Welke olie?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
capobert

Welke olie?

Ongelezen bericht door capobert »

Hoi, ik ben benieuwd met welke olie jullie deze maanden rijden...
Ik rij ongeveer 2 tot 2,5 duizend per maand....het hele jaar door, dus wat raden jullie me aan?
Wivanti (Wilco)

Re: Welke olie?

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

capobert schreef:Hoi, ik ben benieuwd met welke olie jullie deze maanden rijden...
Ik rij ongeveer 2 tot 2,5 duizend per maand....het hele jaar door, dus wat raden jullie me aan?
is onderandere hier een beetje besproken
http://r1100rt.123forum.nl/phpBB2/winte ... light=olie
capobert

Wat zijn dan de verschillen tussen 0/40, 10/40, 15/40 en 10/50 enz enz...voor en na de streep getallen...half en vol syn, of helemaal bio wat????
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

capobert schreef:Wat zijn dan de verschillen tussen 0/40, 10/40, 15/40 en 10/50 enz enz...voor en na de streep getallen...half en vol syn, of helemaal bio wat????
Dit soort dingen kun je opzoeken door in google naar Wikipedia's te zoeken. Bijv. "wiki olie viscositeit 10W40" in Google en dan vind je een site als:
http://wiki.tdiclub.nl/Olie
Hans
capobert

Dankje, idd lekker leerzaam, nu nog weten welke het meest gebruikt wordt door onze fietsen.....
Ard
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond

Ongelezen bericht door Ard »

Hallo,

Toevallig gisteren bij de BMW dealer geweest om olie bij te vullen. Toen heb ik gevraagd welke olie zij gebruiken. Dit is 15w50. De monteur gaf aan geen verschil te maken voor olie in welk seizoen dan ook.

(Ik was voor 3/4 liter iets meer dan 10 euro kwijt)

Grt,

Ard
doerak

Ongelezen bericht door doerak »

Ik gebruik al 5 jaar Agip 10W40 halfsyntheet. Ik rij het hele jaar door en heb een olieverbruik van 1/4 liter op 6K km. Ik ververs elke 8K km inclusief het filter.
Agip 10W40 half om half 4 liter € 18.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Omdat de BMW een gescheiden droge koppeling heeft gebruik ik Shell Rimola 10-40W mineraal diesel olie. Deze is verkrijbaar bij de oliehandel en truckstops. Diesel olie is niet geschikt voor motoren met een intergraal oliebad koppelingsysteem. Het heeft wel de beproven duurzaamheid onder extreem gebruik omdat het beste olie is om de interne onderdelen schoon en uiteraard goed gesmeerd te houden. Ik rijd +/- 10.000 km/jr en dan is het tijd voor de beurt inclusief nieuwe BMW oliefilter.
Mijn bescheiden mening is dat met regelmatig olie verversing is bijna alles met SAE specificaties conform BMW voorschriften voldoende om 's-avonds goed te slapen.
Wivanti (Wilco)

Ongelezen bericht door Wivanti (Wilco) »

ksimon schreef:gebruik ik Shell Rimola 10-40W mineraal diesel olie. Deze is verkrijbaar bij de oliehandel en truckstops.
Je bedoel mineraal olie bedoeld voor diesel motoren? :roll:
doerak

Ongelezen bericht door doerak »

De Agip die ik gebruik is ook een gewone auto olie.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Wivanti (Wilco) schreef:
ksimon schreef:gebruik ik Shell Rimola 10-40W mineraal diesel olie. Deze is verkrijbaar bij de oliehandel en truckstops.
Je bedoel mineraal olie bedoeld voor diesel motoren? :roll:
Ja, dat is precise wat ik bedoelde.

Ik realiseer ik me nu dat diesel olie( zoals ik in mijn post geschreven had) is brandstof voor diesel motoren :oops:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”