daarna een enorme verbrande rubber geur
en net toen ik m aan de kant van de weg wilde parkeren, hield het blok uit zichzelf er mee op
anwb kon er niets mee (had nog niet eerder aan een boxer bmw gesleuteld, logisch, zegt wel iets over de gebruikelijke betrouwbaarheid van een rt), diagnose van mijn eigen dealer (telefonisch, op 140km afstand) en die van Mofra in Rijen was dat de multi riem geknapt was en op dat ogenblik ook mijn (iets met puls, ben niet technisch) ontsteking gesloopt had, hij vonkt niet meer.
echter, bij 60.000km is de multi riem vervangen, teller staat nu op 85000 en zo'n riem hoort 40 tot 60000 km mee te kunnen gaan
op mijn vraag hoe mijn riem dan al na 25000km spontaan kan knappen had zowel de Mofra als mijn eigen dealer geen antwoord
wel werd aangegeven dat ik al niet hoefde proberen om BMW nederland aansprakelijk te stellen, aangezien mijn rt uit '96 stamt.
maarrem, op onderdelen geldt toch ook garantie?
vraagje aan jullie: zouden jullie het hierbij laten zitten?
ik ben tweede eigenaar, motor heeft elke beurt bij officiele BMW dealer gehad en nu heb ik een schade van (positieve scenario) enkele honderden euro's of van (doem scenario) veel meer, als er sprake is van schade aan het blok.
in t tweede geval kan ik t gewoon echt niet betalen en zal ik moeten fietsen naar rotterdam en heerlen.
iemand eerder al een geknapte multi riem gehad?
please advise, hellup!
groetjes,
een gedesillusioneerde matti