Kleppen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Kees BMW

Kleppen

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo.

Tot BJ 1996 zaten in de R1100RS inlaatkleppen met diameter van 36mm en uitlaatkleppen van 31mm.Dit werd in 1996 gewijzigd in inlaat 34mm en uitlaat 29mm,en de klepstelen van 6 naar 5mm terug gebracht.Door deze wijziging bleef het topvermogen nagenoeg het zelfde,maar het koppel ging iets omhoog bij een iets lager toerental.Het doel van deze wijziging was,om de acceleratie onderin te verbeteren.Weet iemand toevallig of de eerste serie van de R1100RT nog met de grotere kleppen uitgevoerd was?

Succes.
Kees BMW

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Ja, de 1e serie RT had ook de grote kleppen, tot 10/'95, bouwjaar 96 dus.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

Ik wou het alleen even weten bedankt.Toen ik in 2001 mijn R1100Rt had kwam ik hier in Friesland bij een BMW dealer een goeie kennes van,deze beste man had er nog nooit van gehoort,dat deze kleppen in een R1100RS zaten.Ik had het in de Motorrad Magazin 8/98 gelezen.

Succes.
Kees BMW

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”