zwaar schakelen BMW R1100RT

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Joop Rutten

zwaar schakelen BMW R1100RT

Ongelezen bericht door Joop Rutten »

Beste lezers,

Ik wil jullie even iets voor leggen.
Mijn BMW schakelt erg zwaar, daar ik hem pas een paar weken heb, en nog niet zo veel ervaring heb met wat er aan sommige kwaaltjes gedaan kan worden hier mijn vraag.
Wat kan ik er aan doen? :?: :?:

[groet] Joop
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: zwaar schakelen BMW R1100RT

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Joop,

Van harte welkom op dit forum. Mag ik je, voordat je gelijk je vraag stelt, verzoeken om eerst eens een zoekslag te maken op het forum. Wellicht vind je gelijk antwoorden.

viewtopic.php?f=34&t=2275&p=24657&hilit ... len#p24657
viewtopic.php?f=34&t=2179&p=22301&hilit ... len#p22301

Joop Rutten schreef:Beste lezers,

Ik wil jullie even iets voor leggen.
Mijn BMW schakelt erg zwaar, daar ik hem pas een paar weken heb, en nog niet zo veel ervaring heb met wat er aan sommige kwaaltjes gedaan kan worden hier mijn vraag.
Wat kan ik er aan doen? :?: :?:

[groet] Joop
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Joop Rutten

Beste Jos,

Bedankt voor de link, ikhad al wel het een en ander gelezen,leuk form hier hebben we wat aan als motorrijders _004

[groet] Joop
Joop Rutten

Beste lezers,

vorig jaar juni heb ik hier de vraag over mijn versnelingsbak neergezet, en veel gelezen van wat het zware schakelen kon veroorzaken, inmiddels heb ik de motor gedemonteerd en de versnelingbak open gemaakt, ik kwam er al gauw achter dat het lager van de schakelklok de oorzaak was van het zware schakkelen,deze liep in mijn hand helemaal vast, omdat de bak toch open lag heb ik natuurlijk ook de rest even goed nagezien en alle lagers en keeringen vervangen, ook de drukgroep en de koplingsplaat goed nagezien, inmiddels de gehele motor weer in elkaar en ja hoor hij schakeld als een zonnetje.
Het heeft allemaal wel lang geduurd, maar omdat ik reuma patient ben en niet altijd kan sleutelen gaat het bij mij soms wat langer duren.

ik wil jullie als forum lezers even bijpraten en bedanken voor de hulp direct of via de topic die ik gelezen heb, het is altijd waardevol om dit met elkaar te delen.
Ik lees met regelmaat op dit forum, en vond het wel nodig om even mijn bevindingen hier neer te zetten zodat een ander met de zelfde problemen er misschien ook weer iets aan heeft.

Heel veel gr en tot het BMw treffen in april _004 _004 :-) Joop

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”