Aanbesteding motoren Marechaussee

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Aanbesteding motoren Marechaussee

Ongelezen bericht door Benji »

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/algeme ... amaha.html

Inderdaad, Japanners maken goeie motoren, zo'n FJR zou mij ook wel kunnen bekoren _005

Afbeelding
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
vioma

Re: Aanbesteding motoren Marechaussee

Ongelezen bericht door vioma »

Benji schreef:http://www.motorfreaks.nl/nieuws/algeme ... amaha.html

Inderdaad, Japanners maken goeie motoren, zo'n FJR zou mij ook wel kunnen bekoren _005
Maar Benji , dat kun je hier toch niet vertellen ! :D (ik heb er vier gehad ;) )
Benji

Ik weet het Peter, dat is zoals vloeken in de kerk of hoe zegt men dat :lol:
Maar laten we eerlijk zijn, de kwaliteit van BMW stemt mij de laatste jaren toch tot nadenken, want mijn hobby is motorrijden en dat moet niet op een BMW. Hoe zei je dat ook weer, je hebt BMW liefhebbers en fanaten, ik hoor bij het eerste soort, maar wordt dit toch steeds minder met de jaren.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Japanners maken inderdaad goede motoren, BMW zou er inderdaad wel wat van kunnen leren.
Understatement.

Maar ook Japanse motoren kampen met (soms structurele) kwaliteitsproblemen, het is hoe je het oplost en aanpakt wat een wereld van verschil kan maken.
1 van de motorbladen heeft de trend van de vele terugroepacties ook ontdekt en zal daar binnenkort een artikel over publiceren.
http://www.motoplus.nl/nieuwsbrief/stee ... oepacties/

BMW is wat mij betreft zeker niet "heilig", er zijn fouten gemaakt, keuzes die slecht gevallen zijn, en soms ronduit beschamend.
En vergeet ook niet dat door het internet en fora zoals het RT-forum , zaken soms lijken onder de spreekwoordelijke loop te liggen, wellicht zelfs iets versterkt worden.

Wat mij betreft ben ik nog steeds die BMW liefhebber, aangezien ikzelf geen tot weinig echte problemen ervaar met mijn eigen BMW.
De rest van de ervaringen van de forumleden neem ik ten harte en koester ik mijn eigen BMW des te meer.
En gaat echt mijn hart uit naar degene die wel problemen hebben, vandaar ook volgens mij de tomeloze inzet van de diverse forumleden om elkander proberen te helpen & te adviseren bij problemen daar waar mogelijk.

Dat deze groep van beroepsridders die keuze gemaakt hebben, zijn op gronden voor hun dagelijkse werkzaamheden e.d.
Daarin is geen enkel vergelijk te maken zoals ik mijn motor gebruik, ik kom niet eens in hun buurt van hun vaardigheden, hoe graag ik dat ook zou willen.
Laat staan het gebruik, de eisen & wensen. Dat is voor mij een utopie.

Voor de rest moet ieder daarin zijn eigen verdere keuzes maken.
En gelukkig kan dat ook.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is natuurlijk net wie de beste aanbieding heeft en de beste ondersteuning als er problemen zijn. En dan valt toch meestal de keus op BMW ,Yamaha of Honda. BMW vergeet nogal eens dat je voor bepaalde problemen eigenlijk wel terugroepacties zou mogen hebben.
wooter

Ongelezen bericht door wooter »

Het zal eerder gewoon aan geld liggen hoor. Vorig decennium won Yamaha het contract in België omwille van het feit dat de R1200RT wel al voorgesteld was, maar nog niet beschikbaar, en de R1150RT-P het moest opnemen tegen een burgerversie van de toenmalige FJR. FJR won op performantie en was nog eens goedkoper.

Later bleek dat de FJR ombouw werd gedaan in een schuur nabij Brussel, en dat het achtersteven toch niet stevig genoeg was om een uitschuifbare staaf met zwaailicht te kunnen dragen, en dat de iets sportievere rijhouding van de FJR niet ergonomisch superieur was aan de RT. Bijgevolg zie je de laatste FJR's met een vaste pot op de radiokoffer, en een stapel stuurverhogers en een custom zadel.

Van een club die tevreden is van de FJR verwacht je niet dat ze het extra geld voor K1600GT's gaan neertellen. Voor een club die niet tevreden is van de FJR, ga je wat breder kijken en misschien ook je budget herbekijken.

Nu, al bij al zijn ze wel aan mekaar gewaagd. De K1600GT heeft wat meer adem over, maar kost ook weer wat meer. De RT heeft niet zoveel die adem over en ik vermoed dat ze nog niet de RT LC in testen hadden kunnen meenemen dus het zal gewoon de prijs geweest zijn. Niks om wakker over te liggen.
Kees
Type: R1100RT
Bijz: Origineel
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door Kees »

Het is helaas niet altijd de keus/eisenpakket van de (toekomstige) gebruiker die bepaald welk voertuig wordt gekozen. Meestal spelen politieke/economische belangen een grotere rol.Ik heb ervaring bij de aanschaf van Defensie voertuigen en daar werden zeker niet altijd de meest geschikte aangeschaft.
Denk maar eens aan de flaters zoals, Landrover, Munga etc. Keuzes, waarbij de rapporten van het detachement beproeving geen enkele rol speelden.
Met groet,
Kees
Beamer63
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Misschien hebben ze een partij " overjarige FJR' S voor een mooi prijsje kunnen aanschaffen.
Heb begrepen dat ze in Japan gewoon door blijven produceren ongeacht de daadwerkelijke vraag.
Schijnen grote aantallen overjarige TDM's en FJR'S " ergens " te staan die met fikse korting worden verkocht.

Voor wat betreft de communicatie bij Yamaha indien er zich een garantiegeval voordoet kunnen zij nog heeeeeeeeel veel leren van BMW !
Heb in het verleden een FJR gehad met EML zijspan die ik nieuw gekocht had bij Wout Broere in Hengelo.
Bij thuiskomst (lees na 140 km op de klok) droop de olie aan de voorzijde van het blok naar buiten.
Bleek dat een afdichtkogeltje op de voorzijde van het blok zijn werk niet goed deed.

Eerste reactie van Yamaha ; dit valt niet onder de garantie want wij leveren geen motoren met zijspannen!
Na aandringen is motor bij Wout Broere ontdaan van zijspan en daarna naar Yamaha Nederland op Schiphol gebracht waar deze werd voorzien van een compleet nieuw onderblok (Carter,krukas,zuigers etc)
Ik ben de motor een half jaar kwijt geweest en nog geen excuusbriefje van Yamaha!
Na zelf telefonisch contact te hebben opgenomen met Yamaha of zij dit een normale gang van zaken vonden ,kreeg ik te horen dat Yamaha Grote aantallen motorfietsen produceerde en er incidenteel wel eens wat fout ging en het niet de gewoonte was om excuusbriefjes naar klanten te sturen ; ik had gewoon pech gehad ! (Dit was de letterlijke tekst !)

Hierop heb ik schriftelijk mijn ongenoegen geuit in een brief dat je zo niet met klanten omging.

Twee weken later kreeg ik via de post een Yamaha mok en een Yamaha thermosflesje met een excuusbriefje.
(Bleek dat er toch iemand had nagedacht over mijn onvrede)

Dus beste BMW mensen al met al vind ik dat BMW de terugroepactie met de R1200RT LC keurig heeft opgelost hier kan Yamaha nog heel veel van leren.

Peter
Benji

Inspector Gadget

Da's een berichtje uit maart 2013! ;) -naughty-
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

BIJZONDER . . .

citaat:
(**)Vreemd genoeg hebben deze cijfers geen enkele inlvoed op de tevredenheid van kopers van motoren. Ondanks het grotere aantal problemen, behoren eigenaren van Harley's en BMW's juist tot de meest tevreden eigenaren. Op de vraag of, gelet op alles, ze dezelfde motorfiets opnieuw zouden kopen als ze de kans kregen om het over te doen, antwoordde 75 procent van de Harley eigenaar volmondig ja, op de voet gevolgd door 74 procent van de BMW eigenaren en 72 procent van de Honda eigenaren. Daarentegen waren respectievelijk slechts 63 en 60 procent van Yamaha en Kawasaki zo enthousiast in deze subjectieve maatstaf (**)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Benji

Inspector Gadget schreef:Da's een berichtje uit maart 2013! ;) -naughty-
Denk je nu echt dat dit na een jaar veranderd is, maar als je goed gelezen hebt, ondanks de gebreken kopen de BMW rijders toch terug een BMW(de grote meerderheid) en daar hoor ikzelf ook bij :O
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Je hebt leugens, grove leugens en de overtreffende trap daarvan is de goedbedoelde maar veelal weinig wetenschappelijke statistiek... Ieder kwantitatief onderzoek geeft de uitkomst die de opdrachtgever wil weergeven. Kan mij altijd kostelijk amuseren om dit soort pseudo-wetenschap...

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Benji schreef:Denk je nu echt dat dit na een jaar veranderd is, ...
Correctie, anderhalf jaar. ;) (maart 2013 t/m op dit moment, september 2014)
Ja, in een jaar tijd kan een hoop veranderen.
Zoals wanneer een fabrikant nieuwe modellen uitbrengt, zie je weer pieken.

En ik ben het hartgrondig met BertM eens;
Je geeft aan welke richting de uitkomst van een onderzoek moet komen en ze kunnen die uitkomst je vrijwel zeker beloven.
De wetenschap is dan welke vragen te stellen, naar welke data gekeken moet worden en hoe, en hoe kan je mensen beïnvloeden en sturen.

Maar we dwalen wat af, het gaat om de keuzes van deze beroepsridders.

Op YT staan er ook diverse vergelijkingsfilmpjes, ook van dit model.
Ook ik ben nog steeds heel blij met mijn BMW. :lol:
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Kees schreef:Het is helaas niet altijd de keus/eisenpakket van de (toekomstige) gebruiker die bepaald welk voertuig wordt gekozen. Meestal spelen politieke/economische belangen een grotere rol.Ik heb ervaring bij de aanschaf van Defensie voertuigen en daar werden zeker niet altijd de meest geschikte aangeschaft.
Denk maar eens aan de flaters zoals, Landrover, Munga etc. Keuzes, waarbij de rapporten van het detachement beproeving geen enkele rol speelden.
Met groet,
Kees
even off-topic:
Mag ik vast waarschuwen voor hoe het met de JSF zal gaan, dat vliegtuig dat de kwalificatie 'vliegtuig' nauwelijks verdient, op de tekentafel al niet van de grond komnt, de vliegers de dogfights verliezen omdat ze niet achterom kunnen kijken, de Nederlands exemplaren gebouwd gaan worden bij het hetzelfde concern dat ook de Fyra en NH90 bouwt, dat een veelvoud gaat kosten van wat nu toegezegd wordt, waarvan de Amerikaanse Rekenkamer al zegt dat hij veel duurder gaat worden dan ooit gedacht.
We kunnen ook gewoon honderd nieuwe F16's kopen: uitgewerkt ontwerp, beproefde technologie, opgeleid personeel, ervaring en infrastructuur hebben we al. Nee, het moet nieuw en vooral anders en de Parlementaire Enquete over de JSF kan vast in geplanned worden voor 2025: "Hoe hebben we toch tot de keuze voor dit toestel kunnen komen", de huidige politici hebben tegen die last van een spontaan geheugenverlies, "Ik kan het me niet meer scherp voor de geest halen .....", etc etc.

Ik ben blij dat het hier maar gaat over een paar honderd motorfietsen, die doen het gewoon en er zal best wel eens wat aan mankeren maar dat repareren we dan wel weer ...........

en nou weer on-topic!
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Benji

Inspector Gadget schreef:Ja, in een jaar tijd kan een hoop veranderen.
Zoals wanneer een fabrikant nieuwe modellen uitbrengt, zie je weer pieken.
Je hebt 100% gelijk Rob, op 1,5 jaar tijd kan er veel veranderen en onze water boxers pieken ook.
Tip, lange duurtest, water boxer MOTORRAD.
Maar waar je ook gelijk in hebt, laten we terug on-topic gaan en ik ben ook nog steeds blij met mijn BMW.
Inspector Gadget

_004

Ik ben ook superblij met mijn BMW, een overstap naar een ander merk ist nich im frage. ;)

On-topic dan weer wat ik zoals gevonden heb over deze sport-touring motorfiets;

[media]2rKQRYI1BtI[/media]

[media]7Al1Q1cyvpg[/media]
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

Off topic. Waardeloos bericht. Geen enkele info boeveel motoren er van elke type meegenomen zijn. Geen woord over de aantal kilometers als je met een yamaha maar 1 km per jaar rijd en met de bmw 50000 dan is het logisch dat de bmw meer problemen heeft.

Maar mijn visie is: goed onderhoud, dat is het belangrijkste voor rij plezier. Ik heb mijn 1100rt 2de handy gekocht en de vorige eigenaar was schijnbaar niet zo lief voor zijn motor. Na grondige renovatie bij kenny heb ik er nu ruim 100000 in 2 jaar op gereden en geen probleem ( op een versleten cardan lager en een kapotte remslang onderweg dan) .
Dus motor kopen die je goed bevalt en goede service blijven doen! Dan maakt het niet uit welke motor je koopt ( ja er zal altijd wel wat verschil zijn...)
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Japanse auto's scoren ook beter in dat soort statistieken. Maar toch blief ik er geen.
Benji

Lemoi schreef:
Off topic. Waardeloos bericht. Geen enkele info boeveel motoren er van elke type meegenomen zijn. Geen woord over de aantal kilometers als je met een yamaha maar 1 km per jaar rijd en met de bmw 50000 dan is het logisch dat de bmw meer problemen heeft
Je kunt rustig wat off topic gaan, want we zitten in het RT Café.
http://www.motorradonline.de/dauertest- ... den/559102
Je BMW moet wel eerst nog 50000 km halen met één blok ;)
Ton1959
Bijz: R80

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het maakt allemaal niet zoveel uit wat je koopt. Als BMW een nieuw model uitbrengt kan je daar de eerste drie of 4 jaar best wat probleempjes mee krijgen. Jaarlijks zal de fabrikant weer een aantal dingen verbeteren en als hij dan bijna perfect is dan willen we het volgende nieuwe model en we gaan weer terug naar het begin. Maar dat verbeterproces lijkt helaas maar zo'n 4 jaar te duren terwijl dat vroeger veel langer duurde.
En hetzelfde geld voor al die andere merken. Er bestaat geen één fabrikant die in één keer iets goed maakt. En geloof mij ook Yamaha heeft veel blunders gemaakt. En bij Honda is het niet anders. Ze durven te ontwikkelen maar het brengt ook risico's mee. Vernieuwen is niet altijd verbeteren.
We leven in een tijd waar we niet meer lang proberen om datzelfde ding steeds te blijven verbeteren. Na 5 of 6 jaar komt er gewoon een volledig vernieuwde vervanger. En dat is omdat we dat schijnbaar met zijn allen willen.
mkoskamp
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

En dan komen er mooie gebruikte motoren op de markt waar de kinderziektes uit zijn en de dealer uitstekende garantie op geeft Big RT Smile
Lemoi

Benji schreef:
Lemoi schreef:
Off topic. Waardeloos bericht. Geen enkele info boeveel motoren er van elke type meegenomen zijn. Geen woord over de aantal kilometers als je met een yamaha maar 1 km per jaar rijd en met de bmw 50000 dan is het logisch dat de bmw meer problemen heeft
Je kunt rustig wat off topic gaan, want we zitten in het RT Café.
http://www.motorradonline.de/dauertest- ... den/559102
Je BMW moet wel eerst nog 50000 km halen met één blok ;)
Ach het eerste blok was slecht behandelt door de eerste eigenaar. Het tweede blok doet het nu bijna een ton zonder problemen.
En het artikel ging over de versnellingsbak. En de mijn versnellingsbak dus al 170.000 km oud zonder problemen. Tja probleem gevallen heb je met elk merk wel. Volgens mij vind je van elk merk wel een voorbeeld met ellende. Daarom gewoon het merk/type kopen wat je wilt.
Ik blijf erbij, goed onderhoud is zeer belangrijk (naast het goed met je motor omgaan )
zadkine
Bijz: Antraciet
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

doov650 schreef:
Japanse auto's scoren ook beter in dat soort statistieken. Maar toch blief ik er geen.
Tsja, ik heb 2 japanse auto's. Gewoon omdat europeanen geen concurrerend aanbod hebben en hadden in klasse en prijs.
Koreanen voor 1 van de 2 wagens nog wel....maar dat zou eerder slechter dan beter zijn.
Lemoi

zadkine schreef:
doov650 schreef:
Tsja, ik heb 2 japanse auto's. Gewoon omdat europeanen geen concurrerend aanbod hebben en hadden in klasse en prijs.
Koreanen voor 1 van de 2 wagens nog wel....maar dat zou eerder slechter dan beter zijn.

Kijk dat is toch prima? gewoon nemen wat je wilt. Kwaliteit is over het algemeen toch wel hetzelfde (alleen de prijzen niet :-) )
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

zadkine schreef:
doov650 schreef:
Ik vind bijvoorbeeld Lexus of Infinity geen echt serieus alternatief voor de gevestigde Europese orde, dus blijf ik ook voor mijn 4wieler "gewoon" Europees rijden.
De verkoopcijfers zeggen in dit verband genoeg. Die waggies krijgen hier geen poot aan de grond.
zadkine
Bijz: Antraciet
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

doov650 schreef:
zadkine schreef:
doov650 schreef:
Ik vind bijvoorbeeld Lexus of Infinity geen echt serieus alternatief voor de gevestigde Europese orde, dus blijf ik ook voor mijn 4wieler "gewoon" Europees rijden.
De verkoopcijfers zeggen in dit verband genoeg. Die waggies krijgen hier geen poot aan de grond.
Kan ik me iets bij voorstellen. Maar tegenover een xtrail is weer geen serieus europees alternatief, 8 jaar geleden al helemaal niet. En 100% electrsche wagens zijn er helemaal weinig, vooral in 2013 tijdens de uiterst gunstige rijksregelingen. De amerikaanse tesla vond ik de groot.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Het is toch logisch dat ze een keer Yamaha nemen? Het is altijd BMW en nu die Jappen eindelijk doorhebben dat je een volledige overheidsmotor af fabriek moet leveren, zoals BMW als 150 jaar doet :) is er echte concurrentie. En dan is het logisch dat men ook een keer voor de andere partij kiest. Al was het alleen maar om BMW te tonen dat ze niet heilig zijn en niet moeten denken dat ze op basis van hun jarenlange 'hofleverancierschap' het altijd maar winnen. Dat zet ze weer op hun plek, al zullen ze er wereldwijd niet echt heel warm van worden. BTW zie ik ze in Frankrijk ook al op Yamaha's rijden. Wat me minder verbaast als een aantal K1600's bij de politie/kmar. Hoe zit dat? Is een R1200RT niet goed genoeg? Waarom zo'n gruwelijk dure bak?

Concurrentie is goed, daar wordt de consument alleen maar beter van.
Inspector Gadget

Naar wat ik heb begrepen is de keuze voor de K1600GT-P versus de 1200RT-P gemaakt op, onderanderen;

- Bij de langzame inzet, zoals "rollende afzetting", blijkt de koppeling van de 1200RT als snel "te gaan ruiken".
Dan met name het langdurig slippende, in plaats van on/off gebruik van de koppeling blijkt bij een dergelijke inzet vaak voor vroegtijdige problemen/storingen te zorgen.

- Bij de snelle inzet, bijvoorbeeld, de "moderne crimineel", al dan niet met een (vaak gestolen) snelle auto, geeft de K1600GT-P beter de overhand. Versus de 1200RT-P.
Ik heb gezien hoe de K1600GT-P, in capabele handen, op een landingsbaan van een vliegveld als een raket uit de startblokken ging en maar leek te blijven gaan qua vermogen en snelheid.

- In de praktijk bleek de 1200RT-P qua duurzaamheid in politiedienst nogal eens te wensen over te laten.
Het is voor de beroepsrijders een stuk gereedschap om hun werk te kunnen doen, daarop moeten ze onvoorwaardelijk kunnen vertrouwen.

- Uiteraard is e.e.a. officieel (EU) aanbesteed, zijn er diverse testen en vergelijkend waren onderzoek gedaan met deze uitkomst/keuzes. (voor de looptijd van 4, vier, jaar)
Let wel, de K1600 is alleen voor de autosnelwegen (voorheen KLPD-autosnelwegen), de (voorheen regiokorpsen, tegenwoordig:) landelijke eenheid hebben andere modellen, daar zal je geen K1600GT-P tegenkomen.
Daar kan je nog wel de 1200RT-P, K1300 e.d. tegenkomen en zelfs andere modellen, zover ze nog niet vervangen zijn.

De KMAR heeft, conform de EU regelgeving zijn eigen aanbesteding gedaan, met hun eigen eisen, wensen en testen, met het resultaat dat het voor hen een ander merk geworden is.

Kortom, elke 4 jaar is het "up in the air" wat het merk & model gaat worden voor de beroepsridders.
Voor dat gereedschap wat aan vervanging toe is, want niet alles wordt zondermeer elke 4 jaar zomaar vervangen natuurlijk.
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

[quote="Benji"]http://www.motorfreaks.nl/nieuws/algeme ... amaha.html

IK ZIE ZE NU ELKE DAG Big RT Smile
ze worden namelijk gespoten bij DE beste motor spuiter van Nederland :D
Benji

1-handed schreef:IK ZIE ZE NU ELKE DAG Big RT Smile
ze worden namelijk gespoten bij DE beste motor spuiter van Nederland :D
En wie is de beste motor spuiter van Nederland??
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Inspector Gadget

Ondertussen uitgebreid gesproken met de beroepsridders;
De regio's waar de K1600GT-P nog niet ingevoerd is, zullen dat waarschijnlijk ook niet (meer) gaan doen.
Naar verluid zijn er heel veel storingen en vroegtijdige reparaties bij beroepsmatig gebruik, de K1600 lijkt niet zo heel erg geschikt voor hun toepassingen. Het regent klachten en problemen.

In de diverse regio's rijden er redelijk veel 1200RT-P's rond, en dat zal dus nog wel even zo blijven, daar zijn ze wel tevreden over & relatief weinig storingen of "gekke dingen".
Wellicht dat het uiteindelijk ook de FJR gaat worden, zeker nu die "slechte appels" :shock: bij de afdeling inkoop voertuigen "gepakt" zijn.
(wie weet welke beerput daar nog achter schuil gaat, een onderzoek is nog volop gaande, hoewel je kunt afvragen of dat echt gaat helpen)

PS: Nieuwe richtlijnen zijn dat er bij geconstateerde overtredingen gelijk geschreven gaat worden, ongeacht verweer, uitleg of excuses.
De tijd & ruimte voor een fout-en-nooit-meer-doen is er blijkbaar niet meer, er wordt onverbiddelijk opgetreden.
Erg "klantonvriendelijk", jammer!
Dat daardoor "Amerikaanse toestanden" ontstaan verbaast mij niet meer.
MofkaP
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Ongelezen bericht door MofkaP »

Dat is toch iets anders dan minister I.W. Opstelten schrijft in de kamerbrief van 18 november 2013, kenmerk 420342.
"Ik heb eerder aangegeven dat ik niet wil treden in de professionele afweging van de agent om afhankelijk van de situatie te bepalen wat de juiste interventie is bij constatering van overtredingen. De politieagent heeft op dit moment al de discretionaire bevoegdheid om in bijzondere omstandigheden van het geval er voor te kiezen om geen boete uit te schrijven en te volstaan met een waarschuwing."

Volgens de kamerbrief wil de minister geen verandering van dat beleid.

Wat je met "Amerikaanse toestanden" bedoelt is mij niet helemaal duidelijk.
Lichte overtredingen worden in de VS gebruikelijk afgedaan met een waarschuwing (is ook mijn eigen ervaring).
Bovendien wordt er in de VS rekening gehouden met wel of geen opzet, dat speelt in Nederland voor verkeersovertredingen (WAHV) geen enkele rol.
Inspector Gadget

Ik wil niet verder (nogmaals) offtopic gaan, daarom kort & laatste keer;
Met "Amerikaanse toestanden" bedoel ik mee dat overtreders vergelijkbare wanpraktijken, bekend van de TV, veroorzaken.
Zoals vluchtgedrag, waarbij het proberen te ontkomen boven alles gaat, soms daarmee (ook) ongevallen veroorzakende, het al dan niet proberen de verbalisanten en/of hun voertuigen aan te rijden.

Ok, er zijn dus geen nieuwe richtlijnen, maar die indruk kon ik mij helaas niet aan onttrekken;
Papier en brieven zijn geduldig, maar ik heb het zelf diverse keren mogen waarnemen, ik kon de ogen zien van de verbalisant, en het verhaal mede mogen aanhoren van de overtreders, er werd desondanks altijd geschreven. Er werd geen enkel begrip getoond.
En voor alle duidelijkheid, ik praat hier zeker niet over 1 situatie, maar meerdere.

Het laatste wat ik er over wil schrijven;
Ik ben nogal geschrokken en onthutst, er is in die beroepsgroep schijnbaar (ook) een zekere mate van verharding bezig.
Ongeacht wat de minister schrijft, maar dat neem ik sowieso met een zekere mate van scepticisme, de politiek staat tegenwoordig ver van de realiteit.
En soms, helaas, de eerlijkheid. Die illusie ben ik al jaren geleden verloren.

Ik sluit daarom af met;
Een ervaring rijker en een illusie armer.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”