Ik begrijp je ook best, ik heb gezocht en gezocht tot ik een rt vond met radio. (en uiteindelijk één gevonden ook)
Persoonlijk vind 'k een ingebouwd toestel ook mooier ogen en handiger, bij mij werkt 't met een keuze schakelaar
zodat ik kan kiezen tussen geluid via de luidsprekers of via mijn intercom.
Ik ben wel van de ipod generatie en vind dat een handige toestelletje, mijn ipod zit trouwens ook in m'n tanktas maar dan met een kabeltje aangesloten op de radio.
Enkel een ipod vind ik maar niks, zeker voor mij niet, ik gebruik de moto als hobby vervoersmiddel
en dan zal 't maar 's schoon weer zijn en als je wil vertrekken voor een leuke rit merk je dat de accu van je ipod leeg is en daar sta je dan...
Dus voor rijders die graag genieten van een muziekje tijdens 't rijden blijft een ingebouwd systeem nog steeds 't beste.
Wat de aansluiting betreft, ik denk dat rechtstreeks aansluiten op de accu inderdaad de beste oplossing is,
maar als je wil dat de radio mee uitgaat met 't contactslot dan kan je misschien de positieve pool van je koplamp gebruiken die gaat aan en uit met 't contactslot.
(ik heb dat gebruikt voor mijn intercom en dat werkt perfect)
Jochen