ontluchting tank

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hmdon

ontluchting tank

Ongelezen bericht door Hmdon »

R1100rt

Ik zag vandaag na een rit van 100km uit 1 van de drie ontluchtingsslangtjes vloeistof komen. Deze druppelde een weinig bezine. Al blazend in dit slangetje ( niet gezond) blijkt deze op het geluid afgaand ergens in de benzine tank te zitten. Mijn vraag hoe kan het bij een een derde gevulde tank het ontluchtingsslangtje bezine bevatten? De Motor loopt goed.

Dank voor de moeite
white
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: ontluchting tank

Ongelezen bericht door white »

Kijk eens in deze topic.

Het kan zijn dat de "vlotter" los is gegaan en dat er door het klotsen van de brandstof tijdens het rijden wat in de leiding is gekomen waar de ontluchting cq beluchtingsslang aan gemonteerd zit.
Hmdon

Dank je. Niet iets om druk over te maken
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Heb net de boel los gehad vanwege een verstopte waterafvoer, zie ander item. Er zitten de nodige slangen en verbindingen in de tank waar een scheurtje in kan komen die jouw probleem kan veroorzaken. De vuldop (beluchting) is een van de opties uit het andere item.

Als je het goed doet haal je de tank er af, monteert de snelkoppelingen zoals bij de R1150RT (kan de tank er voortaan snel af zonder knoeien), vervangt het benzinefilter, vervangt de beide slangetjes voor de beluchting en waterafvoer. Je bent dan helemaal klaar met de tank.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Hmdon

Dank je Bert, ik ga mij voorbereiden op de tankoperatie.

Met vriendelijke groet Hans-Martin
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Bert,

ik heb even een vraag over die snelkoppelingen. Ik heb de tank er laatst af gehad om het filter te vernieuwen, en uit een slang blijft dan brandstof komen. Mij is opgevallen dat de koppelingen in de 2 slangen gespiegeld gemonteerd zitten, zodat je ze niet kunt verwisselen, lijkt ook logisch, een leiding zal wel retour zijn. Is het normaal dat er uit een koppeling brandstof blijft komen, of is er gewoon een koppeling defect?

Groet, Aad
white
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Ongelezen bericht door white »

Mij lijkt dat er een koppeling kapot is.

Er zijn kunststof koppelingen, en metalen exemplaren.
De kunststof koppelingen willen nog wel eens kapot gaan, ik heb ze dan ook vervangen voor stalen exemplaren.
Best wel een pittige prijs overigens
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

beckysmile schreef:Bert,

ik heb even een vraag over die snelkoppelingen. Ik heb de tank er laatst af gehad om het filter te vernieuwen, en uit een slang blijft dan brandstof komen. Mij is opgevallen dat de koppelingen in de 2 slangen gespiegeld gemonteerd zitten, zodat je ze niet kunt verwisselen, lijkt ook logisch, een leiding zal wel retour zijn. Is het normaal dat er uit een koppeling brandstof blijft komen, of is er gewoon een koppeling defect?

Groet, Aad
Je conclusie is correct: er lijkt een koppeling defect of vervuilt waardoor hij niet afsluit. Het is niet normaal dat er benzine uit blijft lopen als de koppelingen los zijn. Ze zijn gewoon te koop, de ouderen waren van kunststof, de latere modellen zijn van metaal (las ik kortgeleden).
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”