Rij je nog met die kou?
Moderator: RT_Patrick
- qufo
 - Berichten: 28
 - Lid geworden op: 30 okt 2014, 19:11
 - Type: Overig R-serie
 - Bijz: Twinspark
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Vlagtwedde
 
Rij je nog met die kou?
Tja, wat zal ik zeggen? Het is al zeker een week dat de temperaturen onder het vriespunt komen en dan staat ze daar maar in de schuur...... De ontwenningsverschijnselen steken alweer de kop op en iedere keer denk ik; "kan natuurlijk ook even een stukje gaan rijden" maar dan kijk ik naar buiten en dan is het toch wel erg koud zo op m'n slippertjes in m'n joggingbroek en parka'tje.......Tuurlijk heb ik een dikke motorjas en wind en regenbescherming maar is dat de enige reden waarom ik haar niet even mee naar buiten neem en de bevroren wereld laat zien? Nee! Ik ben namelijk erg zuinig op m'n meisje, misschien wel te zuinig! Als ik vanaf het laatste onderhoud denk; "ik mag wel weer eens kleppen stellen", dan rij ik niet meer totdat de kleppen gesteld zijn (heb zelfs speciaal een recht sleuteltje 10 besteld) ......Knettergek! 
  of niet? Nou ja, hoe dan ook, dan maar knetter 
 .....Misschien dat ik opknap als ik weer een stukje gereden heb. Welke bougies gingen er ook alweer in een TwinSpark?
 
 Michiel.
			
			
									
						
							Puch, Zundapp GTS50, Zundapp KS50, Yamaha XJR1300, BMW R1150RT.... Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!
			
						- JOS WRSM
 - Erelid

 - Berichten: 4384
 - Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
 - Type: Ik heb geen motor (meer)
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Amsterdam
 - Contacteer:
 
Re: Rij je nog met die kou?
Een van de redenen is dat mijn motor nooit in de winter op stal gaat is omdat het altijd kriebelt  
 . 
Ik moet er niet aan denken dat hij niet direct voorhanden is. Er zijn immers ook in de winterperiode mooie motordagen. Kou is niet mijn probleem, goede kleding is echter een pre. En we hebben allemaal tenslotte ook handvatverwarming. Met winterse neerslag zal je me echt niet zien rijden of ik moet daardoor overvallen worden. Buienradar is mijn vriend . . . .
 
En na de rit nog even nagenieten in de kou door:
eventuele pekelresten weg te spoelen met nagenoeg koud water en daarna droog te wrijven. Even laten uitwasemen en daarna de hoes er weer over heen.
Lees ook WINTERBESCHERMING VOOR DOORRIJDERS >>
			
			
									
						
							Ik moet er niet aan denken dat hij niet direct voorhanden is. Er zijn immers ook in de winterperiode mooie motordagen. Kou is niet mijn probleem, goede kleding is echter een pre. En we hebben allemaal tenslotte ook handvatverwarming. Met winterse neerslag zal je me echt niet zien rijden of ik moet daardoor overvallen worden. Buienradar is mijn vriend . . . .
En na de rit nog even nagenieten in de kou door:
eventuele pekelresten weg te spoelen met nagenoeg koud water en daarna droog te wrijven. Even laten uitwasemen en daarna de hoes er weer over heen.
Doorrijden in de winter is goed voor jou EN voor de motor.
Lees ook WINTERBESCHERMING VOOR DOORRIJDERS >>
Met vriendelijke motorgroet 
Jos WRSM
			
						Jos WRSM
- EileRT
 - Erelid

 - Berichten: 4591
 - Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
 - Type: R1100RT
 - Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Drachten
 
Re: Rij je nog met die kou?
Als het even kan rij ik ook door in de winter . . . het kan 's winters ook zo mooi droog en helder weer zijn en dan laat ik mijzelf en "mijn meisje" dus even uit.  
   
Wel is het zo dat ik 's winters minder kilometers rijd (weinig woon-werk) dan in de overige jaargetijden, maar ik geniet er niet minder van! Dit jaar heb ik een fijn (maat)pak aangeschaft bij Damen Leathers in Breda. Met de wintervoering erin, de winter handschoenen aan is het prima te doen . . . zeker in combinatie met de handvatverwarming.
De tips van Jos over de buienradar en het afspoelen met koud water na eventueel wat pekel neem ik zeker ter harte!
			
			
									
						
							Wel is het zo dat ik 's winters minder kilometers rijd (weinig woon-werk) dan in de overige jaargetijden, maar ik geniet er niet minder van! Dit jaar heb ik een fijn (maat)pak aangeschaft bij Damen Leathers in Breda. Met de wintervoering erin, de winter handschoenen aan is het prima te doen . . . zeker in combinatie met de handvatverwarming.
De tips van Jos over de buienradar en het afspoelen met koud water na eventueel wat pekel neem ik zeker ter harte!
Met vriendelijke motorgroet, 
Eilert
			
						Eilert
- Lemoi
 - Berichten: 687
 - Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
 - Type: R1200RT/LC
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
 
Re: Rij je nog met die kou?
lekker doorrijden.. heb nog een verwamd jasje Alleen als het glad wordt/is dan laat ik hem staan onder de hoes (en toekomst in de "garage")
			
			
									
						
										
						- 
				Viaantje
 - Berichten: 193
 - Lid geworden op: 23 apr 2014, 23:28
 - Type: R1150RT
 - Bijz: een standaard BWM
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Vianen
 
Re: Rij je nog met die kou?
Wat trekken jullie aan qua onderkleding, thermospulletjes of gewoon een t-shirt oid.
Wil nl. ook blijven rijden, vrees nl. voor het ontwenningsverschijnsel en het geleerde opnieuw te moeten her-ontdekken.
 
Maar buiten een motorjack, is een winddichte brekerlaag wel fijn, en dan thermo ofzo. En je motorbroek, daaronder ook thermo ondergoed?
			
			
									
						
										
						Wil nl. ook blijven rijden, vrees nl. voor het ontwenningsverschijnsel en het geleerde opnieuw te moeten her-ontdekken.
Maar buiten een motorjack, is een winddichte brekerlaag wel fijn, en dan thermo ofzo. En je motorbroek, daaronder ook thermo ondergoed?
- AGVerheij
 - Berichten: 874
 - Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
 - Type: R1200RT
 - Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Utrecht
 - Locatie: Utrecht
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik rij voornamelijk woon-werk (30-90 km per rit), en vind daarom thermische onderkleding wat lastig. Ik heb gewoon geen zin om me helemaal om te moeten kleden, want op kantoor brandt de kachel volop.
Daarom mijn gewone kleding (tShirt, overhemed, spijkerbroek) met daaroverheen motorkleding:
- Stadler Stormrider broek met wintervoering
- Rukka Armas jas met wintervoering en kraag
- Macna reflectiehesje (maar dat heeft weinig met de temperatuur te maken....)
- Daytona laarzen
- een niergordel om de onderrug warm te houden
- Macna windproof helmmuts
- goede winterhandschoenen.
En als het dan echt koud wordt kan ik altijd nog de zadel- en handvatverwarming aan zetten :lol:
			
			
									
						
							Daarom mijn gewone kleding (tShirt, overhemed, spijkerbroek) met daaroverheen motorkleding:
- Stadler Stormrider broek met wintervoering
- Rukka Armas jas met wintervoering en kraag
- Macna reflectiehesje (maar dat heeft weinig met de temperatuur te maken....)
- Daytona laarzen
- een niergordel om de onderrug warm te houden
- Macna windproof helmmuts
- goede winterhandschoenen.
En als het dan echt koud wordt kan ik altijd nog de zadel- en handvatverwarming aan zetten :lol:
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
			
						"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- wil51
 - Berichten: 941
 - Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
 - Type: R850RT
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Heemstede
 
Re: Rij je nog met die kou?
Let wel op met afspoelen, bij nachtvorst,dat je niet de volgende ochtend een ijsbaan aantreft op de plek waar je de motor afspoelde. 
			
			
									
						
										
						- Dingeman
 - Berichten: 599
 - Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
 - Type: R1200RT
 - Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: West Brabant
 
Re: Rij je nog met die kou?
Als je met pekelweer gaat rijden en je spoelt de motor goed af, dan moet je volgens mij ook de luxe hebben om de motor in een vortstvrij verblijf te kunnen parkeren. Zouden anders bepaalde (onder)delen, zoals remblokken etc. etc, niet vastvriezen?
			
			
									
						
							Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
			
						- Lemoi
 - Berichten: 687
 - Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
 - Type: R1200RT/LC
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik rijd ook met normale kleren (kan niet bij een klant alles uitkleden en aankleden. Wordt ik misschine nog opgepakt voor naaktlopen). Maar een goed motorpak, handschoenen helm muts en mijn gerbing verwarmde jas gaat prima.
En afspoelen, het zou mooi zijn als je dan nog een klein stukje zou kunnen rijden om het een beetje droog te rijden....maar ja dan komt er weer pekel op :-(
			
			
									
						
										
						En afspoelen, het zou mooi zijn als je dan nog een klein stukje zou kunnen rijden om het een beetje droog te rijden....maar ja dan komt er weer pekel op :-(
- ErikS
 - 2024

 - Berichten: 567
 - Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
 - Type: R1250RT
 - Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
 - Locatie: De parel van Gelderland
 - Contacteer:
 
Re: Rij je nog met die kou?
Zo lang het niet (echt) glad is en er geen ijzel voorspelt wordt rij ik gewoon door. Toerritjes eigenlijk niet meer, maar wel het gebruikelijke woon-werkverkeer (65 km heen en 65 km terug). Als je je goed aankleed is de kou niet echt probleem. 
Een goed motorpak (Cordura broek en jas) doet wonderen. Ik heb eigenlijk in de jas nog nooit een wintervoering in gehad. Wel eventueel met een thermo hemd en broek en een windstopper er onder.
Goede thermo kleding kun je de hele dag dragen. Ook binnen. Ik heb thermo-ondergoed van Vibrostat. Op mijn werk binnen krijg ik het niet (te) warm maar op de motor houdt het je wel goed warm.
Voor mijn handen heb ik verwarmde hybride handschoenen (met accu's). In combinatie met de handvat verwarming houdt dat je handen bij -20 nog warm en de accus gaan ongeveer 2 uur mee! Voor mijn voeten, in de laarzen, hybride verwarmde zooltjes. Dit houdt je voeten ook voldoende warm om een paar uur te kunnen doorrijden.
Sinds dit najaar heb ik ook een verwarmde jas (Gerbing) op de boordspanning. Deze draag ik als vest onder mijn motorjas. Dit is echt een aanrader. Doordat je bovenlijf (inclusief de hals) echt warm blijft koelt de rest ook minder snel af. De verwarming in de handschoenen en de zooltjes heb ik nu nog niet nodig gehad. Een regelaar zorgt er voor dat je het niet te warm krijgt.
Bij elkaar wel een forse investering, maar daar heb je dan ook wel wat voor. Voordeel van de jas en de regelaar is ook nog dat de handschoenen en de zooltjes, als je de accu's niet wilt gebruiken, daarmee ook aan de boordspanning kunnen.
Tot nu toe heb ik het zo lekker warm kunnen houden en het stroomverbruik levert nog geen probleem op.
En wat ook scheelt is de snelheid waarmee je rijdt. -top-
			
			
									
						
							Een goed motorpak (Cordura broek en jas) doet wonderen. Ik heb eigenlijk in de jas nog nooit een wintervoering in gehad. Wel eventueel met een thermo hemd en broek en een windstopper er onder.
Goede thermo kleding kun je de hele dag dragen. Ook binnen. Ik heb thermo-ondergoed van Vibrostat. Op mijn werk binnen krijg ik het niet (te) warm maar op de motor houdt het je wel goed warm.
Voor mijn handen heb ik verwarmde hybride handschoenen (met accu's). In combinatie met de handvat verwarming houdt dat je handen bij -20 nog warm en de accus gaan ongeveer 2 uur mee! Voor mijn voeten, in de laarzen, hybride verwarmde zooltjes. Dit houdt je voeten ook voldoende warm om een paar uur te kunnen doorrijden.
Sinds dit najaar heb ik ook een verwarmde jas (Gerbing) op de boordspanning. Deze draag ik als vest onder mijn motorjas. Dit is echt een aanrader. Doordat je bovenlijf (inclusief de hals) echt warm blijft koelt de rest ook minder snel af. De verwarming in de handschoenen en de zooltjes heb ik nu nog niet nodig gehad. Een regelaar zorgt er voor dat je het niet te warm krijgt.
Bij elkaar wel een forse investering, maar daar heb je dan ook wel wat voor. Voordeel van de jas en de regelaar is ook nog dat de handschoenen en de zooltjes, als je de accu's niet wilt gebruiken, daarmee ook aan de boordspanning kunnen.
Tot nu toe heb ik het zo lekker warm kunnen houden en het stroomverbruik levert nog geen probleem op.
En wat ook scheelt is de snelheid waarmee je rijdt. -top-
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
			
						- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- Arjan W
 - 2024

 - Berichten: 543
 - Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
 - Type: R1150RT
 - Bijz: De bestuurder
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Amersfoort
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik rijd wel door, ook in de winter. Echter ik houd wel rekening met het weer en de ondergrond. Op het moment dat ik het niet vertrouw of dat ik weet dat er pekel is gestrooid stap ik niet meer op. Ik stap ook niet meer op voor de lange woon-werk afstanden, dan gebruik ik de poolauto van de zaak. 
Voor de kou hoef ik het niet te laten. Ik heb in het verleden wat meer geld uitgegeven aan een goed meer seizoens pak met geode winterhandschoenen (mid-winter) Met een extra truitje onder mijn jas is het goed vertoeven op het zadel.
Succes allemaal en rijd nog voorzichtig!
			
			
									
						
							Voor de kou hoef ik het niet te laten. Ik heb in het verleden wat meer geld uitgegeven aan een goed meer seizoens pak met geode winterhandschoenen (mid-winter) Met een extra truitje onder mijn jas is het goed vertoeven op het zadel.
Succes allemaal en rijd nog voorzichtig!
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
			
						- HansD
 - Berichten: 3369
 - Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
 - Type: R1200RT/LC
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Rotterdam
 - Locatie: Bergschenhoek
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik rijd het hele jaar door, ook in de winter, ook bij sneeuw. Ik rijd alleen niet als het echt glad is (ijzel, of sneeuw die blijft liggen). In de praktijk valt dat reuze mee en kun je misschien 1 of 2 dagen per jaar niet rijden. Het grootste probleem is dan niet de staat van de doorgaande wegen, maar het feit dat de straat waaraan ik woon niet gepekeld wordt. Je kunt vaak overal prima rijden, maar ik kom de wijk niet meer uit. 
  
Qua kleding heb ik jaren met gewone toerkleding gereden, maar uiteraard met de winter-binnenvoering in broek en jas, en een kol voor de nek. Dat ging altijd prima, zeker in combinatie met de handverwarming van de BMW.
Deze week heb ik Gerbing verwarmde handschoenen, en een Gerbing verwarmde jas gekocht en dat bevalt uitstekend. Ik merk dat bij de toerruit van de nieuwe BMW R1200RT LC flink wat wind op armen en schouders komt, en dat wordt nu heerlijk verwarmd. Ik ben nog wel op zoek naar een andere winterruit, maar de kou is even van de lucht :) . Ook hoef ik nu geen kol meer te dragen omdat het bovenlichaam nu goed warm blijft. Dit komt ook door de Restyle instructor jas, die een grote brede kraag heeft die perfect op de helm aansluit.
			
			
									
						
										
						Qua kleding heb ik jaren met gewone toerkleding gereden, maar uiteraard met de winter-binnenvoering in broek en jas, en een kol voor de nek. Dat ging altijd prima, zeker in combinatie met de handverwarming van de BMW.
Deze week heb ik Gerbing verwarmde handschoenen, en een Gerbing verwarmde jas gekocht en dat bevalt uitstekend. Ik merk dat bij de toerruit van de nieuwe BMW R1200RT LC flink wat wind op armen en schouders komt, en dat wordt nu heerlijk verwarmd. Ik ben nog wel op zoek naar een andere winterruit, maar de kou is even van de lucht :) . Ook hoef ik nu geen kol meer te dragen omdat het bovenlichaam nu goed warm blijft. Dit komt ook door de Restyle instructor jas, die een grote brede kraag heeft die perfect op de helm aansluit.
- japachap
 - Berichten: 771
 - Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
 - Type: R1150RT
 - Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Enschede
 
Re: Rij je nog met die kou?
Afgelopen week binnen de stad met mins-drie gereden. Paar jaar geleden met mins acht naar werk toe, op een droge wegdek natuurlijk.
Koud is meestal geen hinder voor mij- alleen bij sneuw en ijs ga ik stoppen.
			
			
									
						
							Koud is meestal geen hinder voor mij- alleen bij sneuw en ijs ga ik stoppen.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
			
						Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Ton1959
 - Berichten: 3174
 - Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
 - Type: Ik heb een ander type BMW
 - Bijz: R80
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Tilburg
 - Locatie: Tilburg
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik rijd als het net boven de drie graden zit nog wel. En de voorwaarde is wel dat er geen pekel gestrooit is. Handvatverwarming heb ik niet. Al moet ik zeggen dat mijn langste rit (800km) met -2 C toch wel minder was voor de vingers. Vroeger reed ik ook gewoon in de sneeuw maar telkens die voeten uitsteken bij elke stop om de motor recht te houden was ook niet echt een succes.
			
			
									
						
										
						- Marianne
 - Berichten: 467
 - Lid geworden op: 05 mar 2009, 18:40
 - Type: Ik heb een ander type BMW
 - Bijz: BMW F800GT
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
 - Locatie: Scherpenzeel
 
Re: Rij je nog met die kou?
Onze motoren gaan niet echt in de winterstalling en komen bij mooie droge dagen gewoon nog buiten voor een toertje. Deze zijn wel korter dan in de zomer. Maar ik ben een koukleum (vrouw?) en ga eens kijken voor een verwarmde jas oid. 
Mijn man pakt de motor ook nog wel voor woon/werkverkeer.
Alleen bij pekel en gladheid blijven ze lekker op stal.
			
			
									
						
							Mijn man pakt de motor ook nog wel voor woon/werkverkeer.
Alleen bij pekel en gladheid blijven ze lekker op stal.
Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
			
						Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
- 
				beckysmile
 
Re: Rij je nog met die kou?
Ik blijf ook gewoon woon-werk-verkeer (18 km enkel) rijden, zolang het niet glad is.
Thermo-ondergoed met daarover mijn 4 seizoenen pak van Alpine Stars is voldoende om het warm te houden, en op werk draag ik werkkleding, dus omkleden moet ik toch wel.
Vandaag even op en neer naar Tim (Sylvester) om van zadel te ruilen, ongeveer 110 minuten totaal, en toen had ik licht gekoelde tenen, misschien toch nog maar van die plaatjes voor onder op de kuip bestellen.
Groet, Aad
			
			
									
						
										
						Thermo-ondergoed met daarover mijn 4 seizoenen pak van Alpine Stars is voldoende om het warm te houden, en op werk draag ik werkkleding, dus omkleden moet ik toch wel.
Vandaag even op en neer naar Tim (Sylvester) om van zadel te ruilen, ongeveer 110 minuten totaal, en toen had ik licht gekoelde tenen, misschien toch nog maar van die plaatjes voor onder op de kuip bestellen.
Groet, Aad
- Mariecke
 - Berichten: 172
 - Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
 - Type: R1200RT
 - Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Utrecht
 
Re: Rij je nog met die kou?
Zolang het niet ijzelt of er sneeuw ligt, rij ik door. Mijn alternatief is het openbaar vervoer en daar sta ik niet echt om te springen.... :roll: 
Deze week was het met -6,5 in het oosten goed vol te houden in mijn cordura pak.
Ik draag thermokleding en een windstopper en moest deze week voor het eerst de dikke winterhandschoenen.van stal halen, wel weer even wennen.
Kan nog een graadje warmer met wintersokken, wollen kol en een extra laag kleding maar dat bewaar ik wel voor de echt koude dagen
 
Vind de tip voor het pekel afspuiten er handig! Ga er zeker rekening mee houden.
Voor nu staat ze met siliconenspray ingespoten klaar!
			
			
									
						
							Deze week was het met -6,5 in het oosten goed vol te houden in mijn cordura pak.
Ik draag thermokleding en een windstopper en moest deze week voor het eerst de dikke winterhandschoenen.van stal halen, wel weer even wennen.
Kan nog een graadje warmer met wintersokken, wollen kol en een extra laag kleding maar dat bewaar ik wel voor de echt koude dagen
Vind de tip voor het pekel afspuiten er handig! Ga er zeker rekening mee houden.
Voor nu staat ze met siliconenspray ingespoten klaar!
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006
When nothing goes right, go left
			
						Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006
When nothing goes right, go left
- HansD
 - Berichten: 3369
 - Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
 - Type: R1200RT/LC
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Rotterdam
 - Locatie: Bergschenhoek
 
Re: Rij je nog met die kou?
Mijn anti-pekel installatie

			
			
									
						
										
						
- strik
 - Berichten: 238
 - Lid geworden op: 23 sep 2012, 19:31
 - Type: R1100RT
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Zwolle
 - Contacteer:
 
Re: Rij je nog met die kou?
Rij net als vele gewoon door (woon werk) behalve bij ijsel en sneeuw.
Voor de handen een goede oplossing gevonden door kappen. Ik rijd nog steeds met mijn zomerhandschoenen.
Voor het lichaam overweeg ik een verwarmde binnenjas...
2 paar sokken in de motorlaars werkt ook heel goed.
			
			
									
						
							Voor de handen een goede oplossing gevonden door kappen. Ik rijd nog steeds met mijn zomerhandschoenen.
Voor het lichaam overweeg ik een verwarmde binnenjas...
2 paar sokken in de motorlaars werkt ook heel goed.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
			
						- Ben1200RT
 - 2024

 - Berichten: 236
 - Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
 - Type: R1200RT/LC
 - Bijz: Divers
 - Land: Zweden
 - Woonplaats of omgeving: Smalland
 
Re: Rij je nog met die kou?
En ook ik rijd zo lang mogelijk door. Alleen bij sneeuw en of ijzel stop ik. 45 km enkele reis woon werk verkeer is geen probleem. En de motor afspoelen zou kunnen maar het  beestje staat buiten dus dat maar even niet. Wel wat vaker met een iets vettige poetslap de meeste pekel eraf vegen. Van het voorjaar weer heel goed poetsen. Je mag tenslotte wel zien dat hij niet nieuw is maar uit 1999 komt.
			
			
									
						
							Wie op tijd vertrekt ................  hoeft zich niet te haasten.
			
						- WaltzingMatilda
 - Berichten: 886
 - Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
 - Type: R1300GS
 - Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Berg
 
Re: Rij je nog met die kou?
Blijf gewoon doorrijden zo lang als het kan, 1e laags Marinoswollen onderkleding, daarboven een lekkere fleece en als laatste mijn MJK motorjas.
Ongevoerde MJK broek met daaronder alleen maar een marinoswollen "lange onderbroek", kousen en laarzen.
BMW handschoenen, helm en zijden helmmuts
Regelmatig stoppen en even wat bewegen, op tijd een bakkie doen, uren (en zeker 250km) vol te houden :)
			
			
									
						
							Ongevoerde MJK broek met daaronder alleen maar een marinoswollen "lange onderbroek", kousen en laarzen.
BMW handschoenen, helm en zijden helmmuts
Regelmatig stoppen en even wat bewegen, op tijd een bakkie doen, uren (en zeker 250km) vol te houden :)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
			
						- japachap
 - Berichten: 771
 - Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
 - Type: R1150RT
 - Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
 - Land: Nederland
 - Woonplaats of omgeving: Enschede
 
Re: Rij je nog met die kou?
Aha... maar is 'ie ook antivries- of heb je ook een warme lucht waaiier om de RT te laten afdrogen...?HansD schreef:Mijn anti-pekel installatie
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
			
						Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- HansD
 - Berichten: 3369
 - Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
 - Type: R1200RT/LC
 - Land: NL
 - Woonplaats of omgeving: Rotterdam
 - Locatie: Bergschenhoek
 
Re: Rij je nog met die kou?
Nee, is niet anti-vries, en ook geen blower. Dat ging me te ver.
De kraan op de foto zit er al jaren en heeft ook bij -10 graden nooit problemen gegeven.
Misschien gewoon elke keer de slang laten leeglopen...
			
			
									
						
										
						De kraan op de foto zit er al jaren en heeft ook bij -10 graden nooit problemen gegeven.
Misschien gewoon elke keer de slang laten leeglopen...
- HenkvanR
 - Berichten: 389
 - Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
 - Type: Ik heb geen motor (meer)
 - Land: Spanje
 - Woonplaats of omgeving: Torrox Costa
 - Locatie: Torrox Costa
 
Re: Rij je nog met die kou?
Normaal rijd ik s'winters door zolang er geen sneeuw of andere gladmakers liggen kou maakt niet uit maar deze keer door omstandigheden al zeker 3 mnd niet gereden. Maar vanmiddag de druppellader er af en starten en...........ja hoor hij doet het gewoon. Dus even lekker een rondje gereden. Deze week woon/werk ook maar weer oppakken. 
Sent from my iPhone aan alle forumleden
			
			
									
						
							Sent from my iPhone aan alle forumleden
HenkvanR
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!