Wie kan mij vertellen hoe dit snel/eenvoudig is te doen?

Wilco
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Ludo, de lengtes wel gelijk houden zodat de volumereactie gelijk blijft, lengte moet natuurlijk niet te lang zijn zolang de slangwand maar stug is en niet mee reageerd op de vacuummomenten van de motor, verder zal er goed mee te werken zijn....hangt ook een beetje af van de diameter van de kwikbuis... het spul is al zwaar genoegludo schreef:Hallo,
Ik heb ook zo een kwilkolom gemaakt voor mijne R1100RT van bj.2000 en dat werkt inderdaad heel rusig.
Een collega op het werk beweert echter dat de aansluitslangen zo kort mogelijk moeten gemaakt worden om een correcte meting te doen.
Ik begrijp dit niet goed want volgens mij is het alleen belangrijk dat ze precies even lang zijn.
Mag ik uw visie vragen omtrent dit probleem( tje).
groeten,
Ludo
Waar zitten de gasklephuizenPaulRS schreef:Hoi.
Op de gasklephuizen vind je een messing schroef, ongeveer 10 mm in doorsnede.
Deze draai je aan beide kanten evenveel in totdat je het toerental hebt bereikt wat je wilt.
Links moet je 'even' het plastiek loshalen, rechts zit daar een mooi gaatje.
Groeten, Paul.
Laten we zeggen waar normaal de carburateurs zitten!, zijn het nu buizen met een klepje.rodenburg schreef:Waar zitten de gasklephuizenPaulRS schreef:Hoi.
Op de gasklephuizen vind je een messing schroef, ongeveer 10 mm in doorsnede.
Deze draai je aan beide kanten evenveel in totdat je het toerental hebt bereikt wat je wilt.
Links moet je 'even' het plastiek loshalen, rechts zit daar een mooi gaatje.
Groeten, Paul.:
:
eventueel met tekening of foto
alvast bedankt
Uit beide cylinders, zowel links als rechts, loopt een buis schuin naar achteren; zeg maar net boven je voeten. Dit is de inlaatkant van elke cylinder waar het benzine-lucht-mengsel de motor binnenkomt. Vroeger zat op dezelfde plek ook de carburateur, maar tegenwoordig met electronische benzine-injectie is de carburateur vervangen door een gashuis.rodenburg schreef:Waar zitten "normaal" de carburateurs: :roll: