R850RT schommelarm
Moderator: RT_Patrick
R850RT schommelarm
hoi allemaal,
sinds een paar dagen ben ik eigenaar geworden van een R850RT ex Nederlandse politie motor,
131000km op de teller.
Gekocht bij een handelaar in Luyksgestel.
Bij het ophalen viel het mij op dat het voorwiel tegen de onderkant van de kuip zit.
ik heb de verkoper erop aangesproken en volgens hem waren het de veerpoten die lichtjes gebogen waren maar die kon je heel makkelijk laten rechten!
Na thuiskomst direct beginnen sleutelen en wat bleek de schommelarm telelever is krom!
Terwijl aan het voorwiel niks te zien is?
Ik heb de nodige vervang onderdelen reeds aangekocht en vol goede moed begonnen.
Je moet wel bijna de hele motor slopen alsook de uitlaat maar deze zit muurvast tussen de voor bochten en de uitlaatpot.
mochten jullie tips of goede raad weten is dit altijd welkom.
mvg Gert
sinds een paar dagen ben ik eigenaar geworden van een R850RT ex Nederlandse politie motor,
131000km op de teller.
Gekocht bij een handelaar in Luyksgestel.
Bij het ophalen viel het mij op dat het voorwiel tegen de onderkant van de kuip zit.
ik heb de verkoper erop aangesproken en volgens hem waren het de veerpoten die lichtjes gebogen waren maar die kon je heel makkelijk laten rechten!
Na thuiskomst direct beginnen sleutelen en wat bleek de schommelarm telelever is krom!
Terwijl aan het voorwiel niks te zien is?
Ik heb de nodige vervang onderdelen reeds aangekocht en vol goede moed begonnen.
Je moet wel bijna de hele motor slopen alsook de uitlaat maar deze zit muurvast tussen de voor bochten en de uitlaatpot.
mochten jullie tips of goede raad weten is dit altijd welkom.
mvg Gert
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Met 2 kromme poten hoop ik dat de prijs er ook naar is, anders had ik dat die handelaar mooi zelf laten doen.
Snap alleen niet waarom dan ook de uitlaat los moet, maar dat zal wel.
Je kunt die verbinding wat open wrikken en kruipolie ertussen spuiten, dan rondom tikken met een hamer en dan met trekken, duwen, draaien proberen om los te krijgen.
Of haal de bochten los bij de kop en probeer het nog eens op de werkbank.
Het is allemaal rvs, dus echt vastgerot kan het niet zijn, gebruik van gepast geweld is aan de orde.
Groeten, Paul.
Met 2 kromme poten hoop ik dat de prijs er ook naar is, anders had ik dat die handelaar mooi zelf laten doen.
Snap alleen niet waarom dan ook de uitlaat los moet, maar dat zal wel.
Je kunt die verbinding wat open wrikken en kruipolie ertussen spuiten, dan rondom tikken met een hamer en dan met trekken, duwen, draaien proberen om los te krijgen.
Of haal de bochten los bij de kop en probeer het nog eens op de werkbank.
Het is allemaal rvs, dus echt vastgerot kan het niet zijn, gebruik van gepast geweld is aan de orde.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
Geen proefritje gemaakt? En ook geen grondige inspectie? Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat niet zo handig. Je kunt je afvragen wat er nog meer aan de motor mankeert. Heb je enige historie of is ie rechtstreeks van de politie (gemeente of KLPD?)?hoogwerker schreef:Bij het ophalen viel het mij op dat het voorwiel tegen de onderkant van de kuip zit.
btw: de politie heeft spaakwielen omdat die sterker zijn. Als je flink een stoep op rost, kan een gietwiel breken. Een spaakwiel kan wat flex hebben. Pak eens een schroevendraaier en tik alle spaken eens aan. Het hoort als een bel te klinken. Er mogen max.3 à 4 spaken afwijken qua spanning en dus geluid. Als er meer anders klinken, is het wiel krom. De BMW spaakwielen zijn niet zelf bij te stellen door aan de spaken te draaien. Theoretisch kan het, maar het is praktisch niet te doen.
Ik heb ruim een jaar geleden ook een ex-overheids 850RT gekocht bij een particulier en daar heb ik toch wel een stukkie mee gereden. Vooral ook omdat de km stand 135K was. De prijs was netjes (€2400), vooral gezien de staat van de motor. Niet van een poetser geweest, maar motorisch wel in orde en niets krom ofzo.
Re: R850RT schommelarm
bedankt voor het snelle antwoord!PaulRS schreef:Hoi.
Met 2 kromme poten hoop ik dat de prijs er ook naar is, anders had ik dat die handelaar mooi zelf laten doen.
Snap alleen niet waarom dan ook de uitlaat los moet, maar dat zal wel.
Je kunt die verbinding wat open wrikken en kruipolie ertussen spuiten, dan rondom tikken met een hamer en dan met trekken, duwen, draaien proberen om los te krijgen.
Of haal de bochten los bij de kop en probeer het nog eens op de werkbank.
Het is allemaal rvs, dus echt vastgerot kan het niet zijn, gebruik van gepast geweld is aan de orde.
Groeten, Paul.
de poten zijn niet krom maar de schommelarm zelf die is krom!
volgens mij moet er een ander voorwiel in geplaatst want als je die schommelarm bekijkt is het onmogelijk om zonder verder schade deze krom te krijgen!
en wat is een goede prijs voor een ex politie van 1997 met 131000 op de teller en lakschade?
Groeten, gert
Re: R850RT schommelarm
hoi hij stond te koop als met lakschade motor rijd goed!Mike Philippens schreef:Geen proefritje gemaakt? En ook geen grondige inspectie? Als ik eerlijk mag zijn vind ik dat niet zo handig. Je kunt je afvragen wat er nog meer aan de motor mankeert. Heb je enige historie of is ie rechtstreeks van de politie (gemeente of KLPD?)?hoogwerker schreef:Bij het ophalen viel het mij op dat het voorwiel tegen de onderkant van de kuip zit.
btw: de politie heeft spaakwielen omdat die sterker zijn. Als je flink een stoep op rost, kan een gietwiel breken. Een spaakwiel kan wat flex hebben. Pak eens een schroevendraaier en tik alle spaken eens aan. Het hoort als een bel te klinken. Er mogen max.3 à 4 spaken afwijken qua spanning en dus geluid. Als er meer anders klinken, is het wiel krom. De BMW spaakwielen zijn niet zelf bij te stellen door aan de spaken te draaien. Theoretisch kan het, maar het is praktisch niet te doen.
Ik heb ruim een jaar geleden ook een ex-overheids 850RT gekocht bij een particulier en daar ik toch wel een stukkie mee gereden. Vooral ook omdat de km stand 135K was. De prijs was netjes (€2400), vooral gezien de staat van de motor. Niet van een poetser geweest, maar motorisch wel in orde en niets krom ofzo.
bij het nazicht heb ik dus opgemerkt dat het voorwiel tegen de kuip zat en daarom kon ik geen proefrit maken!
wel de speling gecontroleerd op wielen en balhoofd koppeling getest enz
mijn aankoopprijs zit nog wel een heel stuk lager dus...
groeten G.
Re: R850RT schommelarm
Ik kan je helaas geen technische ondersteuning/tips geven in deze. Ik kan je wel mijn aankoopsprijs geven van mijn onlangs aangeschafte 850 ex-overheid: 2300 euro. Optisch geen beauty maar technisch lijkt ' ie me vooralsnog in orde. Als je na de reparatiekosten ook op die prijs komt is het toch nog netjes lijkt me.
Succes met opknappen en hou ons op de hoogte van je vorderingen. ( kunnen we allemaal iets van leren
)
Succes met opknappen en hou ons op de hoogte van je vorderingen. ( kunnen we allemaal iets van leren

Re: R850RT schommelarm
ik heb hem gekocht voor 1600 euro en een 2 de hands schommelarm voor 180 dus ik heb nog wat over hePaul cr schreef:Ik kan je helaas geen technische ondersteuning/tips geven in deze. Ik kan je wel mijn aankoopsprijs geven van mijn onlangs aangeschafte 850 ex-overheid: 2300 euro. Optisch geen beauty maar technisch lijkt ' ie me vooralsnog in orde. Als je na de reparatiekosten ook op die prijs komt is het toch nog netjes lijkt me.
Succes met opknappen en hou ons op de hoogte van je vorderingen. ( kunnen we allemaal iets van leren)

Re: R850RT schommelarm
vandaag met de verkoper gebeld en de situatie uitgelegd.hoogwerker schreef:ik heb hem gekocht voor 1600 euro en een 2 de hands schommelarm voor 180 dus ik heb nog wat over hePaul cr schreef:Ik kan je helaas geen technische ondersteuning/tips geven in deze. Ik kan je wel mijn aankoopsprijs geven van mijn onlangs aangeschafte 850 ex-overheid: 2300 euro. Optisch geen beauty maar technisch lijkt ' ie me vooralsnog in orde. Als je na de reparatiekosten ook op die prijs komt is het toch nog netjes lijkt me.
Succes met opknappen en hou ons op de hoogte van je vorderingen. ( kunnen we allemaal iets van leren)
hij wou me direct een gratis schommelarm geven.
maar die heb ik ondertussen al zelf gekocht.
als wederdienst gaat hij wel de volledige historiek opvragen.
hij wist te vertellen dat hij zelf van een andere motohandelaar heeft gekocht.
om de hoeveel km vervangen jullie de alternatorriem

grt gert
Re: R850RT schommelarm
Dan is het op zich een goede deal. Wij zien natuurlijk de verkoper niet, dus wij weten niet wat voor gevoel we zouden hebben bij de goede man. Zo te horen zit het wel snor, maar met alleen de info die we voorheen hadden, leek het op een mogelijk brekebeentje.hoogwerker schreef:bij het nazicht heb ik dus opgemerkt dat het voorwiel tegen de kuip zat en daarom kon ik geen proefrit maken!
wel de speling gecontroleerd op wielen en balhoofd koppeling getest enz
mijn aankoopprijs zit nog wel een heel stuk lager dus...
Ik ben met die van mij eerst ook voorzichtig geweest met investeren (er hoefde niets aan te gebeuren, alleen een paar nieuwe banden) maar inmiddels ben er er heen en weer mee naar Marokko geweest en er is niet eens een lampje stuk gegaan. Wat misschien een probleem kan zijn, zijn de veren. Toen ik 'm een grote beurt liet geven, zei mijn monteur dat de voorveer redelijk op was. Die heb ik toen bij HyperPro laten reviseren. Dus alleen nieuwe veren op de originele elementen. Achterveer is de olie van bijgevuld, want die dingen lopen altijd langzaam leeg, dus na 12 jaar (die van mij is uit 1997) deed de hoogteverstelling bijna niets meer totdat je op de helft was. Als je de veren zelf kunt uitbouwen, kost dat grapje je maar €280 en heb je feitelijk weer 2 nieuwe veren. Ik had een hele nieuwe motor eigenlijk.
Verder is die van mij motorisch in perfecte staat gezien de km stand en leeftijd. Blijkbaar is de politie voorzichtig met 'm geweest. Als er verder niets rammelt, rookt of gekke geluiden maakt zou ik 'm een grote beurt geven en gewoon lekker gaan rijden! If it ain't broke, don't fix it!
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Verkoper weet dus ook niet wat hij verkoopt.
Toevallig niet RdJ uit E?
Goeie vent, maar niet echt bij de les.
1600 is ook geen slechte prijs, ook niet met wat extra werk.
Alternatorriem moet elke 40.000 vervangen worden, volgens de laatste info van Herr BMW.
Groeten, Paul.
Verkoper weet dus ook niet wat hij verkoopt.

Toevallig niet RdJ uit E?
Goeie vent, maar niet echt bij de les.
1600 is ook geen slechte prijs, ook niet met wat extra werk.
Alternatorriem moet elke 40.000 vervangen worden, volgens de laatste info van Herr BMW.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
hallo allemaal,
is er iemand die een tip zou kunnen geven om de voorbochten van de cilinders te krijgen
:
:
De demper is er al af alle bouten zijn los er zit een klein beetje speling op maar ze zijn op geen enkele manier eraf te krijgen
groeten gert
is er iemand die een tip zou kunnen geven om de voorbochten van de cilinders te krijgen


De demper is er al af alle bouten zijn los er zit een klein beetje speling op maar ze zijn op geen enkele manier eraf te krijgen

groeten gert
Re: R850RT schommelarm
misschien een overbodige opmerking, maar op iedere cilinder zitten 3 moeren die de bochten vastzetten, 6 in totaal. :roll:hoogwerker schreef:hallo allemaal,
is er iemand die een tip zou kunnen geven om de voorbochten van de cilinders te krijgen:
:
De demper is er al af alle bouten zijn los er zit een klein beetje speling op maar ze zijn op geen enkele manier eraf te krijgen![]()
groeten gert
De moer achter de bocht heb je misschien over het hoofd gezien.
Als ze er allemaal af zijn dan moeten de voorbochten er gewoon uit te schuiven zijn, ze zitten een centimeter of 5 in de cilinder.
groet, Henk
Re: R850RT schommelarm
leve WD40
voorbochten zijn eraf geraakt
we kunnen weer verder!
groeten gert


voorbochten zijn eraf geraakt



we kunnen weer verder!
groeten gert
Re: R850RT schommelarm
hallo,
heb net voor mezelf een cadeau besteld.
nl een Twinmax synchroniser !
tja ik heb ondertussen al bijna volledige garageuitrusting.
goed gereedschap is het halve werk nietwaar!
groeten Gert
heb net voor mezelf een cadeau besteld.
nl een Twinmax synchroniser !
tja ik heb ondertussen al bijna volledige garageuitrusting.
goed gereedschap is het halve werk nietwaar!
groeten Gert
Re: R850RT schommelarm
Mooi man !
Als je het sleutelwerk achter de rug hebt , dan kun je fantastisch rijden voor weinig !
Er staan trouwens verschillende zadels te koop op MP ( voor ongeveer 50 euro ben je dan van die scheur af
)
Als je het sleutelwerk achter de rug hebt , dan kun je fantastisch rijden voor weinig !
Er staan trouwens verschillende zadels te koop op MP ( voor ongeveer 50 euro ben je dan van die scheur af

Re: R850RT schommelarm
heb er al één gekocht bij De Knalpot was wel 104 euro.Paul cr schreef:Mooi man !
Als je het sleutelwerk achter de rug hebt , dan kun je fantastisch rijden voor weinig !
Er staan trouwens verschillende zadels te koop op MP ( voor ongeveer 50 euro ben je dan van die scheur af)
groeten gert
Re: R850RT schommelarm
Mocht je 'm willen ombouwen naar een burgeruitvoering, kan ik eBay aanraden. Ik heb mijn spulletjes daar redelijk gunstig kunnen kopen. Op een of andere manier is het via Marktplaats altijd een stuk duurder. De onderdelen zijn blijkbaar schaars hier, dus als je niet snel genoeg toeslaat, gaat de prijs snel omhoog. Ik trof toevallig een firma in Duitsland die een RT aan het 'slachten' was en allerlei onderdelen verkocht. Ook een topkoffer in goede conditie en zelfs een origineel gereedschapssetje.
Veel plezier met de RT, ik vind het een eindeloze machine. Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.
Veel plezier met de RT, ik vind het een eindeloze machine. Tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad.
Re: R850RT schommelarm
hallo allemaal,
ik vrees dat er een groot lijk uit de kast is gevallen! _002 _002 _002
nl bij het losschroeven van de van de voorbochten was er een draadeind mee uitgekomen op zich geen probleem.
er is in het verleden blijkbaar een draadeind in afgebroken geweest en uitgeboord.
bij het uitblazen van dat gat hoor ik de perslucht in de motor blazen en dit gat is ook dieper dan een ander?
wat nu gedaan
:
:
terug zo monteren of op zoek naar een andere cilinderkop
:
:
groeten gert
ik vrees dat er een groot lijk uit de kast is gevallen! _002 _002 _002
nl bij het losschroeven van de van de voorbochten was er een draadeind mee uitgekomen op zich geen probleem.
er is in het verleden blijkbaar een draadeind in afgebroken geweest en uitgeboord.
bij het uitblazen van dat gat hoor ik de perslucht in de motor blazen en dit gat is ook dieper dan een ander?
wat nu gedaan


terug zo monteren of op zoek naar een andere cilinderkop


groeten gert
Re: R850RT schommelarm
hoi,
ik heb toch maar voor de zekerheid de cilinderkop gedemonteerd en jaja het gat loopt helemaal door tot in het oliekanaal
_002 _002
dat gaat weer geld kosten
grtz gert
ik heb toch maar voor de zekerheid de cilinderkop gedemonteerd en jaja het gat loopt helemaal door tot in het oliekanaal

dat gaat weer geld kosten

grtz gert
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Komt er olie uit dat gat?
En als je de motor op de startmotor rond laat draaien?
Of blaast het alleen maar?
Ik zou dat tapeind insmeren met kit en gewoon weer terugdraaien, mocht dat op gegeven moment toch gaan lekken, dan kan je altijd nog actie ondernemen.
Groeten, Paul.
Komt er olie uit dat gat?
En als je de motor op de startmotor rond laat draaien?
Of blaast het alleen maar?
Ik zou dat tapeind insmeren met kit en gewoon weer terugdraaien, mocht dat op gegeven moment toch gaan lekken, dan kan je altijd nog actie ondernemen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Ok, ik lees het al. :roll:
Goed ontvetten (en dan nog eens) en dichtsmeren met 2 compenten alu cement.
Of toch dat lange tapeind met kit, de boel ligt nu los en je kan van binnen kijken of dat wat wordt?
Groeten, Paul.
Ok, ik lees het al. :roll:
Goed ontvetten (en dan nog eens) en dichtsmeren met 2 compenten alu cement.
Of toch dat lange tapeind met kit, de boel ligt nu los en je kan van binnen kijken of dat wat wordt?
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
blijkbaar is de cilinderkop al eens eerder gedemonteerd geweest.
mss hebben ze dan een herstelling gedaan aan dat gat en is dat terug stuk gegaan met de demontage van de uitlaat.
in België zeggen ze het is een hobby maar
grtz Gert
mss hebben ze dan een herstelling gedaan aan dat gat en is dat terug stuk gegaan met de demontage van de uitlaat.
in België zeggen ze het is een hobby maar

grtz Gert
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Hoe het ook zij, ik zou toch proberen te repareren.
Een gebruikte kop heb ik nog wel, geloof ik, moet even zoeken.
Oja, plaatjes willen we zien. :lol:
Groeten, Paul.
Hoe het ook zij, ik zou toch proberen te repareren.
Een gebruikte kop heb ik nog wel, geloof ik, moet even zoeken.
Oja, plaatjes willen we zien. :lol:
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
Shit dat je dit tegenkomt, maar zoals hier al ge-opperd, zou ik het ook proberen dicht te maken en zien hoe lang het houdt. Vervangen kan altijd nog.
Re: R850RT schommelarm
Zoals je kan zien op de foto kan je de achterkant van het gat niet zien!
dus als ik dat ga opstoppen met iets zou het goed kunnen dat ik een oliekanaal mee toestop he
Ik denk dat ik toch ineens maar een andere kop ga monteren
Groeten
Gert
dus als ik dat ga opstoppen met iets zou het goed kunnen dat ik een oliekanaal mee toestop he
Ik denk dat ik toch ineens maar een andere kop ga monteren

Groeten
Gert
Laatst gewijzigd door hoogwerker op 21 dec 2009, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: R850RT schommelarm
Hmmm...ik krijg het bange vermoeden dat ie toch nog best wel eens duur kan worden. Hopelijk is nu alles uit de kast gekomen, anders zit je niet lekker op je brommerd straks.
Re: R850RT schommelarm
normaal ga ik zaterdag een andere cilinderkop monteren
ondertussen bezig met de kuip delen zuiver te maken.
diegene dat de politie plakkers heeft verwijderd zouden ze moeten oppakken en opsluiten! _003
blijkbaar heeft die niks beters gevonden om met een mes de plakkers te verwijderen met gevolg overal stukjes lak eraf.
groeten gert

ondertussen bezig met de kuip delen zuiver te maken.
diegene dat de politie plakkers heeft verwijderd zouden ze moeten oppakken en opsluiten! _003
blijkbaar heeft die niks beters gevonden om met een mes de plakkers te verwijderen met gevolg overal stukjes lak eraf.
groeten gert
Re: R850RT schommelarm
Vandaag ben ik naar de knalpot geweest om een andere cilinderkop te gaan halen.
Laatst gewijzigd door hoogwerker op 31 dec 2009, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: R850RT schommelarm
vandaag ben ik begonnen met de nieuwe cilinderkop,
kleppen gerodeerd nieuwe klephoedjes nokkenas enz gemonteerd.
en dan was het tijd om de nieuwe kop te plaatsen en wat blijkt?
ik heb de verkeerde koppakking meegekregen!!! _003
paspennen zijn 14,5 en de gaten in de pakking zijn 12,5.
dus terug wachten op de juiste pakking.
mvg g
kleppen gerodeerd nieuwe klephoedjes nokkenas enz gemonteerd.
en dan was het tijd om de nieuwe kop te plaatsen en wat blijkt?
ik heb de verkeerde koppakking meegekregen!!! _003
paspennen zijn 14,5 en de gaten in de pakking zijn 12,5.
dus terug wachten op de juiste pakking.
mvg g
Re: R850RT schommelarm
Het zit je ook niet mee hé.
Erg vervelend als je erachter komt dat je de verkeerde spullen hebt gekregen. Hopelijk kun je vlot je karwei afmaken.

Re: R850RT schommelarm
thx! maar wees gerust ik ben een volhouder hoor!Paul cr schreef:Het zit je ook niet mee hé.Erg vervelend als je erachter komt dat je de verkeerde spullen hebt gekregen. Hopelijk kun je vlot je karwei afmaken.
anders was ik al lang gescheiden


- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Mosterd na de maaltijd, ik weet het. :roll:
Maar zulke dingen bestel je beter met vermelding van frame nummer.
In den beginne is er in de loop der jaren eea. veranderd/verbeterd, zeker bij de 850/1100 modellen.
Groeten, Paul.
Mosterd na de maaltijd, ik weet het. :roll:
Maar zulke dingen bestel je beter met vermelding van frame nummer.
In den beginne is er in de loop der jaren eea. veranderd/verbeterd, zeker bij de 850/1100 modellen.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
wat een pech!hoogwerker schreef:vandaag ben ik begonnen met de nieuwe cilinderkop,
kleppen gerodeerd nieuwe klephoedjes nokkenas enz gemonteerd.
en dan was het tijd om de nieuwe kop te plaatsen en wat blijkt?
ik heb de verkeerde koppakking meegekregen!!! _003
paspennen zijn 14,5 en de gaten in de pakking zijn 12,5.
dus terug wachten op de juiste pakking.
mvg g
Ik heb nog wel een nieuwe pakking met 14,5 gaten in mijn schuur liggen, maar die is voor een 1100 motor, dus dat gaat niet passen vrees ik.

groet, Henk
Re: R850RT schommelarm
heeeelp
de koppakking is vandaag aangekomen met de gaten voor de pasbussen met diameter 14,5mm.
wij dus met goede moed begonnen...
de gaten in de cilinderkop zijn 12.5mm _003 _003 _003 _003 _003 _003
bestaan er verloopbussen van 14,5mm naar 12,5 mm
:
:
mvg gert



de koppakking is vandaag aangekomen met de gaten voor de pasbussen met diameter 14,5mm.
wij dus met goede moed begonnen...
de gaten in de cilinderkop zijn 12.5mm _003 _003 _003 _003 _003 _003
bestaan er verloopbussen van 14,5mm naar 12,5 mm


mvg gert
- PaulRS
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 13:37
- Locatie: Hillegom
Re: R850RT schommelarm
Hoi.
Zit niet mee, geloof ik. :roll:
Ik zou 2 verloopbusjes draaien op de draaibank, maar heb makkelijk lullen, beschik over zo'n ding.
Of koop 2 busjes van 12,5, maak deze pas in de 14,5 en kort de 14,5 in, zodat deze net vlak ligt met het oppervlak van de cilinder, 2 kleine lasjes of vastlijmen met groene Loctite, zodat die busjes niet uit elkaar vallen.
En dan de koppakking met de 12,5 mm gaten gebruiken.
Groeten, Paul.
Zit niet mee, geloof ik. :roll:
Ik zou 2 verloopbusjes draaien op de draaibank, maar heb makkelijk lullen, beschik over zo'n ding.
Of koop 2 busjes van 12,5, maak deze pas in de 14,5 en kort de 14,5 in, zodat deze net vlak ligt met het oppervlak van de cilinder, 2 kleine lasjes of vastlijmen met groene Loctite, zodat die busjes niet uit elkaar vallen.
En dan de koppakking met de 12,5 mm gaten gebruiken.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Re: R850RT schommelarm
ik heb de cilinderkop kunnen wisselen tegen één met de 14,5mm gaten
:)
nu voor de 2de maal kleppen roderen en het geheel terug plaatsen
beste wensen voor 2010 alvast

nu voor de 2de maal kleppen roderen en het geheel terug plaatsen

beste wensen voor 2010 alvast
- BeemerBert
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 21 jan 2009, 22:38
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
- Locatie: Heerlen
Re: R850RT schommelarm
hoogwerker schreef:ik heb de cilinderkop kunnen wisselen tegen één met de 14,5mm gaten:)
nu voor de 2de maal kleppen roderen en het geheel terug plaatsen![]()
beste wensen voor 2010 alvast
En jij veel succes metje sleutelproject.
Respect hoor

Groet, Bert
Re: R850RT schommelarm
Als je deze site nou eens bezoekt en via je framenummer je exacte model opzoekt (resultaat bookmarken!), kun je altijd de juiste onderdelen bestellen. En je ziet meteen hoe het spulletje in elkaar zit. Ik heb onlangs ook onderdelen bij Molenaar gehaald met een uitdraai van deze site in mijn hand en de meneer daar wilde die site ook wel weten. Handig voor zijn klanten. Zij hebben natuurlijk zelf een systeem, maar zo bespaart het hen een hoop werk en jij weet precies wat je moet hebben. Er wordt zelfs rekening gehouden met de overheidsuitvoering.
Re: R850RT schommelarm
bedankt voor de tip
vandaag even doorgewerkt en de motor draait terug
loopt als een zonnetje
nu enkel nog nieuwe bouten voor de linkse voor remschijf bestellen want daar zit behoorlijk veel speling op
dan alle kuipdelen monteren en kunnen we de baan op.
mvg Gert

vandaag even doorgewerkt en de motor draait terug


loopt als een zonnetje

nu enkel nog nieuwe bouten voor de linkse voor remschijf bestellen want daar zit behoorlijk veel speling op

dan alle kuipdelen monteren en kunnen we de baan op.
mvg Gert
Re: R850RT schommelarm
Netjes, Ik heb het draadje gevolgt en ik hoop voor je dat je voolopig zonder problemen kunt rijden.
Re: R850RT schommelarm
ik hoop het ook.Stingray schreef:Netjes, Ik heb het draadje gevolgt en ik hoop voor je dat je voolopig zonder problemen kunt rijden.
maar met een 2de hands weet je nooit he.
mvg gert
Re: R850RT schommelarm
En je hebt nu alleen nog het kuipwerk terug te plaatsen?? ( hoop ik althans wel voor je)
Het ziet er toch altijd weer uit, alsof het de hele motor gesloopt is als het kuipwerk er niet op zit.
Het ziet er toch altijd weer uit, alsof het de hele motor gesloopt is als het kuipwerk er niet op zit.
Re: R850RT schommelarm
idd alleen het plaatwerk terug plaatsen maar ik zal ff moeten wachten want ik heb een set rvs schroeven besteld en aangezien dat de post in België althans niet zo snel is zal het nog even duren!
maar de grootste werken zijn achter de rug
mvg G
maar de grootste werken zijn achter de rug


mvg G
Re: R850RT schommelarm
Dat belooft veel goeds! De motor is in ieder geval tijdig klaar voor het treffen in april dan
.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7676 Weergaves
-
Laatste bericht door MotorBurler