Zumo660 in UK

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Zumo660 in UK

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Net terug van vakantie in Engeland (o.a. Blackpool en Londen). Met de auto, maar wel de Zumo660 meegenomen.
Vooraf via GoogleMaps en BaseCamp de belangrijkste adressen van campings en zo geladen, dus daar geen problemen mee gehad. Me wel zeer verbaasd over de zeer grote en vreemde omweg die verscheen als ik de M25 wilde volgen, maar dat bleek aan het ingeschakeld hebben van 'Tol vermijden' en er een tolbrug in de M25 zit :oops:

Maar als ik onderweg een ander adres wilde invullen ging dat eigenlijk niet. Via de POI's (horeca, attractie) wel, maar op basis van een adres niet.
Bij plaatsnaam heb ik alleen de keuze uit Dover, Felixtowe en Ramsgate, en bij gebruik van de postcode kan de Zumo er ook niets van bakken. Het zou me niet verbazen dat ik zelf iets verkeerd deed of verkeerd heb ingesteld, maar ik kan niet bedenken wat dan......... De kaarten zijn actueel (CN2014.40), net als de software zelf (5.10)

Ik zit nu thuis te experimenteren, en met de OSM kaart kan ik wél een adres van een hotelletje in Blackpool opgeven:
12 Clifton Drive
Blackpool, FY4 1NX, Verenigd Koninkrijk

Wat is er mis met de CityNavigator kaart ?
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

Re: Zumo660 in UK

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou ff kijken naar de regio-instellingen. ik vermoed de volgende situatie;
Toen je de Zumo de 1e keer opstartte, kreeg je de vraag voor welke taal e.d.
Daar heb je waarschijnlijk Nederland(s) gekozen. ;)

Dat heeft (ook) niet alleen invloed op de taal, maar ook hoe met postcode e.d. omgegaan wordt. (bij het zoeken)
In mijn optiek zou je dus de Nederlandse taal met UK Engelse locale moeten instellen.

Want je "Locale" heeft invloed hoe de postcode eruit moet zien. (waar je naar zoekt)

Daarnaast geeft Garmin ook aan;
...Not all map data provides postal code searching
AGVerheij

Natuurlijk heb ik voor Nederlands gekozen, zo vaak is een volledige herstart nou ook weer niet nodig. Zou vreemd zijn (hoewel, Garmin, computer,
hmmm) als je bij elke grensovergang de navigatie zou moeten herstarten om adressen te kunnen zoeken.
...Not all map data provides postal code searching
Yep, dat is duidelijk. Maar als ik op plaats/straat wil zoeken verwacht ik toch meer dan 3 plaatsen om uit te kiezen. Wel een mogelijk aandachtspuntje is dat je bij land kan kiezen voor Engeland, England en UK......

Maar ik ben niet verdwaald in Engeland, rij voorlopig weer gewoon woon-werk in Nederland, en dat lukt inmiddels redelijk zonder navigatie ;)
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met mijn zumo 660 in Engeland gehad en wezijn daar nu al best heel vaak geweest met de motor maar je moet wel uitkijken dat je voor sommige locaties niet Engeland kan gebruiken als land maar zoals wij afgelopen jaar op vakantie zijn geweest in Wales je dus duidelijk Wales moet gebruiken als land.
Verder maak ik ook haast altijd voor af routes die ik dan in mijn zumo laadt met de te bezoeken B&B/hotels als waypoint.
-1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Ik heb het vermoeden dat je niet de detailkaarten voor de UK geladen hebt en alleen Midden Europa o.i.d. er op hebt staan.
AGVerheij

scan schreef:Ik heb het vermoeden dat je niet de detailkaarten voor de UK geladen hebt en alleen Midden Europa o.i.d. er op hebt staan.
Volgens mij niet, ik heb gewoon heel Europa geïnstalleerd staan. En anders zou het navigeren met POI's of door een punt te kiezen op de kaart ook problemen moeten opleveren, maar alles ging prima - tot en met de kleinste weggetjes.
Ik had dus alleen problemen met het zoeken naar een adres.
Groets, GerbeRT

Inspector Gadget

Ik heb net ff op de BMW Navigator 4 met de keuze van "Land: United Kingdom" gezocht op postcode "FY4 1NX" en dan "nummer 12", en krijg gelijk het goede adres. _001

Heb je eventueel nog andere adressen die bij jou niet werkte?
Beemer-Tycoons
2023
2023
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik blijf het vreemd vinden dat je geen adressen kan vinden in Engeland, dus ik heb mijn eigen Zumo 660 er maar eens bij gepakt en het adres ingevoerd wat je onder aan je eerste blokje hebt staan n.l. Clifton Drive 12 in Blackpool, FY4 1NX, Verenigd Koninkrijk en ik heb geen enkel probleem met het vinden van het adres alleen moet ik kiezen uit drie verschillende Blackpools.
De optie die aangedragen werd om de taal in de Zumo te wijzigen in Engels heeft geen enkel nut.
Ik zal je hieronder mijn instellingen van mijn zumo 660 weergeven:
Software versie : 5.00
Kaarten : CN Europe NT 2014.40 (1) Western Europe
CN Europe NT 2014.40 3D
Wat betreft de postcode daar kan ik ook niet altijd op zoeken maar dat is volgens mij niet alleen in Engeland, maar het zoeken op het adres lukt altijd wel.

Misschien als je nog eens een adres opgeeft wat je niet kan vinden dan zal ik dat hier ook nog een keer proberen.
Als je meer vragen betreffende de kaart software instellingen hebt dan hoor ik het wel.
[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Inspector Gadget

De optie die aangedragen werd om de taal in de Zumo te wijzigen in Engels heeft geen enkel nut.
Wel goed lezen, ik heb nimmer geopperd dat de taal gewijzigd moest worden, maar de regio, oftewel hoe postcode, taal, tijd en munteenheid (e.d.) weergegeven wordt. -naughty-
Hans Vaessen
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Ik adviseer eens even http://www.javawa.nl/jdm.html op je toestel los te laten en daarbij goed te kijken naar evt dubbele kaarten en naar de kaartdekking. Ik vermoed daar toch echt de oorzaak. De 'locale' zal de oorzaak niet zijn. Met jdm kun je evt ook een online rapportje maken en de link daar naar toe hier zetten, dan kunnen we mee kijken.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
AGVerheij

Eindelijk even tijd gevonden om de Zumo aan mijn laptop te hangen.
JaVaWa Device Manager geeft inderdaad 'rode kruisjes', op het toestel staat CN2014.40 Central en op de sd-kaart CN2014.40 ALL, dus een overlap (maar niet in de UK :mad: )
Nog een restant van een periode waarin de SD-kaart soms niet goed werd gevonden, dan had ik in het toestel tenminste nog stuk kaart beschikbaar.....
Groets, GerbeRT

Hans Vaessen
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

AGVerheij schreef:(maar niet in de UK :mad: )
Dan nòg kan dat de oorzaak zijn geweest. Kwestie van proberen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”