Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Gisteren mijn R1200RT opgehaald, helaas was niet duidelijk waar deze schakelaar (onder de spiegel) voor is (geweest).
Er gebeurd volgens mij niets als ik hem aanzet, dus blijft de vraag waar zou de schakelaar voor gediend hebben?
Wellicht is de oud eigenaar ook lid van het forum of hebben meer mensen deze schakelaar?
Ik ben benieuwd.
Ik heb daar zelf twee schakelaars geplaatst voor mistlampen voor en een mistlamp achter.
Dus wat Marcel schrijft, kijken of deze aangesloten is of anders de draden volgen.
Het plaatje waar de schakelaar is zit trek je zo/makkelijk los.
Succes
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Of... gewoon om dat plaatje fatsoenlijk aan het onderliggende (gaten-)frame te bevestigen. Ziet interessanter uit dan een bout met moer . Daarom: ff voorzichtig zijn met het lostrekken van dat plaatje
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
siebke schreef: 27 mar 2024, 19:56
Of... gewoon om dat plaatje fatsoenlijk aan het onderliggende (gaten-)frame te bevestigen. Ziet interessanter uit dan een bout met moer . Daarom: ff voorzichtig zijn met het lostrekken van dat plaatje
Bedankt, ik heb je advies op gevolgd het was een losse schakelaar. Wellicht ga ik de schakelaar gebruiken voor een paar mistlampen.
siebke schreef: 27 mar 2024, 19:56
Bedankt, ik heb je advies op gevolgd het was een losse schakelaar. Wellicht ga ik de schakelaar gebruiken voor een paar mistlampen.
Ook daar vind je op dit forum voldoende info over. Let wel op dat de schakelaar voldoende stroomsterkte kan hebben.
Yep.
Zo te zien lijkt de schakelaar van een onverlicht type. Misschien verstandig om ook maar meteen een lampje bij die schakelaar aan te sluiten, zodat het zichtbaar is als de mistlampen branden. Zeker overdag wel zo handig ter controle.
siebke schreef: 30 mar 2024, 20:51 Yep.
Zo te zien lijkt de schakelaar van een onverlicht type. Misschien verstandig om ook maar meteen een lampje bij die schakelaar aan te sluiten, zodat het zichtbaar is als de mistlampen branden. Zeker overdag wel zo handig ter controle.
Dat is een hele goeie tip, zal eens zoeken op het internet.
Die lampjes zijn bij mistlampen een verplichting in de Wegenverkeerswetgeving. Zowel voor het mist achterlicht als mistlampen aan de voorzijde moeten een controle lampje op het dashboard hebben. Ook bij motorfietsen!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor AndroidAutomotor!!