Gisterochtend heb ik wederom de winterbanden op de auto laten monteren. Dit is een jaarlijks terugkerend "evenement". Ik heb de toegevoegde waarde van winterbanden vaak ervaren.
Ik rij met de motor in principe (nog) de winter niet door (aantal oorzaken), maar ik heb gezien dat er op het forum een aantal "bikkels" zijn die dat wel doen. Het forumonderdeel hierover heb ik ook met interesse gelezen. Wat ik miste in alle voorbereidingen die men treft om de winter goed door te komen is het onderwerp "winterbanden" voor motoren.
Nu kan het goed zijn dat die niet bestaan! In principe rijden we dan echter op zomerbanden in de herfst en winterperiode. De rijeigenschappen die je stelt aan een zomerband zijn volgens mij toch heel anders dan die van een "winterband". Een "winterband" voor de motor lijkt me toch veel veiliger
 rijden in de herfst- en winter.
  rijden in de herfst- en winter.Wie weet hier meer van?
Gr.
Donic

, maar ik dacht dat snelheid en profieldiepte wel degelijk van invloed zijn op het wél of niet aquaplaneren van je motor...
 , maar ik dacht dat snelheid en profieldiepte wel degelijk van invloed zijn op het wél of niet aquaplaneren van je motor... Ook geen zgn. "vier-seizoenen"-band, alleen Conti heeft een M&S-motorband maar die wil je alleen op je Ural-met -zijspan hebben... Ok, da's ook een boxer, maar toch iets anders...
 Ook geen zgn. "vier-seizoenen"-band, alleen Conti heeft een M&S-motorband maar die wil je alleen op je Ural-met -zijspan hebben... Ok, da's ook een boxer, maar toch iets anders...   

! Daar wordt je qua rijcomfort waarschijnlijk niet blij mee... Maar goed, als 't je overeind houdt in de sneeuw is 't altijd goed... toch? Alleen... als er géén sneeuw ligt moet je ze volgens mij als d'n gesmeerde bliksem van je bandjes afhalen, anders doe je niets anders dan stapjes opzij in bochten  :shock:
 ! Daar wordt je qua rijcomfort waarschijnlijk niet blij mee... Maar goed, als 't je overeind houdt in de sneeuw is 't altijd goed... toch? Alleen... als er géén sneeuw ligt moet je ze volgens mij als d'n gesmeerde bliksem van je bandjes afhalen, anders doe je niets anders dan stapjes opzij in bochten  :shock: