Ik rijd het hele jaar door, ook in de winter, ook bij sneeuw. Ik rijd alleen niet als het echt glad is (ijzel, of sneeuw die blijft liggen). In de praktijk valt dat reuze mee en kun je misschien 1 of 2 dagen per jaar niet rijden. Het grootste probleem is dan niet de staat van de doorgaande wegen, maar het feit dat de straat waaraan ik woon niet gepekeld wordt. Je kunt vaak overal prima rijden, maar ik kom de wijk niet meer uit.
Qua kleding heb ik jaren met gewone toerkleding gereden, maar uiteraard met de winter-binnenvoering in broek en jas, en een kol voor de nek. Dat ging altijd prima, zeker in combinatie met de handverwarming van de BMW.
Deze week heb ik Gerbing verwarmde handschoenen, en een Gerbing verwarmde jas gekocht en dat bevalt uitstekend. Ik merk dat bij de toerruit van de nieuwe BMW R1200RT LC flink wat wind op armen en schouders komt, en dat wordt nu heerlijk verwarmd. Ik ben nog wel op zoek naar een andere winterruit, maar de kou is even van de lucht :) . Ook hoef ik nu geen kol meer te dragen omdat het bovenlichaam nu goed warm blijft. Dit komt ook door de Restyle instructor jas, die een grote brede kraag heeft die perfect op de helm aansluit.