OPGELOST: Uitvallen 1100RT
Moderator: RT_Patrick
- le gendarme
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
- Type: R1100RT
- Bijz: Franse politiemotor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leusden
OPGELOST: Uitvallen 1100RT
Vanmorgen stapte ik, als elke dag, op de rt1100.
De motor start zoals altijd redelijk vlot (had wel iets last van kou) en Zoals altijd laat ik de motor altijd rustig wakker worden. Maar na driehonderd meter, vlak voor een rotonde, slaat de motor af. Alle startpogingen hebben enkel het resultaat om nog een paar keer te proesten maar daar blijft het bij.
Driehonderd meter naar huis terug duwen is nog best een afstand, dus halverwege een pauze ingelast met nog maar eens een poging om de BMW te starten. Er hangt inmiddels een behoorlijke benzine lucht rond de motor wanneer ik voor de achtste keer op de startknop druk, de motor slaat aan komt op toeren, ongeveer 2500 omw/min maar slaat onmiddellijk weer af. En de volgende startpogingen zijn weer tevergeefs.
Dus toch maar met de auto naar het werk.
Toch kwam deze storing niet geheel onverwachts, in de afgelopen week had ik al een paar keer de indruk dat de motor een paar keer wat slagen oversloeg wanneer ik constant reed. Maar het is lastig zoeken naar een hapering wanneer dit sporadisch voorkomt. Wel kwam de motor goed op toeren, trok goed, en hing lekker aan het gas. Alleen een enkele hapering dus die nu uiteindelijk resulteerde in het volledig uitvallen.
Mijn eerste idee is een kapotte hall-gever of een storing in de ECU.
Het is mij niet opgevallen of ook het toerental signaal wegviel. Wel heb ik gehoord dat de benzine pomp blijft lopen en er gaan ook geen lampjes aan of uit. Een storing aan de schakelaar van de standaard is dus niet logisch.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik kom op het forum niet veel falende rt's tegen. Maar wellicht hebben jullie wel mooie verhalen!
De motor start zoals altijd redelijk vlot (had wel iets last van kou) en Zoals altijd laat ik de motor altijd rustig wakker worden. Maar na driehonderd meter, vlak voor een rotonde, slaat de motor af. Alle startpogingen hebben enkel het resultaat om nog een paar keer te proesten maar daar blijft het bij.
Driehonderd meter naar huis terug duwen is nog best een afstand, dus halverwege een pauze ingelast met nog maar eens een poging om de BMW te starten. Er hangt inmiddels een behoorlijke benzine lucht rond de motor wanneer ik voor de achtste keer op de startknop druk, de motor slaat aan komt op toeren, ongeveer 2500 omw/min maar slaat onmiddellijk weer af. En de volgende startpogingen zijn weer tevergeefs.
Dus toch maar met de auto naar het werk.
Toch kwam deze storing niet geheel onverwachts, in de afgelopen week had ik al een paar keer de indruk dat de motor een paar keer wat slagen oversloeg wanneer ik constant reed. Maar het is lastig zoeken naar een hapering wanneer dit sporadisch voorkomt. Wel kwam de motor goed op toeren, trok goed, en hing lekker aan het gas. Alleen een enkele hapering dus die nu uiteindelijk resulteerde in het volledig uitvallen.
Mijn eerste idee is een kapotte hall-gever of een storing in de ECU.
Het is mij niet opgevallen of ook het toerental signaal wegviel. Wel heb ik gehoord dat de benzine pomp blijft lopen en er gaan ook geen lampjes aan of uit. Een storing aan de schakelaar van de standaard is dus niet logisch.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik kom op het forum niet veel falende rt's tegen. Maar wellicht hebben jullie wel mooie verhalen!
- Edwin1970
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02 mei 2012, 21:10
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Rotterdam
Re: Uitvallen 1100RT
Vergelijkbaar euvel gehad in 2013 met mijn
uit 2000.
Bij mij was het toen de hallgever.......
Succes met de verdere afwikkeling.
Groet Edwin

Bij mij was het toen de hallgever.......
Succes met de verdere afwikkeling.
Groet Edwin
- le gendarme
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
- Type: R1100RT
- Bijz: Franse politiemotor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leusden
Re: Uitvallen 1100RT
Vandaag eens aan het klussen gegaan met de bmw
Vanmorgen eerst maar een kijken of de motor loopt. starten => lopen, geen centje pijn
Maar na een paar tellen afslaan om vervolgens niet aan te willen slaan.
Terwijl ik de Tupperware van de motor afsloop (motor op contact) hoor ik meerdere keren ralais ratelen en zie ik de toerenteller heen en weer zwiepen. Ik heb geprobeerd dit te actieveren door aan de bedrading te trekken en door stekker aan te duwen. Niets had enig invloed. De motor leidde een compleet eigen leven.
Verder wilde de motor de ene keer goed aanslaan en vervolgens wéér niet.wanneer de motor liep zag ik wel de toerenteller wegvallen en hoorde ik de motor daarmee ook onregelmatig lopen.
Met de outbreakbox tussen de ecu kon ik meten dat ik wel spanning hield op de ecu. Ook kreeg ik wel signaal van de hallgevers, maar omdat de motor de ene keer wel en de andere keer niet aanslaat zegt me dat allemaal niet zoveel.
Uiteindelijk heb ik toch de hallgevers maar eruit gesleuteld.
Wordt vervolgd.
Vanmorgen eerst maar een kijken of de motor loopt. starten => lopen, geen centje pijn

Maar na een paar tellen afslaan om vervolgens niet aan te willen slaan.
Terwijl ik de Tupperware van de motor afsloop (motor op contact) hoor ik meerdere keren ralais ratelen en zie ik de toerenteller heen en weer zwiepen. Ik heb geprobeerd dit te actieveren door aan de bedrading te trekken en door stekker aan te duwen. Niets had enig invloed. De motor leidde een compleet eigen leven.
Verder wilde de motor de ene keer goed aanslaan en vervolgens wéér niet.wanneer de motor liep zag ik wel de toerenteller wegvallen en hoorde ik de motor daarmee ook onregelmatig lopen.
Met de outbreakbox tussen de ecu kon ik meten dat ik wel spanning hield op de ecu. Ook kreeg ik wel signaal van de hallgevers, maar omdat de motor de ene keer wel en de andere keer niet aanslaat zegt me dat allemaal niet zoveel.
Uiteindelijk heb ik toch de hallgevers maar eruit gesleuteld.
Wordt vervolgd.
- le gendarme
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
- Type: R1100RT
- Bijz: Franse politiemotor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leusden
Re: Uitvallen 1100RT
Gisteren de nieuwe hallgever gemonteerd, netjes afgesteld en de motor liep weer als een zonnetje. 

- Edwin1970
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 02 mei 2012, 21:10
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Rotterdam
Re: Uitvallen 1100RT
Mooi!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 4242 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
-
Nieuw bericht OPGELOST!! Motor hapert bij uitvallen Oliemeter, Help?
door BenjaminB » » in Overige Techniek & Mechanica - 26 Reacties
- 8533 Weergaves
-
Laatste bericht door BenjaminB
-
-
- 4 Reacties
- 3538 Weergaves
-
Laatste bericht door ruudv
-
- 8 Reacties
- 5000 Weergaves
-
Laatste bericht door Goose
-
- 19 Reacties
- 5872 Weergaves
-
Laatste bericht door FreekC