niet nieuw maar wel nieuw op deze site

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

0511rwmb

niet nieuw maar wel nieuw op deze site

Ongelezen bericht door 0511rwmb »

iets heb mijn doen besluiten om over te stappen naar een bmw, waarom is niet duidelijk maar ik wil er gewoon een hebben; rijdt momenteel met veel plezier nog een intuder vs, maar wil toch de overstap gaan maken, met het idee langere tourtochten te gaan maken; mijn keuze van type staat ook vast het zal beslist een R1150R of R1200R moeten worden _005 ; ik heb al wat op de site rond gesnuffeld en wat mijn opgevallen is dat er motorisch eigenlijk geen problemen te bespeuren zijn :O , maar of de keuze een uitvoering met abs te kiezen _001 schrikt mij wel af
ga deze winter op pad om een geschikt exemplaar te bemachtigen, en houd me zeer aanbevolen als jullie bruikbare tips voorhanden hebben. _004

groet leo uit zwijndrecht nl.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: niet nieuw maar wel nieuw op deze site

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Leo,

Van harte welkom op ons mooie forum en top dat je gaat kiezen voor een BMW. Laat je niet afschrikken door een motor met ABS. . . alles staat of valt met goed regulier onderhoud. . . en dat geldt zeker ook voor het ABS systeem.

Succes met je zoektocht naar een mooie BMW! Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de BMW motoren worden vaak dezelfde onderdelen gebruikt als degene bij BMW auto's.
Soms wat overkill, maar komt de duurzaamheid ten goede.
200.000 KM en zelfs nog meer is haalbaar.

Wat betreft het remsysteem & ABS;
Tot bouwjaar 2007 heeft BMW het systeem met de "gierende servo's" gebruikt, heel herkenbaar & hoorbaar zodra je de remmen bedient.
Dat systeem is nogal gevoelig voor het juiste onderhoud;
Elk jaar echt volledig goed doorspoelen, in plaats van "slechts" alleen bijvullen.
Dat voorkomt storingen en ultimo mogelijk kostbare reparaties.
Het remt wel als de brandweer, je hoort bijna het wegdek onder je motor opkrullen, en je ziet bijna je schaduw over je schouders heen komen denderen, bij wijze van spreken. ;)
Vanaf bouwjaar 2007 is BMW van dat gevoelig(ere) systeem afgestapt zonder al te veel in te leveren op aanspreekbare & beschikbare remvertraging.
ABS kan een levensredder zijn, ik zou persoonlijk nooit meer op een motor willen rijden zonder ABS.

De R-serie zie je niet zo heel vaak, dus wees niet verbaast als andere mensen naar je motor kijken. :-)

Qua gewicht heeft de 1200-serie voordelen, die is lichter versus de 1100-serie.
Ik zou persoonlijk gaan voor de 1200-serie dan.
BMWMartin

Ongelezen bericht door BMWMartin »

Hoi Leo.

Welkom.

Ik denk een goede keuze.
Het is wel wat ver voor je ??? maar ik heb zeer goede ervaring
met AXEL BIKES in Heerhugowaard .
Goede eerlijke uitleg en sevice.
Je kan event op zijn site kijken.

[groet] Martin
Thieske88

Ongelezen bericht door Thieske88 »

Ook een beetje afhankelijk van wat je wil, een aantal forumleden waaronder ik zelf zijn voor een ex politie r1200rt gevallen. Qua kostenplaatje een stuk voordeliger maar je moet er wel op willen rijden, voor mij was dat de overweging, een r1200rt rijden voor een r1100rt prijs ongeveer:)
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum ! En natuurlijk veel plezier bij jouw zoektocht naar een mooi rij-ijzer!

Op dit forum in elk geval veel leesvoer en voorpret potentieel! Overweeg, als je een geschikt exemplaar meent te hebben gevonden, ook eens een aankoopcontrole bij de experts van bijvoorbeeld MSA (zie link boven aan de site), zeker als je toch wat huiverig bent voor het ABS-verhaal. Want zoals hiervoor al is opgemerkt: dat staat en valt bij goed regulier onderhoud.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”