Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
motorfiets123
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jul 2014, 14:36
Type: R1150RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: soest

Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Ongelezen bericht door motorfiets123 »

Best Forum,


Momenteel ligt mijn R1150rt van 2003 helemaal uit elkaar.

Frame en frame onderdelen laten epoxeren en nieuwe rvs remleidingen.

Alle 2 cilinders gedemonteerd.

Mijn vraag is moet ik de koolaanslag op de zuiger en uitlaatkleppen verwijderen?


Alvast mijn dank,

Groet,

Berend
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik verwijder koolaanslag wel als het uit elkaar ligt. Maar als je geen zuigerveren gaat vervangen verwijderde ik alleen de koolaanslag op de bovenkant van de zuiger. Als een motor veel gelopen had zou ik ook de kleppen inschuren en klepseals vervangen.
motorfiets123
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jul 2014, 14:36
Type: R1150RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: soest

Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Ongelezen bericht door motorfiets123 »

Motor heeft maar 126.000km gereden dus alleen zuigersroet verwijderen.Olieverbruik is bijna nihil.

Bedankt voor het advies,

Groet,

Berend
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4370
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Ongelezen bericht door Baird »

Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Gebruikersavatar
Kees BMW
Berichten: 623
Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
Locatie: Harlingen

Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Baird schreef:Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Toen ik het gister las had ik de zelfde mening als jou.
Gr-Kees.
Kees BMW

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”