dat op te lossen mocht er wat mis mee zijn.
En onderhoud is het belangrijkste aan een motor daar ben ik me zeker van bewust.
En je kan inderdaad niet iedereen geloven op zn woord, en daar ben ik me ook wel van bewust.
Ik waardeer deze info en eerlijk. Mochten er nog mensen een 1100 of 1150 te koop hebben staan dan kan je een bericht sturen.
Fijne jaarwisseling allemaal
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5227 Weergaves
-
Laatste bericht door PeterJ
-
- 6 Reacties
- 3888 Weergaves
-
Laatste bericht door Rebel
-
- 2 Reacties
- 5470 Weergaves
-
Laatste bericht door joekes
-
-
Nieuw bericht Het nieuwe rijden - ook voor de motor?
door Inspector Gadget » » in RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving - 2 Reacties
- 1623 Weergaves
-
Laatste bericht door RHarryRT
-