En ook de zijkant open. Het is toch mooi weer. Ik heb wat schema’s gezien en ik heb dit eerder gedaan. Mogelijk dat iemand hier al ervaring mee heeft.

Tx alvast.
Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Moderator: RT_Patrick
Met regelmaat rijd ik daar rond om wat zeelucht en een harinkje te happen, zolang dat nog kan voor de Brexit, maar niet op de 8e november.fschuurman schreef: 08 nov 2020, 18:55 Vandaag weer even lekker rondje gedaan met de maten rond bloemendaal en Heemstede. Stonden op het kopje en dacht ik zelfs even Frans Gabler langs te zien rijden :)
welk merk/type is dit metertje ?fschuurman schreef: 13 nov 2020, 23:12 Het kopje is ook mijn geboortegrond. Mijn overgrootvader heeft het restaurant begonnen. In de lobby hangen nog foto’s waar mijn vader als kleine jongen op staat. Ik bracht enkele minuten de Telegraaf rond toen Heijn werd ontvoerd.
On topic: ik heb geen probleem ervaren nog met het CAN-bus systeem. De stroom wordt netjes afgesloten van de voltmeter na X minuten.
Ik koop voor kerst voor mij een CAN-bus charger dus misschien komt daar nog Iets uit.
Ik heb ook wel interesse, vandaar mijn vraag over de relatie met de canbus. Ben ook benieuwd hoe in het dunne plastic veilig een gat gemaakt kan worden zonder scheurvorming. Op dit moment heb ik een spanningsmeter in de hella din plug voor de usb aansluiting van m'n smartphone. Dat is echter geen vaste aansluiting.fschuurman schreef: 14 nov 2020, 10:04 Ik heb beide heren in privé bericht de gegevens gestuurd. Weet niet zonder te zoeken of de forum regels delen toestaan in de topic
heel erg bedankt hoorfschuurman schreef: 14 nov 2020, 12:39 In that case.
Ik heb met een houtboor van 26 mm heel rustig het gat geboord. Daarna met een stanleymes het iets op maat gemaakt naar 27 mm en er in gedraaid. Schroef aan de onderzijde er op.
Gekozen voor de houtboor omdat het plastic mooi zacht is net als vurenhout en zo als je rustig hem laat draaien het gaatje creeert.
Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahahafransgabler schreef: 15 nov 2020, 16:41 Het was even zoeken, maar hier gevonden en besteld. Tenx for the tip!
Tante Alie doet het rustig aan, eerst de stoomboot en dan pas die van Tante Alie.bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Dat was mijn idee ook , staat hij lekker dicht bij de oplader !fransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Alle tijd om te meten, te meten en nog eens te meten om dan voorzichtig 26 mm te boren met een langzaam draaiende speedboor.
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.
Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
Bij mijn 2009-er zit pal onder het afdekplaatje het metalen frame met de ronde gaten voor de radioknoppen...en die zijn géén 27mmfransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38 knip....
Is geen haastklus, denk dat het kunststof afdekplaatje van de ongebruikte radioknoppen zich hier goed voor leent.
Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.
Yep , is bij mijn 2007 ook zo , ik ga proberen om 1 gat van de radioknoppen over te zetten op het plastik afdekplaatje en dan doorboren , zo hangt het afdekplaatje ook wat beter vast .... weet niet of het kan lukken maar we zien wel ....heb nog tijd tot eind januari om iets beters uit te vogelensiebke schreef: 17 nov 2020, 22:08Bij mijn 2009-er zit pal onder het afdekplaatje het metalen frame met de ronde gaten voor de radioknoppen...en die zijn géén 27mmfransgabler schreef: 16 nov 2020, 15:38 knip....
Mocht dat toch nog scheuren, dan biedt een nieuw afdekplaatje weer nieuwe kansen.. Het afdekplaatje zit (zéér verliesgevoelig} daarop vastgeklikt.
Dat lachen kon ons wel eens vergaan.bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
en eindelijk op 29/01 metertje mogen ontvangen , ik weet dat er 20/01 als leverings datum stond maar enkele weken op voorhand als een mailtje gedaan en dan toch mogen het pakje groot als een lucuferdoosje in de bus gevonden , jeetje was een lastige bevalling lolfransgabler schreef: 31 dec 2020, 23:41Dat lachen kon ons wel eens vergaan.bert111bel schreef: 16 nov 2020, 10:41 Ook besteld , verwachte leveringsdatum 20 januari ... hahahaha
Het lijkt er op dat het hele dure volmetertjes kunnen worden - afhankelijk van het tijdstip van leveren - die in 2021 worden afgeleverd...
fransgabler schreef: 05 dec 2020, 21:17 Bij een van de posts in de rubriek "showen die enz" is te zien op welke plek Tony72 een voltmeter en usb lader keurig netjes op zijn nieuwe fiets monteerde. Dat lijkt ook geen gekke keuze te zijn en de oplossing met het grondplaatje - in de kleur waarop beide gemonteerd worden - biedt een aardig alternatief voor het eerder gesuggereerde afdekplaatje van de radioknoppen.
.Schermafbeelding 2020-12-05 om 20.57.58.png.
's Avonds kan zo'n voltmetertje net even meer licht geven dan eigenlijk gewenst is en dan wat hinderlijk opspelen.
Tegen de tijd dat het metertje binnen is, ga ik eerst even 's nachts met wat ducktape 's aan de gang. Eerst eens even kijken....
Dank je wel voor het compliment Frans.fransgabler schreef: 05 dec 2020, 21:17 Bij een van de posts in de rubriek "showen die enz" is te zien op welke plek Tony72 een voltmeter en usb lader keurig netjes op zijn nieuwe fiets monteerde. Dat lijkt ook geen gekke keuze te zijn en de oplossing met het grondplaatje - in de kleur waarop beide gemonteerd worden - biedt een aardig alternatief voor het eerder gesuggereerde afdekplaatje van de radioknoppen.
.Schermafbeelding 2020-12-05 om 20.57.58.png.
's Avonds kan zo'n voltmetertje net even meer licht geven dan eigenlijk gewenst is en dan wat hinderlijk opspelen.
Tegen de tijd dat het metertje binnen is, ga ik eerst even 's nachts met wat ducktape 's aan de gang. Eerst eens even kijken....
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!