plots 4000 a 5000 toeren na starten
Moderator: RT_Patrick
plots 4000 a 5000 toeren na starten
Hoi, mijn BMW R1100S startte gister weer prima. Ik had wel even de choke gebruikt. Na 200 meter bleef de motor met bijna 5000 toeren gillen. Ik kon niet verder rijden. Wat zou dat kunnen betekenen. Hij blijft ergens hangen ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Robin
Robin
-
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: plots 4000 a 5000 toeren na starten
Als het gas blijft hangen zal vermoedelijk de kabel niet terug komen. Dat is te zien door de speling die dan nabij de gashandel ontstaat. Uiteraard kan ook de choke kabel blijven hangen omdat die indirect ook bestaat uit het het meer gas geven. Ook die speling dus even bekijken.
Mocht het zo zijn dat de kabels zwaar gaan dan zal je die even een extra shot olie moeten geven.
Ik stop een injectienaald langs de binnenkabel en zet dan de injectiespuit, waar een luchtbel in zit, onder druk.
Omdat de olie echter bijna te dik is voor de naald druppelt dat er heel rustig in en zakt de olie heel langzaam naar beneden en wordt de gehele kabel zo gesmeerd. Dat herhaal ik 1 tot 2 maal per jaar om alles (ook de km teller kabel) soepel te laten lopen.
Mocht het zo zijn dat de kabels zwaar gaan dan zal je die even een extra shot olie moeten geven.
Ik stop een injectienaald langs de binnenkabel en zet dan de injectiespuit, waar een luchtbel in zit, onder druk.
Omdat de olie echter bijna te dik is voor de naald druppelt dat er heel rustig in en zakt de olie heel langzaam naar beneden en wordt de gehele kabel zo gesmeerd. Dat herhaal ik 1 tot 2 maal per jaar om alles (ook de km teller kabel) soepel te laten lopen.
Thanks Isaac, ik ga er mee aan de slag. Wat raar was, was dat ik met een vriend helemaal naar de garage Houtrust in Den Haag ben gereden en dat hij daar gewoon startte....... Ik stond wel even met mijn bek vol tanden, om het zo maar eens te zeggen!
Maar de tip van de olie met een injectienaald vind ik een hele goede. Deed ik vroeger bij mijn brommers ook! :)
Maar de tip van de olie met een injectienaald vind ik een hele goede. Deed ik vroeger bij mijn brommers ook! :)
- CCvW
- Type: Overig R-serie
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Delft
De kabels op onze bmw's zijn voorzien van een teflon-coating. Smeren is dus niet nodig. Alle synthetische middelen (olie,wd40) breken de teflonlaag af. Als de kabel niet meer wil, kan hij het beste vervangen worden.
Maar dat is mijn kijk. Ik begrijp het volkomen als iemand anders een beter idee heeft.
Maar dat is mijn kijk. Ik begrijp het volkomen als iemand anders een beter idee heeft.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik gebruik WD40 alleen waar de binnenkabel ligt bij de gasklephuizen. Dean spuit je met de WD40 het vuil er een beetje af. De Wd40 smeert voor de rest eigenlijk niet eens. Verdrijft water . Ik smeer de gaskabels verder nooit en de koppelingskabel ook niet alleen het busje in de handgreep.CCvW schreef:De kabels op onze bmw's zijn voorzien van een teflon-coating. Smeren is dus niet nodig. Alle synthetische middelen (olie,wd40) breken de teflonlaag af. Als de kabel niet meer wil, kan hij het beste vervangen worden.
Als de kabel vaker blijft hangen dan zou ik ook gaan voor vervangen. Tenzij de kabel niet goed ligt. Hopelijk wel voldoende speling op de kabel ook?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 8236 Weergaves
-
Laatste bericht door Marc Lenssen
-
- 18 Reacties