riem van dynamo - 40.000 beurt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

henk.k

riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door henk.k »

Onlangs is aan m'n 1200RT van oktober 2005 de 40.000 beurt uitgevoerd, daarbij is de riem van de dynamo (al) vervangen.
Volgens mijn RepROM dient dit pas bij 60.000 te worden uitgevoerd.

Wat is jullie ervaring hiermee?
**AC**

Re: riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door **AC** »

Bij mij is deze ook bij de 40.000 vervangen. Riem zag er volgens mij nog redelijk uit trouwens, maar goed kan weer even vooruit :D
BRS07
Berichten: 182
Lid geworden op: za okt 24, 2009 10:04 am
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door BRS07 »

Bij mij (oude) -1150- brak de riem bij 30.000 km. Op dat moment was ik een kilometer of 70 voor Andorra. _002 Het feit dat bij iedere beremming de pomp gaat draaien van het A.B.S. was ik hier niet blij mee. Dus Andorra was geen optie, en we hadden geen reserve-riem. Na 5 km een heel klein plaatsje ingereden met het idee daar de motor te parkeren, en achterop meerijden naar Andorra om daar een riem te bemachtigen. Bij een hele kleine Opel dealer gestopt om daar te parkeren. De werkplaatschef vroeg wat er aan de hand was. Met handen en voeten uitgelegd dat een multi-riempje kapot was en een nieuwe ontbrak. Hij pakte de vellen die over was van de oude en ging een trap op. Boven hoorde we alle geluiden van "malle pietje" en na een minuut of 10 stond hij met een glimlachend gezicht en een nieuwe riem weer beneden :$ Het erop zetten was voor ons een koud kunstje en met 5 minuten draaide alles weer :-) De beste man wilde niet meer dan €10, voor de riem, en binnen een half uur na het breken van de riem konden wij onze rit weer vervolgen _004

Kortom, liever de riem te vroeg vervangen, dan ergens in de polder staan met een kapotte riem. Sinds die tijd heb ik er altijd een bij me
[groet] Hans -1200-
Gebruikersavatar
PaulRS
Berichten: 477
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 11:37 am
Locatie: Hillegom

Re: riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Die vervangingsinterval is teruggebracht van 60 naar 40k.

Elke dealer is daar door Herr BMW van op de hoogte gebracht, maar het is ook een leuk weetje voor de zelfsleutelaar.

Zo'n riem ligt bij mij standaard onder het zadel, samen met een Hallsensor, eet daar geen brood en kan handig zijn onderweg, vervangen is simpel.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gebruikersavatar
PeteRT
Berichten: 31
Lid geworden op: di apr 14, 2009 7:08 am
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSa
Land: Nedreland
Woonplaats of omgeving: Berkel en Rodenrijs
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door PeteRT »

Dealer Harry Meijer verving bij mijn R1100RT de riem ook na 40.000Km. Kosten materiaal nihil, manuren veel. Ik heb de oude riem meegenomen en krities bestudeerd. Conclusie: ziet er nog prima uit, geen scheurtjes of andersoortinge achteruitgang van het materiaal.
De nieuwe blijft er dus gewoon 60.000Km opliggen en de oude gaat onder het zadel als "jeweet maar nooit" reserve. En het vervangen doe ik dan zelf wel.
Groeten,
Peter
'98-'03 ZX-7 (1993)
'10---> ZX-7 (1993)
'03-'09 RSV 1000 (2001)
'05-'06 R1100RS (1995)
'06-'12 R1100RT (1999)
'12-'22 R1200GSA (2006)
'22---> R1200GSA (2015)
vioma

Re: riem van dynamo - 40.000 beurt

Ongelezen bericht door vioma »

In het onderhouds boekje van mijn -1150- staat poly v riem vervangen bij inspectiebeurt ,dat is dus bij 20k 40k enz
_001

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”