ctek en canbus
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: uithuis
ctek en canbus
ik heb een ctek lader kan die ook met canbus over weg of heb je daar een adapter voor nodig
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
- Joop Diesel
- Type: R1250RT
- Bijz: MY 2021
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Oisterwijk
Re: ctek en canbus
Ik heb dezelfde vraag gehad en contact gezocht met Ctek . Zij gaven aan de ze nog geen acculader hadden die om kon gaan met de CANBUS.
Advies was de acculader rechtstreeks op de accu aansluiten. Daarom nu een andere acculader aangeschaft die wel kan omgaan met de CANBUS van de BMW nl. de Optimate 4 gold.
Advies was de acculader rechtstreeks op de accu aansluiten. Daarom nu een andere acculader aangeschaft die wel kan omgaan met de CANBUS van de BMW nl. de Optimate 4 gold.
-
ik heb de CTEK MXS Acculader 7.0
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Ik begrijp dat die geen CAN-bus ondersteuning heeft, wel kun je hem op de oude vertrouwde manier direct aansluiten op de accu.
Groeten,
Peter
Peter
- R1nus
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Ik heb een en zowel voor als achter zit een accessoire aansluit (stopcontactje)
De achterste is losgehaald van de bestaande bekabeling en rechtstreeks met zwevende zekering op de accu aangesloten.
Hierop kan ik met een stekker met elk type 12V acculader de accu opladen en onderweg ook nog gebruiken als dat zo moeten.
De achterste is losgehaald van de bestaande bekabeling en rechtstreeks met zwevende zekering op de accu aangesloten.
Hierop kan ik met een stekker met elk type 12V acculader de accu opladen en onderweg ook nog gebruiken als dat zo moeten.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
+1. Zoals ook bijv. het bandenpompje. En je hoeft geen dure lader aan te schaffen. Heb jaren de (door velen verfoeide) lader van de Aldi gebruikt, de eerste - originele - accu was 'pas' 9 jaar oud, toen die vermoeidheidsverschijnselen vertoonde.R1nus schreef: 13 nov 2024, 15:05 Ik heb een en zowel voor als achter zit een accessoire aansluit (stopcontactje)
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
-
dus van de accu 2 draden trekken na de 12 v aansluiting in de top koffer als ik het goed begrijp
- Tieflaar
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Vind je het vervelend om de bij jouw CTek horende accu aansluiting met stekkertje te gebruiken?db8000 schreef: 17 nov 2024, 14:57 dus van de accu 2 draden trekken na de 12 v aansluiting in de top koffer als ik het goed begrijp
Dat betekend dan dat je de aansluitstekker gewoon met een tyrap aan het frame bevestigd.
Grrrroet, Jack
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Bij mijn 2009 zit de (standaard) achteraansluiting links tussen buddy en zijkoffer.db8000 schreef: 17 nov 2024, 14:57 dus van de accu 2 draden trekken na de 12 v aansluiting in de top koffer als ik het goed begrijp
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- Robin0341
- Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
- Land: NLD
- Woonplaats of omgeving: Ermelo
-
ik heb het zo gedaan plus op de + en de - op massa weet alleen of het zo kan met de bijgeleverde kabel die bij de oplader zat kan hem onder de buddy seat doen of achter het driehoekig kapje er onder
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Tieflaar
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Op deze manier hoef je in ieder geval nergens bekabeling aan te passen. Dat gaat niet altijd probleemloos.
Zelf zou ik de stekker aan het frame bevestigen met een tyrap. Misschien niet het allerfraaiste maar wel makkelijk.
Zelf zou ik de stekker aan het frame bevestigen met een tyrap. Misschien niet het allerfraaiste maar wel makkelijk.
Grrrroet, Jack