Booster plug
Moderator: RT_Patrick
Booster plug
Hey mijn naam is Brompi
Heeft er iemand ervaring met de booster plug ???
MVG Brompi
Heeft er iemand ervaring met de booster plug ???
MVG Brompi
Re: Booster plug
Dat is wat in de volksmond weerstand-tuning genoemd wordt;
Ook bekend onder de merknamen "recyclizer", "recycliser", MemJet en zo nog een hele reeks meer.
Het principe is dat de temperatuursensor in je luchtfilter gefopt wordt waardoor er een iets rijker brandstofmengsel ingespoten wordt (je brandstofverbruik zal dus wel iets omhoog gaan) en je motor wat beter "rond" loopt.
Ook wordt het wel eens gebruikt om de bekende KFR probleem op te lossen hoewel KFR beter opgelost kan worden door goed onderhoud én afstelling van de motor.
Je hebt oplossingen vanaf 25 euro tot enkele honderden euro's, het is maar hoe diep jij in je portemonnee wilt laten grabbelen.
Het principe is altijd hetzelfde, waarbij sommige uitvoeringen een (extra) temperatuursafhankelijke weerstand op een extra kabeltje hebben zitten zodat je deze een beetje weg kunt houden van de motorwarmte.
Of het jou datgene er van brengt wat jij er van verwacht kan niemand je exact vertellen, dat zal je toch echt zelf moeten ervaren versus wat jij er van verwacht.
Sommige gebruikers melden inderdaad betere prestaties, mooier rond lopen, soms ook groter brandstofverbruik.
Maar er zijn ook gebruikers die melden er niets van te merken.
Kortom: uitproberen, als het je niet te veel geld kost.
Ook bekend onder de merknamen "recyclizer", "recycliser", MemJet en zo nog een hele reeks meer.
Het principe is dat de temperatuursensor in je luchtfilter gefopt wordt waardoor er een iets rijker brandstofmengsel ingespoten wordt (je brandstofverbruik zal dus wel iets omhoog gaan) en je motor wat beter "rond" loopt.
Ook wordt het wel eens gebruikt om de bekende KFR probleem op te lossen hoewel KFR beter opgelost kan worden door goed onderhoud én afstelling van de motor.
Je hebt oplossingen vanaf 25 euro tot enkele honderden euro's, het is maar hoe diep jij in je portemonnee wilt laten grabbelen.
Het principe is altijd hetzelfde, waarbij sommige uitvoeringen een (extra) temperatuursafhankelijke weerstand op een extra kabeltje hebben zitten zodat je deze een beetje weg kunt houden van de motorwarmte.
Of het jou datgene er van brengt wat jij er van verwacht kan niemand je exact vertellen, dat zal je toch echt zelf moeten ervaren versus wat jij er van verwacht.
Sommige gebruikers melden inderdaad betere prestaties, mooier rond lopen, soms ook groter brandstofverbruik.
Maar er zijn ook gebruikers die melden er niets van te merken.
Kortom: uitproberen, als het je niet te veel geld kost.
UUhh ik heb er net een booster plug ingezet en ik moet zeggen, was aangenaam verrast. Eerst alleen een remus slip on maar dat was geen goed idee, Standaard reed hij beter. Maar nu volledig remus met de booster plug en hij rijdt heerlijk soepel en maakt geen herrie of iets dergelijks. Verbruik is iets omhoog gegaan maar nog steeds niet erger dan 1:16
Voor mij is de booster plug wel een vooruitgang.
Voor mij is de booster plug wel een vooruitgang.

- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Zoals Inspector Gadget al schreef: elke recyclizer, boosterplug of accelerator werkt middels het voor de gek houden van de interne temperatuursensor. Dit simpelweg door een weerstand of weerstand aangevuld met een externe temperatuursensor. Deze apparaatjes laten de interne sensor denken dat de buitentemperatuur lager ligt dan in werkelijkheid. Dus wordt er iets meer brandstof ingespoten. That's all.
Vaak zit er aan materiaal niet meer in dan een paar Euro. Dus laat je niet voor de gek houden door mooie reclame kreten.
Mijn persoonlijke ervaring is, dat zelfs de meest nauwkeurig afgestelde boxer iets plezieriger gaat lopen met een dergelijk apparaatje.
Ik gebruik de Belgische versie van de Recyclizer, de Accelerator met externe temperatuursensor. €45,-
Voor dat geld kun je je een missertje veroorloven.....
De motor pakt in het middengebied iets soepeler op en loopt koud iets minder stoterig. Let op, de positieve effecten zijn miniem, maar merkbaar. Ik noem het de kers op de taart.....
Maar een slecht afgestelde boxer blijft ook met zo'n apparaatje beroerd lopen! Het is geen wondermiddel.
En ben je bereid om hoge bedragen aan zo'n apparaat uit te geven: be my guest. Maar meer dan een paar tientjes mag het nooit kosten. Als je er meer voor betaalt, is dat voor gebakken lucht!
Vaak zit er aan materiaal niet meer in dan een paar Euro. Dus laat je niet voor de gek houden door mooie reclame kreten.
Mijn persoonlijke ervaring is, dat zelfs de meest nauwkeurig afgestelde boxer iets plezieriger gaat lopen met een dergelijk apparaatje.
Ik gebruik de Belgische versie van de Recyclizer, de Accelerator met externe temperatuursensor. €45,-
Voor dat geld kun je je een missertje veroorloven.....
De motor pakt in het middengebied iets soepeler op en loopt koud iets minder stoterig. Let op, de positieve effecten zijn miniem, maar merkbaar. Ik noem het de kers op de taart.....
Maar een slecht afgestelde boxer blijft ook met zo'n apparaatje beroerd lopen! Het is geen wondermiddel.
En ben je bereid om hoge bedragen aan zo'n apparaat uit te geven: be my guest. Maar meer dan een paar tientjes mag het nooit kosten. Als je er meer voor betaalt, is dat voor gebakken lucht!
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Inderdaad, voor relatief weinig, soms heel betaalbaar, kan dit een mogelijke oplossing voor je zijn.
Ik zegge altijd maar zo, als je meer betaald, is het emotie.
En ik hang geen prijskaartje aan emotie.
Daar betaal je altijd de rekening voor.
Als jou motor er weer lekker door rijdt, dan is dat onbetaalbaar, toch?
Maar die taart heb ik nog altijd niet kunnen uitdelen;
Niet dat iemand die waarschijnlijk nog wilt, er groeit iets van een baard op..

Ik zegge altijd maar zo, als je meer betaald, is het emotie.
En ik hang geen prijskaartje aan emotie.

Daar betaal je altijd de rekening voor.
Als jou motor er weer lekker door rijdt, dan is dat onbetaalbaar, toch?

Maar die taart heb ik nog altijd niet kunnen uitdelen;
Niet dat iemand die waarschijnlijk nog wilt, er groeit iets van een baard op..

Jaaa ik weet het hoor. Tis een weerstandje met een externe temperatuur sensor. Maar goed, ik kan ongeveer de contact sleutel omdraaien en dan is mijn sleutel talent wel aan zn max.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3312 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 7 Reacties