Zojuist mijn voorband (Dunlop RoadSmart II) laten controleren op profieldiepte met een elektronische meter bij AFS Motorparts in Purmerend. Er zit nu nog zo'n 1,7mm profiel op. Volgens mijn eigen "boekhouding" betekent dit dat ik er al 28.000km mee heb gereden. Volgens de verkoper/monteur ontzettend veel. Nu heb ik hem nog niet laten vervangen want met deze slijtage snelheid zou ik er nog wel een paar duizend km mee kunnen rijden lijkt me.
Aangezien mijn achterband ook al een RoadSmart II is en deze er net enkele duizend kilometer geleden is opgezet, denk ik dat ik weer binnenkort dezelfde banden er op laat zetten. Ik zie geen goede reden om over te stappen naar een ander merk (ook niet na het reviewen van diverse testen en gebruikservaringen hier, maar ook op andere internet fora).
Misschien dat ik de voorband binnenkort wel door Kenny (MSA) laat vervangen als ik weer voor een servicebeurt moet langs gaan. Ik zit er ook nog aan te denken de wielen te laten poedercoaten ... wordt wel een duur grapje dan maar ja ... je moet iets over hebben voor je "hobby". Ik gebruik de motor drie dagen voor woon- werkverkeer en rijd er dan 427km per week mee. Mag best wat kosten dan.