Baehr Ultima XL

Communicatie op je RT (intercom)

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Baehr Ultima XL

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Was vandaag rechtstreeks uit mijn werk even naar mijn dealer gereden......begon m'n RT een beetje te missen... :D .
Op een gegeven ogenblik had ik het met de eigenaar over nieuwe systeemhelmen en liet ik vallen dat ik ook nog op zoek ben naar bijpassende inbouw headsets. De eigenaar wist mij te vertellen dat ik een Baehr Ultima XL op mijn RT heb zitten en was daar....laat ik het zachtjes uitdrukken, nogal enthousiast over.. :-) .

Alleen, toen hij over de kosten van een headsetje begon, werd ik zelf wat minder enthousiast. Volgens de brave man zal een enkel Beahr headsetje mij - inclusief inbouw & allerlei snoertjes- zo'n €230,= gaan kosten.. :O . Toen ik opperde dat ik dan goedkoper uit zou zijn met een bluetooth setje was zijn weerwoord dat dat 'eeuwig zonde' zou zijn van mijn Baehr Ultima XL. Volgens hem kan geen enkel bluetooth systeem tippen aan een bekabelde Baehr...en zeker niet aan de versie die ik heb.

Thuis gekomen besloot ik toch maar een het net op te duiken en kwam toen volgens mij bij een officiële Beahr leverancier uit: http://www.gps.nl/headsets.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Als ik de prijzen op die site zie, begrijp ik niet hoe mijn dealer aan die €230,= per headsetje komt.. _001 . Nu twijfel ik geen moment aan de eerlijkheid en oprechtheid van mijn dealer en ga ik er maar vanuit dat ik kennelijk "iets" over het hoofd zie......maar wat???
Inspector Gadget

Re: Baehr Ultima XL

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Die HS-100 en HS-300 heb ik ook liggen, maar dat is echt mindere kwaliteit, als je niet oppast.

Inderdaad de metalen speakers zijn binnen die reeks van iets betere kwaliteit, maar ik raad je met klem aan ze te gaan beluisteren.
Een beetje electronica-winkel heeft ze namelijk ook liggen, is mijn ervaring.

Alleen dan heten ze "opeens" niet meer IMC maar HQ Products (NL fabrikant die zijn spullen volgens mij weer uit China e.o. haalt ;) )

Belangrijk is, naast de geluidskwaliteit (dus verstaanbaarheid) ook de impedanties van zowel de speaker alsook de microfoon.
Vooral de microfoon is belangrijk, anders zal je de andere kant horen zeggen dat je zo ver weg klinkt of totaal onverstaanbaar bent.
Voor de speakers is impedantie ook belangrijk maar vooral voor de verstaanbaarheid, anders moet je of je intercom te hard zetten (met risico van oversturing) of het klinkt vervormd.

Maar of een Beahr speakers en microfoon zo duur moeten zijn, weet ik niet.
Ik heb het overgenomen van een Forum Friend voor een zeer schappelijke prijs.
Berrybeer
2023
2023

Bedankt voor de info Rob _004 .
Ik zal mij ook eens laten voorlichten door de plaatselijke electronica-winkels en welicht ook bij Notter in Vessem.... :D
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De prijzen van de diverse onderdelen tbv Baehr kan je nazien op de navolgende link (De Hobbyist);
http://www.hobbyist.nl/lijsten/baehr.xls
Spulletjes zoals speakers en microfoon, maar ik of dit overeenstemt met de prijzen die jij gekregen hebt ? _001

Ik weet niet welke impedantie de speakers van Beahr's helmset zijn, ik kan eens kijken wat er onder de dubbelzijdige tape op de speakermagneet staat, als er iets staat.

Van een oude Baehr microfoon, waarbij het schuimrubber kapsel ingescheurt is, kan ik zien dat naast een microfoon-kapsel ook een klein printplaatje met (SMD) componenten in zit.
In hoeverre dat nodig is tbv van (bijv.) omgevingslawaai-meting (snelheidsafhankelijke volume-regeling) zoals de Ultima XL die heeft, weet ik niet, ik heb een 1e generatie Baehr, die heeft dergelijke functies niet.

Kortom, ik zou mijn ogen en oren (letterlijk) eens te luisteren leggen bij (bijv.) De Hobbyist, die hebben veel ervaring met Baehr.
Paul leliveld
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Kijk ook eens op http://www.cbshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr paul.l
Berrybeer
2023
2023

_004 Paul!
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Wat betreft Baehr het volgende:
- het is duur spul, dat klopt, maar ik ben nog niets tegengekomen dat beter is;
- de Baehr headsets werken met de Baehr intercoms, andere sets is rommelen en komt de kwaliteit niet ten goede (en zeker niet bij een Ultima)

Jouw set, de Ultima, is echt het neusje van de zalm van Baehr. Kijk maar eens in de lijst wat het ding kost... En de functionaliteit die geboden wordt is ongekend. Bovendien is het een van de weinige Baehrs die in stereo geluid geeft...

Voor wat betreft de kabels die ook veel geld kosten: deze kabels zijn wel afgestemd op het systeem van je keuze. Dat komt behoorlijk nauw kan ik je uit eigen ervaring melden. Ik heb bij de Hobbyist in Hunsel (richting Weert) wat dingen staan uitproberen om mijn systeem helemaal goed te krijgen. De service daar is echt goed (en de koffie wel lekker).

Wat betreft de Hobbyist: dat is de importeur voor Nederland. Dus als ze het ergens moeten weten, dan is het daar (en Casper weet echt veel). Kom anders een keer langs, dan kun je bij mij een oude helm uitproberen op jouw setje...
Berrybeer
2023
2023

Keibedankt voor het aanbod Dave! Kga aanstaande donderdagavond naar de Motorbeurs in Utrecht (had ik net toevallig ook al bij 't topic "het zwarte gat" geschreven) en ga dan in ieder geval langs de "Waypoint"-stand om mij uitgebreid te laten voorlichten over een C3 met bijbehorend headsetje, die moet uiteraard wél minstens net zo goed zijn als mijn Baerh intercom ;)
Mocht ik donderdag niet slagen, dan kom ik zeker een keer richting Hellimond.....moet nog wel ff wachten tot mijn brommert uit zijn winterslaap komt... :lol:
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

De koffie heb ik zo klaar... Veel plezier donderdag!
Berrybeer
2023
2023

Ben vanmiddag even naar Waypoint Vessem geweest om mij te laten voorlichten voor een headset op mijn BMW 5 helm.
Allereerst moet ik zeggen dat ze een uitstekende service hebben... _004 ....en ze waren ook zo eerlijk om mij door te verwijzen naar de Hobbyist in Hunsel. Want wat wil het geval...ik wil heel graag een headset met ingebouwde microfoon, dus niet met een beugelmicrofoon. In het verleden hebben ze bij Waypoint wel eens een paar BMW 5 helmen voorzien van een ingebouwde microfoon, maar dat was aldus de verkoper "altijd een hoop gekloo...". Bij Waypoint bouwen ze daarom tegenwoordig bij BMW 5 helmen alleen headsets met beugelmicrofonen in....anders zijn ze niet tevreden over hun eigen kwaliteits-eisen.. ;)

Volgens diezelfde vriendelijke verkoper kon ik beter naar Hunsel gaan omdat ze daar wél in staat zijn om aan mijn wensen te voldoen....volgens hem ook omdat ze daar véél meer ervaring met het inbouwen van headsets in de BMW 5 hebben 8)...

Maak binnenkort maar eens een tochtje richting Weert.... :-)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Communicatie”