Opgelost: kenteken nieuwe motor

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
peterp

Opgelost: kenteken nieuwe motor

Ongelezen bericht door peterp »

HELP

Hierbij het volgende.
ik heb een nieuwe motor gekocht, deze wordt 15 januari 2012 afgeleverd.
Nu wil ik mijn motor in de verzekering doen op kenteken.
Bij de verzekering geeft hij het volgende aan: bouwjaar 2011 model 2011.
terwijl ik de kleur 2012 heb en hij moet ook nog op kenteken gezet worden.
wie weet hoe dit kan, ook bij ht RDW staan deze gegevens, volgens motorport komt dit goed bij het afgeven van het kenteken deel 1.
Bij de verzekering geeft hij de nieuwwaarde aan en de dagwaarde, deze is dus nu al € 3000 minder waard terwijl hij nog geleverd moet worden.

wie o wie weet het antwoord.
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: kenteken nieuwe motor

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Even bellen met je verzekering.
Dit moet zo goed komen.
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

KLeuren 2012 waren al medio 2011 leverbaar.
Je motor is in 2011 gebouwd.
De afgifte datum deel 1 is echter maatgevend, je dealer heeft gelijk!
Bovenstaande is voor veel leasemaatschappijen voldoende reden de laatste drie maanden van het jaar geen nieuwe auto's te bestellen.

Ronald
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dus de motor is in 2011 al op kenteken en naam gezet. Daar hadden ze beter even mee kunnen wachten dan volgens mij.

Ton
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Beste Peter

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er met je kenteken aan de hand is: Er zijn volgens mij twee mogelijkheden:
a) het kenteken van de motor is al bekend maar nog niet geregistreerd (d.w.z. nog nooit tenaamgesteld) of:
b) het kenteken van de motor is al bekend én tenaamgesteld op bijv. de dealer of de importeur.

In het eerste geval koop je een nieuwe motor en zal de verzekering deze in principe als nieuw moeten waarderen en verzekeren. In het tweede geval is er sprake van een gebruikte motorfiets en hoop ik dat de prijs die je er voor betaald hebt ook naar rato is en dat je in ieder geval niet de catalogusprijs hebt betaald. Dit is gemakkelijk even te checken bij de volgende website: https://ovi.rdw.nl/. Als je daar je kenteken invult krijg je in geval van optie b) gelijk alle gegevens. Dit kun je zien op het laatste tabje "historie". Daarbij is het van belang om even te kijken wat er staat achter: "datum eerste toelating" en "datum eerste afgifte in Nederland". Als daar verschil tussen zit is de motor als een gebruikt voertuig geïmporteerd. Als je de motor bij een reguliere dealer hebt gekocht zal dit niet zo snel het geval zijn. Als de "datum eerste toelating" en "datum eerste afgifte in Nederland" wel gelijk zijn maar bijvoorbeeld in 2011 liggen, dan zou ik even mijn koopcontract erbij pakken en nog eens kijken hoe deze is opgesteld. Is er sprake van een nieuwe motor, dan heeft de dealer wel een probleem, want ondanks dat er wellicht 0 km op de teller staat is de motor echt niet nieuw. Als je er niet uit komt of een bepaalde codering van het RDW krijgt die je helemaal niet begrijpt, mag je me gerust een PB-tje sturen.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik had ooit een nieuwe fiets gekocht (overjarig, bleek 2006) en die kwam gewoon op kenteken toen ik hem kocht. En de verzekering nam hem ook pas op toen ik hem kocht met dat jaartal, dus niet het bouwjaar 2006.
Maar 2009.
Ton1959

Ik kocht ook onze huidige auto omdat die al bijna twee jaar in de showroom stond met kenteken en 0 km op de teller. Maar ik kocht hem wel met enorm veel korting. Maar hij is dus bij inruil wel minder waard en ntuurlijk word hij bij de verzekering gezien als een voertuig wat niet nieuw is.

Ton
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 02 jan 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Tja, nogmaals: het verschil zit 'm er in of hij al tenaamgesteld is geweest of niet. Dat is de crux.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Heren,
Lezen; Er staat dat hij nog op kenteken gezet moet worden...
HELP

Hierbij het volgende.
ik heb een nieuwe motor gekocht, deze wordt 15 januari 2012 afgeleverd.
Bij de verzekering geeft hij het volgende aan: bouwjaar 2011 model 2011.
terwijl ik de kleur 2012 heb en hij moet ook nog op kenteken gezet worden.
wie weet hoe dit kan, ook bij ht RDW staan deze gegevens, volgens motorport komt dit goed bij het afgeven van het kenteken deel 1.
Bij de verzekering geeft hij de nieuwwaarde aan en de dagwaarde, deze is dus nu al € 3000 minder waard terwijl hij nog geleverd moet worden.

wie o wie weet het antwoord.
Ton1959

Maar hoe kan je onderstaande doen als je nog geen kenteken weet? Daarom nam ik even aan dat hij wel op kenteken staat en het nummer dus al bekend is.

Ton
peterp

Ongelezen bericht door peterp »

Hallo allemaal.
intussen de nieuwe motor gekregen.Kenteken en de te naamstelling staan op het 2012.
het blijft een vreemd verhaal, en waar het nu aan gelegen heeft.
ik ben in ieder geval blij dat het opgelost is.
van mijn kennis die tegelijk met mij een bmw heeft gekocht stond alles al in het begin op 2012 .
dus het blijft vreemd.

met dank voor jullie reacties

peter p

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”