BMW r1150 valt uit bij stationair
Moderator: RT_Patrick
-
randyspits
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 nov 2025, 19:15
- Type: R1150R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
BMW r1150 valt uit bij stationair
Hi all,
Ik zit met een probleem wat ik niet gevonden krijg, het gaat om een bmw r1150 2001 twinspark
Hij valt met een warme motor geregeld uit bij stationair, hij start dan wel meteen weer (zie bijlage)
Ik heb het volgende al vervangen/gecontroleerd
Nieuwe hall sensors
Gebruikte andere ecu
Injectors ultrasoon gereinigd
Benzinefilter vervangen
De benzine druk blijft netjes constant 3 bar
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Ik dacht gezien het een twin spark is dat het de bobines niet kunnen zijn dat het wel toevallig zou zijn dat beide kapot zijn
Ik zit met een probleem wat ik niet gevonden krijg, het gaat om een bmw r1150 2001 twinspark
Hij valt met een warme motor geregeld uit bij stationair, hij start dan wel meteen weer (zie bijlage)
Ik heb het volgende al vervangen/gecontroleerd
Nieuwe hall sensors
Gebruikte andere ecu
Injectors ultrasoon gereinigd
Benzinefilter vervangen
De benzine druk blijft netjes constant 3 bar
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Ik dacht gezien het een twin spark is dat het de bobines niet kunnen zijn dat het wel toevallig zou zijn dat beide kapot zijn
-
Paniekje
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: BMW r1150 valt uit bij stationair
Synchroniseren van gaskleppen.
- QuickFix
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: BMW r1150 valt uit bij stationair
Dat kan niet: ofwel hij komt niet uit 2001 ofwel het is een single spark; twinsparks bestaan pas sinds 2003.
Bij een twinspark gaat hij dan inderdaad rot lopen (vooral bij stationair) als er een pen-bobine stuk is; dit is eenvoudig te controleren.
Een single spark zou volgens mij helemaal niet lekker moeten lopen als er een bobine stuk is.
In het videootje zie ik trouwens een R1150RT, geen R1150R...
Groeten,
Peter
Peter
- Baird
- 2024

- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: BMW r1150 valt uit bij stationair
Bypass schroeven verwijderen en kanalen schoonmaken, dichtdraaien en pakweg 1,5 slag uitdraaien. Inlaatrubbers controleren op ouderdomsscheurtjes, gaskleppen synchroniseren. Als het een twinspark is: dan beiden voedingen van de pinbobines loshalen, hij blijft op de beide secundaire bougies ook stationair draaien. En andersom: ook de secundaire loshalen, moet ook blijven draaien: Zo kom je er achter of er iets kapot is.
Als je dit gedaan weet je veeeeel meer!! Succes!
Als je dit gedaan weet je veeeeel meer!! Succes!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6543 Weergaves
-
Laatste bericht door KevinRekord
-
- 7 Reacties
- 5590 Weergaves
-
Laatste bericht door siebke
-
- 19 Reacties
- 7710 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees BMW
-
- 0 Reacties
- 10688 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 42 Reacties
- 18042 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennos