Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 14:36
- Type: R1150RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: soest
Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Best Forum,
Momenteel ligt mijn R1150rt van 2003 helemaal uit elkaar.
Frame en frame onderdelen laten epoxeren en nieuwe rvs remleidingen.
Alle 2 cilinders gedemonteerd.
Mijn vraag is moet ik de koolaanslag op de zuiger en uitlaatkleppen verwijderen?
Alvast mijn dank,
Groet,
Berend
Momenteel ligt mijn R1150rt van 2003 helemaal uit elkaar.
Frame en frame onderdelen laten epoxeren en nieuwe rvs remleidingen.
Alle 2 cilinders gedemonteerd.
Mijn vraag is moet ik de koolaanslag op de zuiger en uitlaatkleppen verwijderen?
Alvast mijn dank,
Groet,
Berend
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Ik verwijder koolaanslag wel als het uit elkaar ligt. Maar als je geen zuigerveren gaat vervangen verwijderde ik alleen de koolaanslag op de bovenkant van de zuiger. Als een motor veel gelopen had zou ik ook de kleppen inschuren en klepseals vervangen.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07 jul 2014, 14:36
- Type: R1150RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: soest
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Motor heeft maar 126.000km gereden dus alleen zuigersroet verwijderen.Olieverbruik is bijna nihil.
Bedankt voor het advies,
Groet,
Berend
Bedankt voor het advies,
Groet,
Berend
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Kees BMW
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: Koolaanslag op cil. en kleppen (uitlaat)
Toen ik het gister las had ik de zelfde mening als jou.Baird schreef:Als ik hem zover uit elkaar had bij deze km stand zou ik de koppen laten schoonmaken, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe klepsteelafdichtingen plaatsen. Als de klepgeleiders niet te veel speling hebben zou ik die laten zitten, ze zijn zo kort dat je met een revisie weinig opschiet. Compressie- en olieschraapveren laten zitten, zuigers een beetje 'oppoetsen'.
Gr-Kees.
Kees BMW
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6139 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 2 Reacties
- 2186 Weergaves
-
Laatste bericht door Kees BMW
-
- 2 Reacties
- 4327 Weergaves
-
Laatste bericht door JacobvanMaanen
-
- 20 Reacties
- 7264 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 4 Reacties
- 5953 Weergaves
-
Laatste bericht door JDoubleOP