Helaas kwam het getik halverwege het vorige motorseizoen weer terug en zodoende heb ik vanochtend weer een tripje naar Hunsel gemaakt en is Theo bijna anderhalf uur met de Baehr aan de slag geweest. Er zijn draden verlegd, bijgelegd, weggelegd, externe accu's gehaald, oude isolatietape verwijderd en er nieuwe opgezet, de hele unit vervangen door een nieuwe, etc, etc, etc. Theo's eindconclusie; met de Baerh zelf en alle bijbehorende draden is niets mis, het getik wordt veroorzaakt door een elektrisch euvel van de motor zélf.
En in dit laatste zit 'm nu net de kneep; volgens Theo kan dat van alles zijn! In het meest gunstige geval acht hij een loszittende of aangetaste stekker van de dynamo de schuldige..of van de bobine...of van de Halgevers, maar het zou ook zomaar iets heel anders kunnen zijn. (zelf heb ik op het net ook al legio oorzaken en even zo veel oplossingen gelezen)
En dan nu mijn vraag; is mijn probleem met één of ander diagnose apparaat "simpel" vast te stellen? Ik bedoel omdat mijn brommert het verder perfect doet, kan ik mij voorstellen dat zo'n diagnose apparaat dan ook geen fouten ziet.
Met vriendelijke groet,
Berry(beer)