asferische spiegels
Moderator: RT_Patrick
- speek
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
- Contacteer:
asferische spiegels
Heeft een van jullie ervaring met asferische spiegels op zijn RT?
Op mijn vorige RT had ik (Halfors) dodehoekspiegeltjes geplakt, maar bovengenoemde oplossing van Verholen ziet er erg netjes uit.
Op mijn vorige RT had ik (Halfors) dodehoekspiegeltjes geplakt, maar bovengenoemde oplossing van Verholen ziet er erg netjes uit.
It's never too late to have a happy childhood.
-
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: asferische spiegels
Ik heb ze voor mijn 1100 nog niet gezien. Maar al zijn ze er daar ook voor dan schaf ik ze zeker aan. Vele malen beter dan de opplak dodehoek spiegels.
Bij deze spiegels is er een verloop naar dode hoek, vaak met een lijntje in het glas zichtbaar, waardoor er een vloeiende overgang is in de spiegel.
Ik zou niet anders meer willen.
Bij deze spiegels is er een verloop naar dode hoek, vaak met een lijntje in het glas zichtbaar, waardoor er een vloeiende overgang is in de spiegel.
Ik zou niet anders meer willen.
-
Ik zag dat de op de website die jij als voorbeeld gaf ook de spiegels voor mijn RT staan. Die ga ik dus maandag gelijk bestellen. Mijn dank.
- speek
- Contacteer:
Let op: het zijn geen vervangende spiegels.
Simple assembly:
Just glue the retrofit mirror into the original mirror.
Simple assembly:
Just glue the retrofit mirror into the original mirror.
-
Ik had nog niet verder gelezen maar ik had al enige twijfel omdat de achterzijde niet zichtbaar is op een 2e foto.
Standaard zitten, dacht ik, de spiegels op een houder gelijmd. Ik weet dat mijn buurman een kapotte spiegel heeft gehad. Ik ga daar even kijken. Maar ook als ik moet lijmen vind ik dit nog steeds de oplossing. Alleen de juiste lijmsoort even opzoeken die de verf niet aan tast en het zilver op lost.
Standaard zitten, dacht ik, de spiegels op een houder gelijmd. Ik weet dat mijn buurman een kapotte spiegel heeft gehad. Ik ga daar even kijken. Maar ook als ik moet lijmen vind ik dit nog steeds de oplossing. Alleen de juiste lijmsoort even opzoeken die de verf niet aan tast en het zilver op lost.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Als je de advertentie goed leest: het is geen vervangende spiegel. Je plakt de nieuw op de oude. Lijkt me een klusje van 1 minuut 25 (ongeveer).
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
Ik kan het lijmen op de andere spiegel niet vinden. Buiten het feit dat een asferische spiegel licht gebogen is naar achteren om de hoek te kunnen maken. Dan zou de rechte, originele spiegel in de weg zitten. Of er moet vulling achter het rechte deel zitten maar dan wordt het weer een redelijk dik geheel.
Ik hoop dat er een lid is die deze toevallig al heeft aangeschaft of gezien heeft en ons wat meer kan voorlichten. Anders ga ik daar eerst een mailtje aan wagen. Een 2e foto van de zijkant of achterzijde had duidelijker geweest.
Ik hoop dat er een lid is die deze toevallig al heeft aangeschaft of gezien heeft en ons wat meer kan voorlichten. Anders ga ik daar eerst een mailtje aan wagen. Een 2e foto van de zijkant of achterzijde had duidelijker geweest.
- mdcpc
- Type: R1200RT/LC
- Land: België - Belgique
- Woonplaats of omgeving: Brugge
- Contacteer:
Ik heb die bij mij er op zitten. Zijn via Wunderlich gekocht maar is zelfde merk.
Worden inderdaad op originele spiegel gekleefd. Lijm zit er bij.
Achterzijde is vlak, voorzijde is licht gebogen om dode hoek te verkleinen.
Ik heb de goudkleurige, minder reflectie van koplampen van achterliggend verkeer.
Ik heb de goudkleurige, minder reflectie van koplampen van achterliggend verkeer.
-------
Marc
Marc
-
Kijk dat is informatie waar we wat aan hebben.
Waarschijnlijk kan je jouw ervaringen dan ook voor Speek hier plaatsen. Daar ging dit topic tenslotte over.
Mijn dank is in ieder geval groot.

Waarschijnlijk kan je jouw ervaringen dan ook voor Speek hier plaatsen. Daar ging dit topic tenslotte over.
Mijn dank is in ieder geval groot.

- R1nus
- Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Gevoelsmatig zou ik de knik van de spiegel aan de binnenzijde van de spiegel zien want dat is het gedeelte waar je handschoen te zien is.
De buitenzijde van de spiegel is waarmee je voor een groot gedeelte naar achteren kijkt.
Hoe mooi het fotootje ook is van de link waar je de spiegel op ziet.
De buitenzijde van de spiegel is waarmee je voor een groot gedeelte naar achteren kijkt.
Hoe mooi het fotootje ook is van de link waar je de spiegel op ziet.
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
+1mdcpc schreef:Ik heb die bij mij er op zitten. Zijn via Wunderlich gekocht maar is zelfde merk.
ik had ze ook op mijn vorige RT. Prijzig maar ze bevielen bijzonder goed: simpele montage met bijgeleverde lijm en daarna zo goed als geen dode hoek meer.
Hier was trouwens pas nog een topic over.
viewtopic.php?f=36&t=12261
- Ben1200RT
- 2024
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
+1, ook ik heb de goudkleurige spiegels van Wunderlich. Bevallen uitstekend. Simpele montage, gewoon lijm op de achterkant smeren, originele spiegel wel goed ontvetten, en dan er op plakken. Wunderlich spiegels zijn iets kleiner.
Groet Ben1100RT
Groet Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- speek
- Contacteer:
Heb navraag gedaan bij de dealeRT:
De in de eerste posting genoemde spiegels zijn voor het RT 2005-2010 model.
Ze passen niet op het 2010-2013 model.
De in de eerste posting genoemde spiegels zijn voor het RT 2005-2010 model.
Ze passen niet op het 2010-2013 model.
- RToon
- Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
- Woonplaats of omgeving: Asten
spiegels goed afstellen
dan voldoen de originele best
en wat veel belangrijker is
regelmatig in je spiegel kijken
dan zie je wat er achter je gebeurt
zelf heb ik in beide spiegels zicht over heel het wegdek achter mij
in de linker tot vrij kort achter mij
wil ik naar links heb ik geleerd om mijn hoofd te draaien
dan voldoen de originele best
en wat veel belangrijker is
regelmatig in je spiegel kijken
dan zie je wat er achter je gebeurt
zelf heb ik in beide spiegels zicht over heel het wegdek achter mij
in de linker tot vrij kort achter mij
wil ik naar links heb ik geleerd om mijn hoofd te draaien
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
een ziek mens heeft er maar een
-
Asferische spiegels intussen ontvangen en gemonteerd. Om een inzicht te geven op wat er veranderd heb ik op een foto aangegeven wat het standaard zicht is en wat het zicht is met de nieuwe spiegels.
Er van uitgaan dat er niemand achterop zit zijn de gele lijnen het zicht wat met de standaard spiegels wordt verkregen.
Als iemand achterop zit veranderd alleen het directe zicht naar achteren. Dit heb ik nu niet meegenomen.
De middelste rode lijnen is het zicht geworden tot aan het breekpunt in de spiegel. Dat is net wat minder doordat de laatste 2 cm van de spiegel nu rond is getrokken. De buitenste rode lijnen geven nu het zicht aan met een verkleining.
Mijn ervaring is dat de achterzijde van een auto nog in mijn spiegel zichtbaar is en de voorzijde dan in mijn gezichtsveld komt. Dit met een integraal helm die dicht geklapt is.
Ik ben bijzonder tevreden met de nieuwe aanwinst maar over de schouder kijken blijft noodzakelijk.
Er van uitgaan dat er niemand achterop zit zijn de gele lijnen het zicht wat met de standaard spiegels wordt verkregen.
Als iemand achterop zit veranderd alleen het directe zicht naar achteren. Dit heb ik nu niet meegenomen.
De middelste rode lijnen is het zicht geworden tot aan het breekpunt in de spiegel. Dat is net wat minder doordat de laatste 2 cm van de spiegel nu rond is getrokken. De buitenste rode lijnen geven nu het zicht aan met een verkleining.
Mijn ervaring is dat de achterzijde van een auto nog in mijn spiegel zichtbaar is en de voorzijde dan in mijn gezichtsveld komt. Dit met een integraal helm die dicht geklapt is.
Ik ben bijzonder tevreden met de nieuwe aanwinst maar over de schouder kijken blijft noodzakelijk.
- Bijlagen
-
- spiegel_nieuw.jpg (15.54 KiB) 186 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Isaac op 28 aug 2016, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2617 Weergaves
-
Laatste bericht door ChrisvanS
-
- 1 Reacties