R1100RT begint steeds slechter te schakelen
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: LUTJEWINKEL
R1100RT begint steeds slechter te schakelen
Goedemiddag.
Ik ben sinds enige tijd eigenaar van een r110rt. Ik heb deze gekocht met versnellingsbak problemen. Ik heb de invoer as en de koppelingsplaat vervangen. Sindsdien reed hij als een zonnetje (na ook de bobine te vervangen).
Nu begint de motor, na ongeveer 2500km, steeds lastiger te schakelen. Op schakelen is geen probleem. Maar bij het terugschakelen moet ik de motor op toeren brengen naar ongeveer het toerental waar je met terugschakelen naar toe gaat.
Nu zegt het clymer boek 90w er in boven de 5 graden, 80w onder de 5 graden en als alternatief 80w/90w.
Deze was natuurlijk niet voorradig toen ik hem herbouwd heb. Mij werd destijds een 70w90 aangeraden. Deze zit er nu dus ook in.
Zou het wisselen naar een 90w het probleem kunnen verhelpen, of denken jullie dat er meer aan de hand is?
Als iemand nog iets anders heeft wat ik mogelijk kan nakijken dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Ik ben sinds enige tijd eigenaar van een r110rt. Ik heb deze gekocht met versnellingsbak problemen. Ik heb de invoer as en de koppelingsplaat vervangen. Sindsdien reed hij als een zonnetje (na ook de bobine te vervangen).
Nu begint de motor, na ongeveer 2500km, steeds lastiger te schakelen. Op schakelen is geen probleem. Maar bij het terugschakelen moet ik de motor op toeren brengen naar ongeveer het toerental waar je met terugschakelen naar toe gaat.
Nu zegt het clymer boek 90w er in boven de 5 graden, 80w onder de 5 graden en als alternatief 80w/90w.
Deze was natuurlijk niet voorradig toen ik hem herbouwd heb. Mij werd destijds een 70w90 aangeraden. Deze zit er nu dus ook in.
Zou het wisselen naar een 90w het probleem kunnen verhelpen, of denken jullie dat er meer aan de hand is?
Als iemand nog iets anders heeft wat ik mogelijk kan nakijken dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Dennis
- maRcBMWR
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Twente
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: R1100RT begint steeds slechter te schakelen
Kogelgewrichtjes van schakelpookje smeren, of zit de 1100 rechtstreeks de bak in ?
-
Ik kan in elke versnelling met de koppeling in het achterwiel zonder weerstand draaien. Dus hij ontkoppelt wel goed.
Daarom vind ik het ook vreemd dat je het toerental omhoog niet brengen.
Deze zit niet rechtstreeks de bak in, maar zijn onlangs gesmeerd.Paniekje schreef: 27 aug 2025, 19:34 Kogelgewrichtjes van schakelpookje smeren, of zit de 1100 rechtstreeks de bak in ?
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
-
Dank je. Dit zal ik ook nog nakijken, mocht ik de energie vinden om de bak er weer vanaf te halen!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht