Ik heb ook met de GoPro 2 e.v. op de helm gereden, het is nogal een contraptie.
Naast GoPro kan je ook eens kijken naar de Drift Ghost serie actie camera's, die zijn wat minder "in your face". (lees: "platter")
Of de VIO POV HD, of het merk Contour, die heb ik ook allemaal op mijn helmen.
Bij de meeste Action Camera's zitten de bekende 3M plakkers om de camera aan de helm te bevestigen.
Kijk altijd goed via een proefopname of de camera wel op de goede plek zit;
Door de grotere kijkhoek loop je een zeker risico dat een groot gedeelte van de helm anders in de opname terugkomt, en dat is zonde.
Als vuistregel hou ik maximaal een paar centimeter aan wat zichtbaar mag zijn, meer is gewoonde zonde van de opnames.
Natuurlijk kan je kiezen voor de budget camera's, maar als het er echt op aan komt, zijn die opnames vaak matig en soms zelfs heel slecht.
Daarin moet je natuurlijk zelf de keuzes maken, maar het is anders raadzaam door te sparen.
Het is heel eenvoudig;
Als de opnames puik zijn, ga je er ook meer van maken.
Want soms lijkt dat diegene die een budget Action Camera bezitten, enkele opnames maken in den beginne maar daarna zie je niet veel publicaties meer.
Wellicht omdat het resultaat tegenvalt?
Ik zal de laatste zijn om te roepen dat iedereen aan de GoPro moet, die is mijn optiek, ook al bezit ik er meer dan een gemiddeld aantal, de allerlelijkste en meest onpraktische qua vormgeving.
Ook al zijn de opnames vaak wel heel erg goed, ook onder de moeilijkere omstandigheden (met name belichting), naast messcherp.
Maar de diverse opnames van de budget camera's die ik tot op heden tegengekomen ben, is het in mijn optiek vaak echt zonde-geld.
Heel erg sneu voor degene die dat overkomt natuurlijk.
Maar het is een keuze.
1 groot nadeel van een camera op de helm, je hoofdbewegingen bepalen ook de opname, en dat heeft zeker en vast ook invloed.