dunlop roadsmart

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
ljrylle

dunlop roadsmart

Ongelezen bericht door ljrylle »

heb hier en daar wat gelezen dat deze band heel wat beter is dan de vorige ,ik zit er zo goed als door mijn voorband heen, michelin power 2 ,15000km , en heb altijd het gevoel gehad dat ik meer trillingen in mijn hadden gewaar werd dan bij de bridgstone 020 ,maar mijn achterband heeft nog maar 3000 km gehad,vor en die kan nog een hele tijd mee en dit is ook een michelin power 2 met de vorige had ik er 11000km mee gedaan ,nu dacht ik om op de voorste een dunlop roadsmart te leggen , zou dit doen baar zijn of toch maar niet doen ,voor dunlop en achter michelin power 2,heb altijd voor en achter de zelfde banden merk op liggen gehad, zijn er hier die er twee verschillende er op liggen hebben en hoe rijd dat of vechten die twee een robbertje uit onder weg,graag wat responz hier op ,ylle
Mike Philippens

Re: dunlop roadsmart

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Zijn die trillingen niet meer een gevolg van een incorrecte uitbalancering? Ik heb die MPR2 ook en heb er totaal geen klachten over. Rijden prima!
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik ken ook mensen die bewust ander type of merk voor en achter hebben. (BT021 achter en BT020 voor, PR1 voor en PR2 achter, Z6 achter en Michelin voor). Dit onder het motto: Het beste van elk merk/type voor elk wiel. Het zal nooit onveilige situaties op leveren. Goed rubber is goed rubber. Alleen zo duur proberen als er iets niet bevalt. Je zit er toch weer minimaal 10k aan vast. Maar dat kan ook gebeuren met bij elkaar passend merk en type. Ik zeg gewoon proberen wat je denkt dat goed is/kan zijn.
fg1150rt

Ongelezen bericht door fg1150rt »

Hoi!

Volgens mij kan je altijd beter hetzelfde merk banden voor en achter kiezen... :neutral:

groeten,

Frans
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Ik heb voor de roadsmart op liggen, en achter de bridgestone, en heb niet het idee dat het niet goed zit.
Volgend jaar is de achterband aan de beurt, dus zal dan ook wel een roadsmart worden, want die komt toch aardig goed uit de test, weet zo niet wat de levens duur is van de roadsmart.

Op mijn vorige K100 had ik michelin macadam, en die beviel ook zeer goed.

groet Clemens
Boswachter
ljrylle

Ongelezen bericht door ljrylle »

nou ga het eens proberen met twee verschillende merken,misschien nog zo slecht niet ,en de trillingen komen misschien nu harder door dan bij de bridgestone ,ik ga de dunlop eens proberen misschien dat ie langer mee gaat dan de mpr2 15a' 16000km voorband de toekomst zal het zeggen
Mike Philippens

fg1150rt schreef:Volgens mij kan je altijd beter hetzelfde merk banden voor en achter kiezen... :neutral:
Want...?
'Iedereen' zegt het, maar niemand weet waarom. Volgens mij is het onzin. Ik heb nu een Michelin Road Pilot 2 voor en een ContiTrail Attack achter. Rijdt prima; steppies al aan de grond gehad. Geen centje pijn. Geen onbalans of wat dan ook. Ik zou ook niet weten waarom het zou moeten. Zoals hierboven al opgemerkt: goed rubber is goed rubber. En voor- en achterband hebben beiden ook een iets andere functie. De voorband bepaalt in grote mate hoe je een bocht instuurt en de achterband moet de power op de baan brengen.
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Ik heb geen ervaring met verschillende typen banden op één fiets en heb er dus veiligheidshalve 8)_ ook geen mening over. Het enige argument vóór banden van één merk en type is dat hier in ieder geval door de producent over is nagedacht en je je er dus nooit echt een buil aan kunt vallen. Bij het combineren van verschillende typen en merken loop je altijd een (misschien gering) risico dat het niet optimaal werkt.

In Mike's geval is er iets voor te zeggen, maar onder mijn normale gebruikscondities voel ik geen enkele behoefte tot experimenteren.

Tom.
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

:D :D :D een buil aan vallen :D :D :D leuk gevonden.

Maar even serieus ik weet het niet precies. Zelf heb ik hetzelfde merk voor en achter erop zitten. Toen ik mijn motor kocht was de voorband van een ander merk als achter en aan vervanging toe dus heb ik gelijk een andere laten monteren maar wel hetzelfde merk als achter (Michelin Road Pilot 2).Rijd overigens geweldig vooral ook bij regen wat ik regelmatig doe met woon werk verkeer.
Weet wel dat het bij een auto ook kan, voor en achter verschillend maar rechts en links beter niet.

groet Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Mike Philippens

Roadrunner schreef:Het enige argument vóór banden van één merk en type is dat hier in ieder geval door de producent over is nagedacht en je je er dus nooit echt een buil aan kunt vallen. Bij het combineren van verschillende typen en merken loop je altijd een (misschien gering) risico dat het niet optimaal werkt.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Als ik aan Michelin, Continental en Metzler vraag welke banden er onder de RT mogen, komen ze allemaal met hun eigen model dat zij geschikt achten voor deze motor. Waarom zou dan een Conti voorband niet goed werken bij een Michelin achterband? Het lijkt met stug dat de motor ineens gaat slingeren ofzo... Elke band heeft zijn sterke en zwakke punten, dát is wel iets waar je op moet letten. Sommige banden zijn gewoon niet lekker in de regen, dus die moet je sowieso niet hebben, maar je zou bijvoorbeeld best een Michelin Pilot Power of Pilot Sport voor kunnen proberen en een goede toerband achter. Dan stuurt ie lekker sportief, super grip en snel op temperatuur.
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Naast het patroon van de band en de samenstelling van het rubber speelt ook de doorsnede van de band een rol. Zeg maar de ronding van de band. Ik zou me kunnen voorstellen dat band A wat ronder qua dwarsdoorsnede is dan band B, die misschien wat puntiger van vorm is. Ieder met hun specifieke effecten op met name het stuurgedrag. Ik ga er van uit dat deze dwarsdoorsnede bij banden van één type voor voor- en achterzijde op elkaar is afgestemd, wat niet het geval is bij combinaties tussen verschillende typen en merken. Of je hier daadwerkelijk iets van merkt is voor mij een open vraag.

Tom.
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat het profiel van voor- en achterband op elkaar zijn afgestemd, zodoende een maximale afvloed van vocht te bewerkstelligen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
dasja
Type: R1200RT
Bijz: zwarte velgen en zwarte schetsplaten
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: almere

Ongelezen bericht door dasja »

ik heb op mijn 1100rt voor en achter dunlop roadsmart zitten en moet jullie zeggen ze bevallen uitstekend prettige rijeigenschappen vooral in de regen. ze gaan nog voor de winter vervangen worden en dan hebben ze ook hun best gedaan met 18000km ongeveer. weer dunlops gr jetze
gerard2
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door gerard2 »

Ik rij sinds enkele weken op de RoadSmart banden, zowel voor als achter en ik moet zeggen: HE-LE-MAAL TOP!!!
Hiervoor had ik de Z6 erop zitten, maar de RoadSmart banden zijn toch echt van een hele andere orde.

Deze banden geven véél meer vertrouwen en de R1200RT stuurt nu nóg beter.

Voorheen reed ik op een FJR1300 met daaronder de Z6 en deze combi was Super! Vandaar dat ik de Z6 ook wel eens wilde proberen op de R1200RT.
Op zich reed dat niet slecht, maar ik had er toch meer van verwacht.

Nu met de RoadSmart's eronder ben ik opnieuw verliefd geworden op de RT; wát een genot.

Hij lijkt zelfs 20 kg lichter te zijn.

Dit alles wel met droog weer, want in de regen komt de RT maar zelden.
Maar ook in de regen "schijnt" de RoadSmart het erg goed te doen.
BaHoi

Ongelezen bericht door BaHoi »

Vandaag mijn wielen weggebracht naar de motorzaak om de banden te wisselen (doen alleen Japanse motoren en halen van een BMW dus geen wielen los, dat heb ik dus maar zelf gedaan, wat erg goed te doen was overigens). Had er nu BT's op liggen, maar die waren zowel voor als achter aan de linkerzijde nogal versleten. Was echt tijd om ze te vervangen, want bij de achterband kwam het witte canvas al door de zwarte compound heen, maar goed. Toen ik de motor kocht zei de vorige eigenaar al dat de achterband eigenlijk vervangen moest worden, maar ik heb er toch nog ongeveer 8000km mee gereden. Nu is hij ook echt op. Voorband was nog niet echt versleten, maar er zaten wel een soort van blaren op.

Nu gekozen voor de RoadSmart vóór en achter omdat ik daar alleen maar goede dingen over hoor. De ervaring zal het leren.

Kosten: € 289,00.

Antoine.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”