Bij de BMW motoren worden vaak dezelfde onderdelen gebruikt als degene bij BMW auto's.
Soms wat overkill, maar komt de duurzaamheid ten goede.
200.000 KM en zelfs nog meer is haalbaar.
Wat betreft het remsysteem & ABS;
Tot bouwjaar 2007 heeft BMW het systeem met de "gierende servo's" gebruikt, heel herkenbaar & hoorbaar zodra je de remmen bedient.
Dat systeem is nogal gevoelig voor het juiste onderhoud;
Elk jaar echt volledig goed doorspoelen, in plaats van "slechts" alleen bijvullen.
Dat voorkomt storingen en ultimo mogelijk kostbare reparaties.
Het remt wel als de brandweer, je hoort bijna het wegdek onder je motor opkrullen, en je ziet bijna je schaduw over je schouders heen komen denderen, bij wijze van spreken.
Vanaf bouwjaar 2007 is BMW van dat gevoelig(ere) systeem afgestapt zonder al te veel in te leveren op aanspreekbare & beschikbare remvertraging.
ABS kan een levensredder zijn, ik zou persoonlijk nooit meer op een motor willen rijden zonder ABS.
De R-serie zie je niet zo heel vaak, dus wees niet verbaast als andere mensen naar je motor kijken. :-)
Qua gewicht heeft de 1200-serie voordelen, die is lichter versus de 1100-serie.
Ik zou persoonlijk gaan voor de 1200-serie dan.