tank

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

pvhal
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: goirle

tank

Ongelezen bericht door pvhal »

Ik ben een jaar onderweg en kan mijn actieradius niet goed bepalen. Wie heeft advies?

In de beschrijving van de 1100 RT wordt gesproken over een 26 liter tank (waarvan 4 reserve). Vanaf reserve stand, de laatste 4 liter gaat het oranje lampje branden en zou je nog twee streepjes in je display moeten zien.

Bij mij gaat het oranje lampje branden als alle streepjes verdwenen zijn. Als ik ga tanken kan er echter niet meer dan 20 L in.

Voordat ik mijn tank echt leeg rijd weet iemand of dit vaker voorkomt / of er kleinere tanks in omloop zijn bij bepaalde modellen / of zit er iets in mijn electronika dat ik kan bijstellen.

reacties zijn welkom.

paul
Sinds februari 2008 in het bezit van mijn eerste BMW R1100RT. Fantastische motorfiets voor het dagelijkse woon werkverkeer en het toeren!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: tank

Ongelezen bericht door HansD »

pvhal schreef:Ik ben een jaar onderweg en kan mijn actieradius niet goed bepalen. Wie heeft advies?

In de beschrijving van de 1100 RT wordt gesproken over een 26 liter tank (waarvan 4 reserve). Vanaf reserve stand, de laatste 4 liter gaat het oranje lampje branden en zou je nog twee streepjes in je display moeten zien.

Bij mij gaat het oranje lampje branden als alle streepjes verdwenen zijn. Als ik ga tanken kan er echter niet meer dan 20 L in.

Voordat ik mijn tank echt leeg rijd weet iemand of dit vaker voorkomt / of er kleinere tanks in omloop zijn bij bepaalde modellen / of zit er iets in mijn electronika dat ik kan bijstellen.

reacties zijn welkom.

paul
Paul,
Ik tank meestal tussen de 20 en 21 liter en durf ook niet te lang op reserve te rijden. Ik zie dan hooguit 1 streepje in de display.
Hans
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Ik heb in het begin (onbedoeld) mijn tank een keer leeg gereden. :(
Mijn reservelampje bleek stuk te zijn (al vanaf aflevering) en ik wist nog niet hoever ik kwam. De monteur had gezegd: "die blokjes zijn niet zo betrouwbaar, rijdt maar door tot het lampje gaat branden... :O
Een collega heeft toen 5 liter gebracht en kort tijd later ging er nog 20 in dus dat maakt ongeveer 25, dus daar reken ik nu mee.
Als het lampje gaat branden en ik ga exact op hetzelfde moment tanken dan gaat er ongeveer 19 liter in. Dagteller staat dan in de winter op +/- 300 km s'zomers wat meer.
Als het lampje gaat branden geef ik mezelf nog zo'n 50 km om door te rijden tot de pomp met de juiste zegeltjes, dat gaat altijd goed.
Deze ervaring is gebaseerd op om de dag tanken en 2 dagen woon-werk is 300 km dus dat komt steeds mooi uit ;)

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
BaHoi

Ongelezen bericht door BaHoi »

Toevallig gisteren ook getankt nadat het lampje aan ging. Op de brandstofmeter stonden nog 2 blokjes, maar snel nadat het lampje aan ging ging het 2e blokje uit zodat er nog 1 blokje stond.

Bij de pomp ging er toen ongeveer 20 liter in, met ook ongeveer 300km op de dagteller.

Gr. Antoine
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Als je nou ook een paar keer gaat tanken waarbij je kijkt hoeveel balkjes er nog in je display staan, kun je kijken hoeveel jouw balkjes "ongeveer" waard zijn. Bij mij komt dat toch echt ongeveer overeen met 2,5 liter en 10 balkjes dus 25 liter. Bij 3 balkjes over, (7 x 2,5 liter = 17,5 liter x 1:16 = ongeveer 280-300 km op de dagteller) begin ik al uit te kijken naar een tankstation.
Succes
dhr
Contacteer:

motorpappa schreef:Als je nou ook een paar keer gaat tanken waarbij je kijkt hoeveel balkjes er nog in je display staan, kun je kijken hoeveel jouw balkjes "ongeveer" waard zijn. Bij mij komt dat toch echt ongeveer overeen met 2,5 liter en 10 balkjes dus 25 liter. Bij 3 balkjes over, (7 x 2,5 liter = 17,5 liter x 1:16 = ongeveer 280-300 km op de dagteller) begin ik al uit te kijken naar een tankstation.
Succes
Zijn die balkjes echt zo liniair?
Bij mij heb ik de ene keer wel en de andere keer geen balkje meer over als hij op reserve gaat en ook bij een volle tank mis ik de bovenste balkjes.
Ik heb ze echter nooit geteld realiseer ik me nu

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet

Ongelezen bericht door Wildripper »

Die bovenste streepjes gaan alleen aan, wanneer je je tank het laatste stukje vol druppelt. Of het eerste streepje is na een paar kilometer alweer verdwenen.

Begin me wel altijd zorgen te maken wanneer het lampje al een tijdje brand (ook altijd de angst dat het lampje het niet doet), en ik maar geen pompstation kan vinden. Of met de garmin een vinden, er heen rijden en dan ontdekken dat ie dicht is.

Met de 1100 gelukkig nog nooit zonder gestaan. Met mijn honda vf1100c zelfs 2* en ook daar een lampje. Ach dan slecht 2 uur wachten op de anwb.

Tegenwoordig probeer ik iets eerder te tanken, zodat ik die spannende momenten niet meer hoef mee te maken.
Zümo XT
marcanon

Ongelezen bericht door marcanon »

Ik houd voor mezelf 350 km aan om dan te tanken. Als ik 2x op en neer naar het werk ben geweest staat er 340 km en 2 balkjes.
Ik heb een keer express doorgereden om te kijken of het lampje van de reserve het deed en hoeveel ik dan zou moeten tanken. Toen de lamp aansprong had ik nog 1 streepje en moest en 23 liter bij. Ik heb dus nog wat marge.

marco
BeemerBert
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Wildripper schreef:Die bovenste streepjes gaan alleen aan, wanneer je je tank het laatste stukje vol druppelt. Of het eerste streepje is na een paar kilometer alweer verdwenen.

Begin me wel altijd zorgen te maken wanneer het lampje al een tijdje brand (ook altijd de angst dat het lampje het niet doet), en ik maar geen pompstation kan vinden. Of met de garmin een vinden, er heen rijden en dan ontdekken dat ie dicht is.

Met de 1100 gelukkig nog nooit zonder gestaan. Met mijn honda vf1100c zelfs 2* en ook daar een lampje. Ach dan slecht 2 uur wachten op de anwb.

Tegenwoordig probeer ik iets eerder te tanken, zodat ik die spannende momenten niet meer hoef mee te maken.
Voor een lekker rustig gevoel :lol:
http://www.louis.de/_305912752387bf3dcb ... &anzeige=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Vast wel plek in een van de koffers :roll:
dhr
Contacteer:

BeemerBert schreef:
Voor een lekker rustig gevoel :lol:
http://www.louis.de/_305912752387bf3dcb ... &anzeige=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Vast wel plek in een van de koffers :roll:
inderdaad een handig kannetje en mooi compact :)
Wildripper
Land: Tsss echt niet

Ongelezen bericht door Wildripper »

Nee das ook weer niks. Stinkt die hele koffer naar de benzine. Nee hoor gewoon ff beter opletten.
Zümo XT

BeemerBert
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

In een plastic zak, bij mijn kettingslot, banden reparatiesetje en regenkleding stoort het niet :roll:
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Tja, rond de 350 km's houd ik ook meestal aan.
Ronaldus

Ongelezen bericht door Ronaldus »

Mijn actieradius bedraagt ook zo'n 360km, heb dan meestal nog één balkje in het display...
Nooit doorgereden tot het lampje ging branden..Gaat dus niet branden als er nog twee baljes over zijn...Maar ik krijg nooit meer dan 21 liter max in de tank geperst...
Dat bovenste balkje bereik ik alleen als ik er nog ruim een liter extra in laat druppelen, als ik de vulopening al vol heb staan met brandstof...
Op de een of andere manier gaat de vulling van de laatste liter(s) nogal moeizaam bij de R1100RT
pvhal
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: goirle

Ongelezen bericht door pvhal »

allen bedankt voor de reacties. Leuk om zo snel reacties te krijgen.
ik heb een duidelijk beeld gekregen en er zitten veel reacties bij die op mijn situatie lijken.

veel rijplezier en op tijd tanken dus!

paul
Sinds februari 2008 in het bezit van mijn eerste BMW R1100RT. Fantastische motorfiets voor het dagelijkse woon werkverkeer en het toeren!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”