mkoskamp schreef:Ik zou eens kijken naar de Michelin Pilot Road 4. Dat is een tourband die goede reviews krijgt op nat wegdek. Is ook snel op temperatuur, hetgeen handig is bij koude dagen. Die is er als achterband niet in 18" dus afhankelijk van het bouwjaar van je RT kan je die monteren. Heb je een 18" achterwiel, dan kan je gaan voor een MPR3 achter en een MPR4 voor.
doov650 schreef:Heidenau heeft winterbanden voor motorfietsen. FF googlelen.
Een diep profiel zegt niets. De sneeuw gaat bij een normale band in het profiel zitten en dan rij je als het ware op slicks.
Winterbanden hebben een schubben structuur die dwars op de rijrichting staat, die a) bij openen in de sneeuw grijpt en b) bij het sluiten de sneeuw weer uit het profiel werpt.En zo ontstaat de grip.
Ik heb gezocht op zowel Internet, maar ben ook bij 2 motorzaken naar binnen gegaan voor advies. En die gaven beide inderdaad aan dat breed profiel niets zegt over de grip, en dat de genoemde "schubbetjes" de geadviseerde banden zijn. Dus kwam ik uit op de MPR4, en heb deze voor het voorwiel dan ook aangeschaft. Hij bleek inderdaad voor de achterkant niet beschikbaar, maar achter zat er al een MPR3 op met ruim voldoende profiel dus daar kan ik mee voort.
Ik was trouwens niet van plan om met sneeuw te rijden, maar natte sneeuw en hevige regenval moet wel afgevoerd kunnen worden, plus uiteraard de grip op de weg.
Heidenau zal ik googlen vor het geval ik achter ook een nieuwe band nodig ga hebben.
Bedankt allen voor jullie reacties !!
p.s. : Heb trouwens achter 160/60-18 dus dat maakte mijn zoektocht een stukkie lastiger.